Gå til innhold

Fins det en sammenheng i mitt totale sykdomsbilde ?


merterje

Anbefalte innlegg

Fins det en sammenheng i mitt totale sykdomsbilde :
Jeg har :
ADHD for voksne - ADDpassiv
Revmatisme - Polymyalgi
Kronisk bihulbetennelse - og det i bl.a. lympfer, polypper, tenner.
Emfysem, men ikke kols

Polymyalgi er muskelgikt og betennelse-revmatisme, som gir smerter og betennelse, slapphet og lite energi. ADDpassiv gir også bl.a. utslag i slapphet og dårlig energi og fokusering. Altså en viss sammenheng mellom polymyalgi og ADD, samt at Ritalin jeg bruker gir bedre kroppslig energi og fokusering. Det hjelper også mye på revmatismen å bruke litt mer Ritalin. Emfysem kommer av røyking, og gir nedsatt kondisjon og fysikk. Trening, kosthold, trivsel... hjelper her. Kronisk bihulebetennelse er da ogaå en betennelse sykdom på lik linje med polymylgi, en link her. Dessuten betennelser i både øre,nese,hals,tenner. For ca 20 år siden fikk jeg en uavklart betennelse i tenner/tannkjøttet og mistet alle tenner. Jeg har implantat nå festet fast, nesten som nye tenner. Men kan det være sammenheng mellom betennelse sykdommen og betennelse i tenner og polypper og lymfer. Jeg har ofte lurt på hva det er galt med mine føtter. Men både farfar og pappa hadde det i mer voksen alder. Far hadde også astma og brukte mye kortison, som tetter blodårer. Mine føtter har i perioder i lang tid hatt stikking, prikking, nummenhet og rare smerter. Neste slik at mine føtter virket ukjent på meg. Militærlege mente det kunne være noe med blodsukkeret, men det ble ikke bevist. Denne gangen var jeg også slapp i kroppen og smerter og tung i føttene. Jeg har ofte lurt på om jeg hadde "urolig ben" eller røykeben, men heller ikke til det nå. Revmatisme slår seg også ofte ned i føttene. Det som virker mest sannsynlig er at fotplager har noe med betennelse sykdom å gjøre. Jeg bruker nå Predisolon bl.a. og trener fast og bra kosthold og operert bort betennelser, og føttene er blitt mer behagelig og roligere . Og den nødvendige Ritalinen m.m. hjelper. Tror at dette har virket i friskhetens hjerte. Nedenfor en bekrivelse fra leksikon hva betennelse er. Spørs det hva min betennelse kommer av eller/og kommer fra. Autoimmune prosesser antyder polymyalgi. Dessuten kan det være ubalanse i kroppens aminosyrer, fettsyrer, vitaminer og mineraler, eller ubalanse i noen av kroppens funksjoner og opptak i kroppen, fysisk eller kjemisk ubalanse/skade. Dessuten hva med ofte virus, soppangrep og bakterier.

Betennelse er :
det levende vevets lokale reaksjon på skade. Betennelsesreaksjoner er av de vanligste biologiske reaksjoner i kroppen. Årsaken kan være fysisk (varme, kulde, stråling), kjemisk (etsende eller lokalirriterende stoffer), autoimmune prosesser, eller relatert til en direkte skade (støt, kutt). En annen hyppig årsak kan være infeksjoner, forårsaket av mikroorganismer som bakterier, virus og sopp.
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...