Gå til innhold

Burde jeg tvinge meg selv til å ha sex ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvis man har opplevd overgrep , er deprimert og går på medisiner som ødelegger lysten..... 

Bør man tvinge seg selv til å ha sex likevel?. Har ektefellen " krav" på sex?. Bør han forstå min situasjon eller er det jeg som burde forstå  hvor vanskelig det er for han å ikke få sex?. Jeg har så ufattelig skyldfølelse for dette. 

Anonymkode: 50b31...05c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Er det noe du kunne gjort med medisinene dine av forandringer som kunne gitt en forandring når det gjelder libidoet? Ikke alle medisiner nedsetter libidoet i like stor grad. Selv gikk jeg på ssri i mange år, men byttet til brintellix og fikk stor forandring på grunn av det, men kanskje er det helt andre typer medisiner du går på? 

Anonymkode: 8056c...684

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er det noe du kunne gjort med medisinene dine av forandringer som kunne gitt en forandring når det gjelder libidoet? Ikke alle medisiner nedsetter libidoet i like stor grad. Selv gikk jeg på ssri i mange år, men byttet til brintellix og fikk stor forandring på grunn av det, men kanskje er det helt andre typer medisiner du går på? 

Anonymkode: 8056c...684

Jeg prøver brintellix nå. Men fortsatt sitter det litt langt inne . Kan jo være at jeg er litt " ute av trening" . Kanskje det har blitt litt prestasjonsangst og vanskelige følelser inne i det også. Spesiellt at han synes litt synd på seg selv og går rundt og " furter".  jeg har ikke helt kontakt med følelsene mine, klarer ikke å gråte feks. 

Anonymkode: 50b31...05c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen har krav på sex.

Jeg har gått flere år i et forhold og ikke hatt sex. Det hele handler om kommunikasjon. 

Hvis du forteller han at du er glad i han, men at du sliter med ditt, og av den grunn ikke klarer, så vil en forståelsesfull kjæreste akseptere og støtte deg i det. Om han går og tror at det er noe galt med han, at du opplever han uattraktiv, dårlig i senga, osv. så er det langt verre. 

Ikke ha sex mot din lyst bare av plikt. Det vil bare gjøre behandlingen vanskeligere og gi deg mindre lyst i framtiden. 

Endret av issomethingwrong
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
18 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Ingen har krav på sex.

Jeg har gått flere år i et forhold og ikke hatt sex. Det hele handler om kommunikasjon. 

Hvis du forteller han at du er glad i han, men at du sliter med ditt, og av den grunn ikke klarer, så vil en forståelsesfull kjæreste akseptere og støtte deg i det. Om han går og tror at det er noe galt med han, at du opplever han uattraktiv, dårlig i senga, osv. så er det langt verre. 

Ikke ha sex mot din lyst bare av plikt. Det vil bare gjøre behandlingen vanskeligere og gi deg mindre lyst i framtiden. 

Takk for forståelse. Kanskje jeg bare skulle ta den vanskelige praten og forklare hva jeg føler ... 

Har en PTSD diagnose . En av de vanskeligste følelsene er rundt dette å føle press i forhold til sex... En følese som er vanskelig å sette ord på eller forklare ... 

Forholdet vårt er solid  . Vi har vært sammen siden tenårene ... 

Anonymkode: 50b31...05c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for forståelse. Kanskje jeg bare skulle ta den vanskelige praten og forklare hva jeg føler ... 

Har en PTSD diagnose . En av de vanskeligste følelsene er rundt dette å føle press i forhold til sex... En følese som er vanskelig å sette ord på eller forklare ... 

Forholdet vårt er solid  . Vi har vært sammen siden tenårene ... 

Anonymkode: 50b31...05c

Jeg mener det er veldig viktig at du forklarer hva du føler. Du bør ikke presse deg til å ha sex for det kan gjøre problemet verre. Samtidig skal jeg være ærlig å si at dette er en alvorlig utfordring for forholdet. Han har ikke krav på sex, men han kan heller ikke klandres for at han ønsker å ha sex.

Jeg tror altså det er viktig å formidle at du ønsker ham alt godt selv om du ikke makter det nå. Snakk om dette. Si at du vil beholde ham. Ikke avvis all nærhet i frykt for at han forventer sex. Dere må unngå å komme i en spiral hvor dette forgifter resten av forholdet. Ikke tro at akkurat deres forhold aldri kan ta slutt.

Lykke til i alle fall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
28 minutter siden, Gargamel skrev:

Jeg mener det er veldig viktig at du forklarer hva du føler. Du bør ikke presse deg til å ha sex for det kan gjøre problemet verre. Samtidig skal jeg være ærlig å si at dette er en alvorlig utfordring for forholdet. Han har ikke krav på sex, men han kan heller ikke klandres for at han ønsker å ha sex.

Jeg tror altså det er viktig å formidle at du ønsker ham alt godt selv om du ikke makter det nå. Snakk om dette. Si at du vil beholde ham. Ikke avvis all nærhet i frykt for at han forventer sex. Dere må unngå å komme i en spiral hvor dette forgifter resten av forholdet. Ikke tro at akkurat deres forhold aldri kan ta slutt.

Lykke til i alle fall. 

Alt du sier er riktig .. Har veldig dårlig samvittighet som sagt. Men vi har vært sammen i 30 år ( siden tenårene) og har mye historie og levd liv sammen. Så vi må jo klare dette også. 

Min mann fortjener det beste. 

Anonymkode: 50b31...05c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alt du sier er riktig .. Har veldig dårlig samvittighet som sagt. Men vi har vært sammen i 30 år ( siden tenårene) og har mye historie og levd liv sammen. Så vi må jo klare dette også. 

Min mann fortjener det beste. 

Anonymkode: 50b31...05c

Jeg tror også at dere klarer det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Et forhold uten sex er ikke et fullverdig forhold. 

Anonymkode: cc595...5a8

Da har du litt å lære om livet... 

Anonymkode: 50b31...05c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da har du litt å lære om livet... 

Anonymkode: 50b31...05c

Tja... Jeg har levd i et forhold mer eller mindre uten sex fordi jeg ikke tente på partneren min og jeg klandrer ham overhodet ikke for at han til slutt ikke orket mer (etter 19 år), jeg synes egentlig det er rart at han ikke gikk tidligere. Forholdet var mer som to venner som bodde sammen egentlig.

Et par år etter bruddet traff jeg min nåværende partner, vi har vært i lag i snart 12 år og jo - for meg er forholdet så definitivt mer fullverdig med det sexlivet vi har enn det mitt forrige forhold var! For oss er et godt sexliv en stor del av et godt forhold, men hovedsaken er jo at man har et sexliv som begge parter er fornøyd med, ikke om man har sex 3 ganger i uka eller 1 gang i mnd. Jeg skjønner jo at du har problemer med sex, men det at dere har vært sammen siden tenårene betyr ikke at dere vil fortsette å være sammen resten av livet av den grunn... Samtidig synes jeg selvfølgelig ikke at du skal tvinge deg selv til å ha sex mot dine egne ønsker, det vil ikke føre til noen godt for noen av dere. Kunne besøk hos en sexolog være til noen hjelp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da har du litt å lære om livet... 

Anonymkode: 50b31...05c

Nei, jeg har helt rett. Det er så enkelt, men allikevel så vanskelig. Sex betyr ikke kun nytelse, det betyr også å sette pris på den andre, anerkjenne, samværet, fysisk kontakt, følelser på et dypere plan. Enhver psykolog eller samlivsterapaut vet at et forhold ikke vil vare uten et godt sexliv. Det er en av essensene i forholdet. Kun et fåtall overlever et forhold uten sex, men har man det da bra?

Anonymkode: cc595...5a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
2 timer siden, Lillemus skrev:

Tja... Jeg har levd i et forhold mer eller mindre uten sex fordi jeg ikke tente på partneren min og jeg klandrer ham overhodet ikke for at han til slutt ikke orket mer (etter 19 år), jeg synes egentlig det er rart at han ikke gikk tidligere. Forholdet var mer som to venner som bodde sammen egentlig.

Et par år etter bruddet traff jeg min nåværende partner, vi har vært i lag i snart 12 år og jo - for meg er forholdet så definitivt mer fullverdig med det sexlivet vi har enn det mitt forrige forhold var! For oss er et godt sexliv en stor del av et godt forhold, men hovedsaken er jo at man har et sexliv som begge parter er fornøyd med, ikke om man har sex 3 ganger i uka eller 1 gang i mnd. Jeg skjønner jo at du har problemer med sex, men det at dere har vært sammen siden tenårene betyr ikke at dere vil fortsette å være sammen resten av livet av den grunn... Samtidig synes jeg selvfølgelig ikke at du skal tvinge deg selv til å ha sex mot dine egne ønsker, det vil ikke føre til noen godt for noen av dere. Kunne besøk hos en sexolog være til noen hjelp?

Jeg er rett og slett veldig lei meg nå.. 
Jeg føler meg fordømt. !!!!. Dere mener å si at jeg ikke lenger fortjener min ektefelle ... 
Dette gjør bare veldig vondt ... Jeg gjør alt for min mann. Gir han massasje , sier jeg elsker han , gir han klemmer , oppdrar ungene hans , gjør alt i huset. Jeg tilfredsstiller han med hånden så han kan få utløsning osv osv osv.., Men jeg er likevel en skuffelse . Fordi jeg i løpet av noen mnd av et langt samliv ikke klarer dette . Fordi jeg går på medisiner, fordi jeg har vært suicidal og fordi jeg går i terapi for incest.... 
Jeg har faktisk tvunget meg selv til å ha sex fordi jeg vet at det er viktig for forholdet . Men det var en psykisk belastning ...Det var det som var spørsmålet i trådstart . Ikke meninger om å avslutte forholdet .. Noe så overfladisk ..er et forhold så lite verdt . Når jeg blir gamle , eller om jeg blir alvorlig syk skal jeg da byttes ut med en som er friskere, yngre og bedre i sengen .. ???. 
Nå føler jeg meg helt uten verdi.. Kanskje jeg bare skal gi opp livet ... Slik som jeg har lengtet etter så lenge ... En kvinne som ikke har sex er ingenting ... 

Anonymkode: 50b31...05c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg er rett og slett veldig lei meg nå.. 
Jeg føler meg fordømt. !!!!. Dere mener å si at jeg ikke lenger fortjener min ektefelle ... 
Dette gjør bare veldig vondt ... Jeg gjør alt for min mann. Gir han massasje , sier jeg elsker han , gir han klemmer , oppdrar ungene hans , gjør alt i huset. Jeg tilfredsstiller han med hånden så han kan få utløsning osv osv osv.., Men jeg er likevel en skuffelse . Fordi jeg i løpet av noen mnd av et langt samliv ikke klarer dette . Fordi jeg går på medisiner, fordi jeg har vært suicidal og fordi jeg går i terapi for incest.... 
Jeg har faktisk tvunget meg selv til å ha sex fordi jeg vet at det er viktig for forholdet . Men det var en psykisk belastning ...Det var det som var spørsmålet i trådstart . Ikke meninger om å avslutte forholdet .. Noe så overfladisk ..er et forhold så lite verdt . Når jeg blir gamle , eller om jeg blir alvorlig syk skal jeg da byttes ut med en som er friskere, yngre og bedre i sengen .. ???. 
Nå føler jeg meg helt uten verdi.. Kanskje jeg bare skal gi opp livet ... Slik som jeg har lengtet etter så lenge ... En kvinne som ikke har sex er ingenting ... 

Anonymkode: 50b31...05c

Beklager, jeg trodde ut fra innlegget ditt at dere ikke hadde hatt sex på årevis, ikke at det dreide seg om såpass kort tid som du sier her. Det er helt naturlig at man har mindre sex når man blir eldre, men om du og din mann ble sammen i tenårene og har vært i lag i 30 år så er vi jevngamle. At et par i 40-årene ikke har sex lenger er noe helt annet enn at et par i 70-årene lar sexlivet dø hen.

Det høres ut som du gjør mye for ham og det håper jeg han setter pris på. :) Ta den praten med mannen din som du snakket om og forklar ham hvorfor sex for deg er spesielt vanskelig akkurat nå og be om tålmodighet og forståelse fra ham og det håper jeg han er villig til å gi deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg har helt rett. Det er så enkelt, men allikevel så vanskelig. Sex betyr ikke kun nytelse, det betyr også å sette pris på den andre, anerkjenne, samværet, fysisk kontakt, følelser på et dypere plan. Enhver psykolog eller samlivsterapaut vet at et forhold ikke vil vare uten et godt sexliv. Det er en av essensene i forholdet. Kun et fåtall overlever et forhold uten sex, men har man det da bra?

Anonymkode: cc595...5a8

Ja, men det er også andre måter å vise at man setter pris på den andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er rett og slett veldig lei meg nå.. 
Jeg føler meg fordømt. !!!!. Dere mener å si at jeg ikke lenger fortjener min ektefelle ... 
Dette gjør bare veldig vondt ... Jeg gjør alt for min mann. Gir han massasje , sier jeg elsker han , gir han klemmer , oppdrar ungene hans , gjør alt i huset. Jeg tilfredsstiller han med hånden så han kan få utløsning osv osv osv.., Men jeg er likevel en skuffelse . Fordi jeg i løpet av noen mnd av et langt samliv ikke klarer dette . Fordi jeg går på medisiner, fordi jeg har vært suicidal og fordi jeg går i terapi for incest.... 
Jeg har faktisk tvunget meg selv til å ha sex fordi jeg vet at det er viktig for forholdet . Men det var en psykisk belastning ...Det var det som var spørsmålet i trådstart . Ikke meninger om å avslutte forholdet .. Noe så overfladisk ..er et forhold så lite verdt . Når jeg blir gamle , eller om jeg blir alvorlig syk skal jeg da byttes ut med en som er friskere, yngre og bedre i sengen .. ???. 
Nå føler jeg meg helt uten verdi.. Kanskje jeg bare skal gi opp livet ... Slik som jeg har lengtet etter så lenge ... En kvinne som ikke har sex er ingenting ... 

Anonymkode: 50b31...05c

Jeg synes du legger altfor mye skyld på Lillemus her. Hun mente svaret sitt godt. 

Å antyde at du skal gi opp eller avslutte livet etter å ha fått et slikt svar synes jeg er ganske lite hyggelig gjort. 

Ingen kunne vite at du var deprimert eller suicidal. Jeg tror hun tenkte at det var andre grunner til at du ikke hadde lyst. 

Jeg synes du virker veldig god med mannen din og du har selvfølgelig en stor verdi. Men du må ikke velte all frustrasjonen din over på de som gir deg velmente svar.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er rett og slett veldig lei meg nå.. 
Jeg føler meg fordømt. !!!!. Dere mener å si at jeg ikke lenger fortjener min ektefelle ... 
Dette gjør bare veldig vondt ... Jeg gjør alt for min mann. Gir han massasje , sier jeg elsker han , gir han klemmer , oppdrar ungene hans , gjør alt i huset. Jeg tilfredsstiller han med hånden så han kan få utløsning osv osv osv.., Men jeg er likevel en skuffelse . Fordi jeg i løpet av noen mnd av et langt samliv ikke klarer dette . Fordi jeg går på medisiner, fordi jeg har vært suicidal og fordi jeg går i terapi for incest.... 
Jeg har faktisk tvunget meg selv til å ha sex fordi jeg vet at det er viktig for forholdet . Men det var en psykisk belastning ...Det var det som var spørsmålet i trådstart . Ikke meninger om å avslutte forholdet .. Noe så overfladisk ..er et forhold så lite verdt . Når jeg blir gamle , eller om jeg blir alvorlig syk skal jeg da byttes ut med en som er friskere, yngre og bedre i sengen .. ???. 
Nå føler jeg meg helt uten verdi.. Kanskje jeg bare skal gi opp livet ... Slik som jeg har lengtet etter så lenge ... En kvinne som ikke har sex er ingenting ... 

Anonymkode: 50b31...05c

Alle her svarer ut i fra sine egne erfaringer, så du må bare ta til deg det du føler er relevant for deg.

Det virker som du er veldig bevisst på å ta vare på forholdet, så det går nok greit. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
32 minutter siden, Gargamel skrev:

Ja, men det er også andre måter å vise at man setter pris på den andre.

Ja, men som sagt; sex ER en viktig del av et samliv. Det er ikke vits å diskutere engang.

Anonymkode: cc595...5a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er rett og slett veldig lei meg nå.. 
Jeg føler meg fordømt. !!!!. Dere mener å si at jeg ikke lenger fortjener min ektefelle ... 
Dette gjør bare veldig vondt ... Jeg gjør alt for min mann. Gir han massasje , sier jeg elsker han , gir han klemmer , oppdrar ungene hans , gjør alt i huset. Jeg tilfredsstiller han med hånden så han kan få utløsning osv osv osv.., Men jeg er likevel en skuffelse . Fordi jeg i løpet av noen mnd av et langt samliv ikke klarer dette . Fordi jeg går på medisiner, fordi jeg har vært suicidal og fordi jeg går i terapi for incest.... 
Jeg har faktisk tvunget meg selv til å ha sex fordi jeg vet at det er viktig for forholdet . Men det var en psykisk belastning ...Det var det som var spørsmålet i trådstart . Ikke meninger om å avslutte forholdet .. Noe så overfladisk ..er et forhold så lite verdt . Når jeg blir gamle , eller om jeg blir alvorlig syk skal jeg da byttes ut med en som er friskere, yngre og bedre i sengen .. ???. 
Nå føler jeg meg helt uten verdi.. Kanskje jeg bare skal gi opp livet ... Slik som jeg har lengtet etter så lenge ... En kvinne som ikke har sex er ingenting ... 

Anonymkode: 50b31...05c

Du skrev ingenting om dette i åpningsinnlegget, så det var godt med rom for egne tolkninger her. 

Finnes nå grenser til drama du trenger å skape utifra noen kommentarer.

Anonymkode: cc595...5a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...