Gå til innhold

Hvor mye må mannen tjene minst, for å være aktuell?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvor mye må en mann tjene, som et minimum, for å bli vurdert som kjæreste/ektemann-materiale?

Anonymkode: 8e574...dd7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Worrisome Plenty

Er det noen som har blitt "kvinnehater" her? Synes det er mange slike tråder.....

 

Selv har jeg før hatt samboere, kjærester osv og jeg er ufør. Ung ufør til og med. Selv om jeg det siste tiåret har vært singel, så er det mer pga sykdom, og bivirkning av psykofarmaka.

 

Kvinner er veldig forskjellige, det er ikke 1 kvinnekultur, det er mange. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av alle egenskaper en potensiell partner bør ha, tror jeg et minstebeløp for inntekt kommer et godt stykke ned på lista for svært mange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis en mann skulle vært aktuell for meg, tror jeg vi snakker milliardinntekt :D og ikke særeie

Endret av issomethingwrong
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
3 minutter siden, laban skrev:

Av alle egenskaper en potensiell partner bør ha, tror jeg et minstebeløp for inntekt kommer et godt stykke ned på lista for svært mange.

Dette tror jeg ikke noe på. En kvinnlig advokat som tjener 1,5 millioner ville neppe godtatt en partner som er sitter i kassa på Rema og tjener 280.000 i året. 

Anonymkode: 8e574...dd7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg traff min mann da han var en fattig student. Tenkte overhode ikke på hva han tjente... Han er omsorgsfull , tar ansvar , en god far til ungene og trofast i jobben . 

I dag tjener han en million i året... Men jeg valgte jo ikke han for pengene!!!! 

Anonymkode: 2b53a...823

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg traff min mann da han var en fattig student. Tenkte overhode ikke på hva han tjente... Han er omsorgsfull , tar ansvar , en god far til ungene og trofast i jobben . 

I dag tjener han en million i året... Men jeg valgte jo ikke han for pengene!!!! 

Anonymkode: 2b53a...823

Forskjell på å være student og ha jobbet i 20 år.

Anonymkode: 8e574...dd7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal jeg fortelle deg en hemmelighet? Hør godt etter nå, for dette er viktig dersom du er på søken etter en partner:

For de aller fleste handler det ikke om hva man tjener, men hvordan en er i stand til å ivareta seg selv og sine. 

Da jeg ble sammen med mannen min tjente han kr 0,- (han var student), mens jeg tjente rundt 100.000,- (var student med ekstrajobb). Begge hadde studielån, hvilket betød at vi ikke hadde  all verden å rutte med. Vi greide oss imidlertid helt greit og var happy.

Like etter fikk vi barn, og mannen fikk sin første jobb. Siden dette innebar at vi flyttet til en annen kant av landet tjente jeg kr 0,- (hadde fødselspenger fra lånekassen), mens han tjente 230.000,-. Vi hadde med andre ord fremdeles ikke all verden å rutte med, men greide oss helt greit.

I dag er vi fremdeles sammen, og tjener godt begge to. I den perioden han tjente lite vurderte jeg aldri å avslutte forholdet og bytte han ut med en annen som tjente mer, og i dag tviholder jeg ikke på han fordi han tjener godt. Dersom han blir syk og inntekten faller bort vil jeg ikke tenke annerledes, og vet du hvorfor? 

Jeg vil ha han fordi han er en bra fyr som bringer hygge, impulsivitet og samtidig trygghet i livet mitt. Jeg kunne ikke hatt en bedre far til mitt barn (og det er jr enig i). Han er livlig og i godt humør, han er til å stole på, og han overrasker meg stadig vekk. Han er en fyr som jeg kan introdusere til hvem som helst, foreslå omtrent hva som helst for, og han tar det på strak arm. Han er raus og gir meg stort rom for mine ting, og det trenger jeg. Han er smart og oppdatert, han er velpleid og flott, og selv om han kan være rotete både i hue og hus, og ikke alltid er like god på å kommunisere avtaler, tanker eller gjøremål, og nesten ALDRI kommer tidsnok til en avtale, er han en fin fyr som jeg liker å være sammen med, diskutere med og finne på ting sammen med. 

Om han tjener det ene eller andre bryr jeg meg lite om, bare vi greier oss. Som jeg sa har vi prøvd å være både solid bemidlet og blakk, og jeg vet at det ikke er penger som er limet mellom oss. Det at han er i stand til å leve derimot, at han har humør og er positivt innstilt, at han ikke er kritisk, sur og vrang, at han er ren, hyggelig og imøtekommende, at han ikke lurer meg eller forsurer livet på annet vis - helt essensielt!

 

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, Kayia skrev:

Skal jeg fortelle deg en hemmelighet? Hør godt etter nå, for dette er viktig dersom du er på søken etter en partner:

For de aller fleste handler det ikke om hva man tjener, men hvordan en er i stand til å ivareta seg selv og sine. 

Da jeg ble sammen med mannen min tjente han kr 0,- (han var student), mens jeg tjente rundt 100.000,- (var student med ekstrajobb). Begge hadde studielån, hvilket betød at vi ikke hadde  all verden å rutte med. Vi greide oss imidlertid helt greit og var happy.

Like etter fikk vi barn, og mannen fikk sin første jobb. Siden dette innebar at vi flyttet til en annen kant av landet tjente jeg kr 0,- (hadde fødselspenger fra lånekassen), mens han tjente 230.000,-. Vi hadde med andre ord fremdeles ikke all verden å rutte med, men greide oss helt greit.

 

Sikker på at du hadde tenkt annerledes hvis du var enslig om tjene 900.000 og så møtte du en mann som tjene 280.000.

Anonymkode: 8e574...dd7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sikker på at du hadde tenkt annerledes hvis du var enslig om tjene 900.000 og så møtte du en mann som tjene 280.000.

Anonymkode: 8e574...dd7

Du tar feil.

Jeg kan imidlertid slå fast at jeg RASKT hadde tatt det opp med mannen min dersom han hadde diskutert på samme måte som du gjør her, dvs insistert på å vite bedre enn meg hva jeg mener. Gjeeeesp, jeg tror ikke jeg vet om noe som kjeder meg mer enn slike menn(esker). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette tror jeg ikke noe på. En kvinnlig advokat som tjener 1,5 millioner ville neppe godtatt en partner som sitter i kassa på Rema og tjener 280.000 i året. 

Anonymkode: 8e574...dd7

Og det er fordi kvinner er griske, ikke sant? Det er jo massevis av mannlige advokater som "godtar" en uutdannet, svært lavtlønnet partner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Forskjell på å være student og ha jobbet i 20 år.

Anonymkode: 8e574...dd7

Ja men spørsmålet ditt var ??? 

Anonymkode: 2b53a...823

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sikker på at du hadde tenkt annerledes hvis du var enslig om tjene 900.000 og så møtte du en mann som tjene 280.000.

Anonymkode: 8e574...dd7

Du kan ha mye rett i dette, men det trenger likevel ikke handle mest om penger. De fleste velger partner i eget skikte, hva sosial status, utdanningsnivå etc. angår. Det er ikke noe galt i dette. Som nevnt i en tilsvarende tråd tidligere i dag, må man bare sikte seg inn på eget nivå. Det er noen for alle der ute, men de færreste kan velge fritt/fra øverste hylle. 

Anonymkode: f7b7b...3ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
15 minutter siden, Kayia skrev:

Skal jeg fortelle deg en hemmelighet? Hør godt etter nå, for dette er viktig dersom du er på søken etter en partner:

For de aller fleste handler det ikke om hva man tjener, men hvordan en er i stand til å ivareta seg selv og sine. 

Da jeg ble sammen med mannen min tjente han kr 0,- (han var student), mens jeg tjente rundt 100.000,- (var student med ekstrajobb). Begge hadde studielån, hvilket betød at vi ikke hadde  all verden å rutte med. Vi greide oss imidlertid helt greit og var happy.

Like etter fikk vi barn, og mannen fikk sin første jobb. Siden dette innebar at vi flyttet til en annen kant av landet tjente jeg kr 0,- (hadde fødselspenger fra lånekassen), mens han tjente 230.000,-. Vi hadde med andre ord fremdeles ikke all verden å rutte med, men greide oss helt greit.

I dag er vi fremdeles sammen, og tjener godt begge to. I den perioden han tjente lite vurderte jeg aldri å avslutte forholdet og bytte han ut med en annen som tjente mer, og i dag tviholder jeg ikke på han fordi han tjener godt. Dersom han blir syk og inntekten faller bort vil jeg ikke tenke annerledes, og vet du hvorfor? 

Jeg vil ha han fordi han er en bra fyr som bringer hygge, impulsivitet og samtidig trygghet i livet mitt. Jeg kunne ikke hatt en bedre far til mitt barn (og det er jr enig i). Han er livlig og i godt humør, han er til å stole på, og han overrasker meg stadig vekk. Han er en fyr som jeg kan introdusere til hvem som helst, foreslå omtrent hva som helst for, og han tar det på strak arm. Han er raus og gir meg stort rom for mine ting, og det trenger jeg. Han er smart og oppdatert, han er velpleid og flott, og selv om han kan være rotete både i hue og hus, og ikke alltid er like god på å kommunisere avtaler, tanker eller gjøremål, og nesten ALDRI kommer tidsnok til en avtale, er han en fin fyr som jeg liker å være sammen med, diskutere med og finne på ting sammen med. 

Om han tjener det ene eller andre bryr jeg meg lite om, bare vi greier oss. Som jeg sa har vi prøvd å være både solid bemidlet og blakk, og jeg vet at det ikke er penger som er limet mellom oss. Det at han er i stand til å leve derimot, at han har humør og er positivt innstilt, at han ikke er kritisk, sur og vrang, at han er ren, hyggelig og imøtekommende, at han ikke lurer meg eller forsurer livet på annet vis - helt essensielt!

 

Jeg blir så glad når en kvinne skryter av mannen sin. Tror det er mer representativt for den norske kvinne enn det mange mener innpå her . :)

Anonymkode: 2b53a...823

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Edit innlegget ovenfor, tenker generelt og ikke på Kayia i denne sammenheng. 

Anonymkode: f7b7b...3ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Jeg fant en undersøkelse hvor 28 000 personer har svart på spørsmål om hva de synes er attraktivt. 

Penger er ikke øverst på lista, men det betyr noe for mange:

https://blogs.chapman.edu/crean/2015/09/29/new-research-analyzes-height-weight-income-and-more-in-regards-to-sex-and-dating/

98% av kvinner mellom 26 og 35 mener at fast inntekt er attraktivt eller viktig. 

45% av alle kvinner i denne aldersgruppen sier at det er svært viktig, eller en forutsetning at han tjener minst like mye som henne.

Menn var mindre opptatt av hennes inntekt. 

Jeg tror nok man ville fått andre svar Norge. Jeg er litt sjokkert over at så mange svarer rett ut at penger er attraktivt. Jeg ville trodd de underrapporterte dette selv i en anonym undersøkelse.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, laban skrev:

Og det er fordi kvinner er griske, ikke sant?

Nei, ikke i det hele tatt. Men kvinner vil gjerne ha en "sterk" mandig mann som helst tjener mer.

Bare se på svarene fra et annet forum:
 

  • Jeg hadde nok ønsket meg oppe i minimum 500 000, bolig er så dyrt nå. Han må klare å trekke halve lasset. Gjerne litt mer, 6-800 000.
  • Når det er sagt tipper jeg det blir en del over gjennomsnittet da det er der jeg vil ligge
  • Nok til at han ikke drar meg ned, så i hvert fall 400 000, jeg tjener såpass at jeg er vandt til en viss livsstil, og vil helst ha en som kan henge med. 
  • En mann som tjener under 1 millioner i året er ikke noen mann.
  • så hadde jeg nok helst sett at han haddd tjent minst like mye som meg selv (per i dag 600.000).
  • Vedkommende må ha en lønn og ikke leve på Nav. 
  • Men absolutt deal breaker å leve på NAV, dessverre. 
  • da ender vi vel opp på minimum 400.000, så det er vel minimumskravet. 
  • Jeg tenker at rundt 500.000 er en bra sum. 
  • Må  ha råd til egen bolig (helst eie bolig) 

Anonymkode: 8e574...dd7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, ikke i det hele tatt. Men kvinner vil gjerne ha en "sterk" mandig mann som helst tjener mer.

Bare se på svarene fra et annet forum:
 

  • Jeg hadde nok ønsket meg oppe i minimum 500 000, bolig er så dyrt nå. Han må klare å trekke halve lasset. Gjerne litt mer, 6-800 000.
  • Når det er sagt tipper jeg det blir en del over gjennomsnittet da det er der jeg vil ligge
  • Nok til at han ikke drar meg ned, så i hvert fall 400 000, jeg tjener såpass at jeg er vandt til en viss livsstil, og vil helst ha en som kan henge med. 
  • En mann som tjener under 1 millioner i året er ikke noen mann.
  • så hadde jeg nok helst sett at han haddd tjent minst like mye som meg selv (per i dag 600.000).
  • Vedkommende må ha en lønn og ikke leve på Nav. 
  • Men absolutt deal breaker å leve på NAV, dessverre. 
  • da ender vi vel opp på minimum 400.000, så det er vel minimumskravet. 
  • Jeg tenker at rundt 500.000 er en bra sum. 
  • Må  ha råd til egen bolig (helst eie bolig) 

Anonymkode: 8e574...dd7

Tipper dette er hentet fra kvinneguiden. Damene der inne er ikke nødvendigvis representative for damer generelt i Norge. Heldigvis. 

Anonymkode: f7b7b...3ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...