Gå til innhold

Blodprøvesvar (forlenget syklus)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei! Skrev til deg den 8.januar om forlenget syklus. Det har vedvart siden, og i dag er jeg på dag 41. (Altså minst 13 dager forsinket denne gangen.)

Har sjekket blodprøvesvar i dag, som var følgende:

FSH 2,4

LH 9,9

Prolaktin 280

SHBG 107

TSH 0,99

...og også normale lipider, glukose, nyretall, Hb, leukocytter osv.

Var på UL abdomen forrige uke grunnet magesmerter, der kunne de ikke se venstre ovarie. Har også i 2 mnd merket en utfyldning svarende til venstre fossa, ca 10-15cm og oval, uøm, ikke bevegelig. Ellers har jeg i flere år hatt vedvarende hoste og periodevis intense magesmerter, som man ikke har funnet en forklaring på.

(Du sa også noe om at man kunne måle AMH mhp eggreserven, men denne prøven kan visst kun bestilles i forbindelse med fertilitetsutredning, så det går ikke.)

Hva tenker du...?

Anonymkode: 9b6a2...941

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Nå husker jeg ikke andre opplysninger om deg og har ikke anledning til å søke opp tidligere tråd. Så jeg kan dessverre ikke tolke prøvene. Hvis du har en 'utfylling' på 10-15 cm ville legen ha sett det på ultralyd.

Beklager at jeg ikke kan gi mer informasjon uten flere opplysninger.

Vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det forrige innlegget. 

Hva kan så være feil, når prøvene er normale og det bare går lenger og lenger tid mellom hver menstruasjon? 

Jeg stresser ikke, trener fortsatt ikke noe særlig, og har ikke gått ned i vekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Det er dessverre ikke tatt de prøver jeg anbefalte (østradiol, testosteron og AMH), så jeg kan ikke tolke de som foreligger, men PCOS er vel nærmeste diagnose?

Vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...