Gå til innhold

Går det an å bli utbrennt som mor ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Det er en stor velsignelse med barn . Mitt høyeste ønske var å bli mamma. Ingen var stoltere enn meg over min fire barn ... Og det var hele min verden. Det var ikke noe som kunne stoppe meg , jeg strekte meg langt og gjorde alt for de.....  Men det ble for mange utfordringer underveis... Og jeg begynnte å slite med psyken ..

 Nå går vi til et familievernkontor men jeg har liksom "meldt meg ut."..Ungene er store og snart ute av huset men jeg klarer liksom ikke å gå denne siste distansen før vi er i mål .... 

Går det an å bli utbrennt som mor ??? . Har noen andre opplevd det ?. 

Anonymkode: 37976...10f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det kan man nok om man ikke setter sine personlige grenser, løper og finner alt mulig for de, ikke forventer at de skal hjelpe til, eller  f.eks, gir de penger uten å ha krevd noe for det osv. Barn tar imnot alt de kan få og tar det som en selfølge om du ikke har satt grenser. Har man først vent de til å ha det for godt, så kan det bli vanskelig. Så har du skjemt de bort, så kan man nok bli utbrent tror jeg. Men snakk med de, prøv og forvent mer av de. Andre som blir utbrent er mødre som har barn med spesielle behov, med ulike grader av vansker eller lite hjelp fra famile og venner. Det er en enorm stor forskjell på hvordan en mor kan ha det og mye er rett og slett veldig urettferdig. Men man får gjøre så godt man kan, ikke bry seg om de som ser ned på en, for de har som regel ikke fått kjenne hvordan det er å ha det tøft.

Anonymkode: 380f1...728

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Går det an å bli utbrennt som mor ??? . Har noen andre opplevd det ?. 

Anonymkode: 37976...10f

Helt klart. Kanskje spesielt hvis man ikke er så flink til å ta vare på seg selv og gi seg selv tid til å være en voksen kvinne med egne behov, men går 120% opp i barna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje

Javisst går det an. Jeg var helt på bånn en periode for noen år siden, da vi hadde ekstra utfordringer med ett av barna. Måtte ha 50% sykemelding en lang periode, samt samtaler med bedriftspsykolog. Veldig viktig å skjerme seg litt, slik at en får noe tid til bare seg selv også - hvis det er mulig da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kan man nok om man ikke setter sine personlige grenser, løper og finner alt mulig for de, ikke forventer at de skal hjelpe til, eller  f.eks, gir de penger uten å ha krevd noe for det osv. Barn tar imnot alt de kan få og tar det som en selfølge om du ikke har satt grenser. Har man først vent de til å ha det for godt, så kan det bli vanskelig. Så har du skjemt de bort, så kan man nok bli utbrent tror jeg. Men snakk med de, prøv og forvent mer av de. Andre som blir utbrent er mødre som har barn med spesielle behov, med ulike grader av vansker eller lite hjelp fra famile og venner. Det er en enorm stor forskjell på hvordan en mor kan ha det og mye er rett og slett veldig urettferdig. Men man får gjøre så godt man kan, ikke bry seg om de som ser ned på en, for de har som regel ikke fått kjenne hvordan det er å ha det tøft.

Anonymkode: 380f1...728

Har prøvd å sette grenser... Men kanskje vært litt for " snill". ?

Har et barn med utviklingshemming, et med adferdsproblemer og lærevansker , en som sliter med en psykisk lidelse .... Samtidig har jeg jobbet i et krevende omsorgsyrke. 

Jeg ble psykisk syk og skulle bevise for alle at det ikke skulle gå ut over ungene. 

Endte opp som suicidal . Jeg slapp ikke unna hverken hjemme eller på jobb liksom . 

Er bedre i dag men finner ikke tilbake til den jeg var. Gjør alt jeg skal liksom. Skulle ønske jeg følte mer for de .... Kanskje det kommer tilbake litt etter litt ?? 

Anonymkode: 37976...10f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er en stor velsignelse med barn . Mitt høyeste ønske var å bli mamma. Ingen var stoltere enn meg over min fire barn ... Og det var hele min verden. Det var ikke noe som kunne stoppe meg , jeg strekte meg langt og gjorde alt for de.....  Men det ble for mange utfordringer underveis... Og jeg begynnte å slite med psyken ..

 Nå går vi til et familievernkontor men jeg har liksom "meldt meg ut."..Ungene er store og snart ute av huset men jeg klarer liksom ikke å gå denne siste distansen før vi er i mål .... 

Går det an å bli utbrennt som mor ??? . Har noen andre opplevd det ?. 

Anonymkode: 37976...10f

 

I mine ører er dette depresjon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
19 minutter siden, XbellaX skrev:

 

I mine ører er dette depresjon. 

Gikk over til brintellix ( 15 mg) for to mnd siden. Håpet at dette skulle gjøre susen .Har jo vært veldig psykisk dårlig i fem år og er mye bedre nå. Det kommer nok med tiden ... 

Anonymkode: 37976...10f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...