Gå til innhold

Opptrening etter brudd


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei. Jeg var på skitur på langrenn, og falt. Fikk en vridning av høyre ankel og knakk både fibula og tibia rett av,  skrått og koplisert brudd. Crusfraktur med tydelig feilstilling. Tok lang tid før jeg fikk assistanse fra helsepersonell. Tok 10 timer fra jeg fallt til jeg lå på operasjonsstuen. Hadde jeg ikke klagd over at jeg ikke kjente tær, fotblad og rist, så hadde di operert meg dagen etterpå. For jeg var ikke  først i køen. Utifra det jeg fortalte bestemte di seg for og ta en prøve av trykket i foten. Og fant da ut at det var mye mer akutt enn di trodde. Jeg hadde akutt losjesyndrom.

Første operasjon varte 3 timer.  Først måtte di operere pga losjesyndromet. Fjerne trykket fra nervene og blodoppsamling. Og pga at jeg ventet så lenge måtte jeg har 4 operasjoner for og sy igjenn foten, pga hevelse.

I etterkant av dette har jeg lite følelse nede i foten, dårlig blodsirkulasjon.

Så jeg lurer på om jeg kan bruke en sirkulasjonstrener  merke: Revitive IX with ISO ROCKER. som jeg har fått lånt. Den sender støtimpulser til musklene. Men må høre med noen som har kompetanse rundt dette. Pga jeg har plater, og 2 skruer nede i ankel, 2 skruer og plate oppe med kne. Og en titanstang fra kneet og ned. Så jeg vil ikke at noe av det skal ta skade pga den. Derfor håper jeg på svar fra dere.

Mvh: mann 24

Anonymkode: 79718...3b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...