Gå til innhold

Hvorfor lever jeg?


stjernestøv

Anbefalte innlegg

stjernestøv

Fikk sånn kjeft av min samboer, jeg bare sitter her og spiser og røyker, ikke gjør jeg noe i huset og ikke går jeg ut. Ja da kunne jeg like godt vært død. Hvem har brukt for meg? Jeg gjør jo ikke noe nyttig uansett. 

Men sykepleieren lurte på om jeg ville være med i en stor undersøkelse for de som har psykose lidelser, fylle ut skjemaer og sånt. Da gjør jeg vel noe for samfunnet?

Ble så trist og deprimert nå :( 

Endret av stjernestøv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

stjernestøv

Han sier jeg kan få slag og alt mulige ting, lungekreft osv. Ja noe må jeg dø av! Hva er vitsen uansett? De kan jo bare plassere en dukke her etter min død, og late som om det er meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man ikke skaper mening med livet sitt, så er livet meningsløst. 

Men som en filosof sa "løsningen er ikke å ta livet av seg, men å skape revolusjon mot det meningsløse". Man må skape sin egen mening.

Om meningen for deg er åndelighet, så er det forsåvidt greit, men det kan også være lurt å finne noen mer jordnære mål. Som å gjøre noe du synes er hyggelig hver dag eller være en god samboer, mor og bestemor. Om det gir deg glede å røyke, så er det egentlig helt greit. Det er farlig å hoppe i fallskjerm også, men noen har glede av det.

Resten av livet ditt er blanke ark. Du har det du trenger for å fargelegge arkene sånn som du ønsker. Drit i "rarheten", ta en Vival mot angsten og gå ut og lev :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, issomethingwrong skrev:

Hvis man ikke skaper mening med livet sitt, så er livet meningsløst. 

Men som en filosof sa "løsningen er ikke å ta livet av seg, men å skape revolusjon mot det meningsløse". Man må skape sin egen mening.

Om meningen for deg er åndelighet, så er det forsåvidt greit, men det kan også være lurt å finne noen mer jordnære mål. Som å gjøre noe du synes er hyggelig hver dag eller være en god samboer, mor og bestemor. Om det gir deg glede å røyke, så er det egentlig helt greit. Det er farlig å hoppe i fallskjerm også, men noen har glede av det.

Resten av livet ditt er blanke ark. Du har det du trenger for å fargelegge arkene sånn som du ønsker. Drit i "rarheten", ta en Vival mot angsten og gå ut og lev :) 

Ja kan jo ta vival, sa til samboeren "Hadde du likt å gå ut, møte folk hvis du ble dårlig av det"? 

Får heller øke xeplion, kanskje jeg klarer meg da :( Husarbeid orker jeg ikke, det er ikke meningsfylt heller. Og jeg måtte ikke snakke om åndelige ting til sykepleieren sa han, men det er jo sånn jeg er...jeg er jo bare ærlig i min måte å tenke på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, stjernestøv skrev:

Ja kan jo ta vival, sa til samboeren "Hadde du likt å gå ut, møte folk hvis du ble dårlig av det"? 

Får heller øke xeplion, kanskje jeg klarer meg da :( Husarbeid orker jeg ikke, det er ikke meningsfylt heller. Og jeg måtte ikke snakke om åndelige ting til sykepleieren sa han, men det er jo sånn jeg er...jeg er jo bare ærlig i min måte å tenke på. 

Kjipe ting kan gi mening hvis man ser resultater av det. Ingen synes det er gøy å vaske, men det er ganske behagelig å ha et rent og ryddig hus. Da føler man at man er flink, og føler mestring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, issomethingwrong skrev:

Kjipe ting kan gi mening hvis man ser resultater av det. Ingen synes det er gøy å vaske, men det er ganske behagelig å ha et rent og ryddig hus. Da føler man at man er flink, og føler mestring.

Bryr meg ikke så mye om å ha et rent hus, dessuten er det altfor stort...virker uoverkommelig. Skulle hatt noe mindre. Jeg finner mening i å se på film og serier, men da sitter jeg jo i ro. Han sier jeg må bevege meg, jo forstår jo det. Jeg vet ikke hva som har skjedd med meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja kan jo ta vival, sa til samboeren "Hadde du likt å gå ut, møte folk hvis du ble dårlig av det"? 

Får heller øke xeplion, kanskje jeg klarer meg da :( Husarbeid orker jeg ikke, det er ikke meningsfylt heller. Og jeg måtte ikke snakke om åndelige ting til sykepleieren sa han, men det er jo sånn jeg er...jeg er jo bare ærlig i min måte å tenke på. 

Det er en del ting i livet som ikke gir mening for noen, men som likevel må gjøres. Som ISW sier, det er mening i å ha det pent rundt seg, selv om det er lite lystbetont å vaske og rydde. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, cilie skrev:

Det er en del ting i livet som ikke gir mening for noen, men som likevel må gjøres. Som ISW sier, det er mening i å ha det pent rundt seg, selv om det er lite lystbetont å vaske og rydde. 

Jaja. Før syns jeg det, vasket mye når ungene var små. Likte å ha det rent og pent selv om jeg var dårlig, følte meg litt bedre da. Men hadde jo aktive stunder også da, virker som de er over. Er bare nede. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Det virker nesten som du mener at meningsfylt er det samme som morsomt. I den situasjonen du er i nå ville det vært veldig meningsfylt å ta et tak i huset. Det ville hjulpet på selvbildet. ditt. Du åpner jo med å skrive at du føler deg null verd siden du ikke gjør noe.

Det ville også vært en god investering i forholdet til samboeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, stjernestøv skrev:

Jaja. Før syns jeg det, vasket mye når ungene var små. Likte å ha det rent og pent selv om jeg var dårlig, følte meg litt bedre da. Men hadde jo aktive stunder også da, virker som de er over. Er bare nede. 

Uff, det er lov å ha sånne dager. Håper du finner noen svar til overskriften til innlegget. Det er lov å ta en beroligende også om det hjelper deg. Tenk også på at det kan være spennende å bidra i forskning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, cilie skrev:

Uff, det er lov å ha sånne dager. Håper du finner noen svar til overskriften til innlegget. Det er lov å ta en beroligende også om det hjelper deg. Tenk også på at det kan være spennende å bidra i forskning. 

Ja kan jo ta en vival, men det er mer tristhet. Oppgitthet over meg selv og, unyttig som jeg er. Jeg blir jo aldri bedre og gjør ikke fremskritt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja kan jo ta en vival, men det er mer tristhet. Oppgitthet over meg selv og, unyttig som jeg er. Jeg blir jo aldri bedre og gjør ikke fremskritt. 

Du må tvinge deg selv litt. Klarer sikkert å støvsuge stua hvis du vil.

Anonymkode: 7b663...ef7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du må tvinge deg selv litt. Klarer sikkert å støvsuge stua hvis du vil.

Anonymkode: 7b663...ef7

Ja klarer vel det, men nå virker alt enda mer tungt og trist. Er så tung i hodet, tror det veier et tonn. Samboeren er lei av meg, men han sa han bare ville mitt beste. Han sa jeg hadde angst og, at det ikke bare var energiene jeg ble dårlig av. Ja vet jeg har angst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja kan jo ta en vival, men det er mer tristhet. Oppgitthet over meg selv og, unyttig som jeg er. Jeg blir jo aldri bedre og gjør ikke fremskritt. 

Du klarer å reise deg, gå på kjøkkenet og tømme oppvaskmaskina og sette inn skitne kopper fra benken (om det er noe som må gjøres). Du klarer det, at du ikke synes det er morsomt, at det er mer behagelig å sitte i sofaen eller at det er tungt å reise seg betyr ikke at det er uoverkommelig for deg. I morgen kan du f.eks. støvsuge stua, du trenger ikke støvsuge hele huset, men ett rom om dagen klarer du. Det tar max 15 min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, Lillemus skrev:

Du klarer å reise deg, gå på kjøkkenet og tømme oppvaskmaskina og sette inn skitne kopper fra benken (om det er noe som må gjøres). Du klarer det, at du ikke synes det er morsomt, at det er mer behagelig å sitte i sofaen eller at det er tungt å reise seg betyr ikke at det er uoverkommelig for deg. I morgen kan du f.eks. støvsuge stua, du trenger ikke støvsuge hele huset, men ett rom om dagen klarer du. Det tar max 15 min.

Ja jeg setter skitne ting i oppvaskmaskinen, noen ganger tar jeg det ut alene når det er rent. Sykepleieren har så små forventninger til meg, det har sykepleieren fra dagsenteret og. Hun spurte sist vi møttes"Hva har du gjort i dag". "Sett på en serie" sa jeg. "Ja da har du nå gjort noe" sa hun. Og sykepleieren sier det er bra når jeg er med på butikken, min samboer forventer mer av meg. Ja kan støvsuge i morgen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
23 minutter siden, Gargamel skrev:

Det virker nesten som du mener at meningsfylt er det samme som morsomt. I den situasjonen du er i nå ville det vært veldig meningsfylt å ta et tak i huset. Det ville hjulpet på selvbildet. ditt. Du åpner jo med å skrive at du føler deg null verd siden du ikke gjør noe.

Det ville også vært en god investering i forholdet til samboeren.

Sykepleieren skryter av meg hvis jeg setter på oppvaskmaskinen og tar ut ting etterpå, da har jeg gjort noe. Min samboer vil jeg skal shine opp her og stå på,det er lenge siden jeg var den personen. Jeg syns husarbeid var morsomt før, satt på musikk og styrte på. Jeg fant glede i det, nå virker det meste meningsløst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 timer siden, stjernestøv skrev:

Sykepleieren skryter av meg hvis jeg setter på oppvaskmaskinen og tar ut ting etterpå, da har jeg gjort noe. Min samboer vil jeg skal shine opp her og stå på,det er lenge siden jeg var den personen. Jeg syns husarbeid var morsomt før, satt på musikk og styrte på. Jeg fant glede i det, nå virker det meste meningsløst. 

Husarbeid er ikke morsomt, men det er trivelig med et hus i tip-top shape. Ikke utsett til i morgen det du kan gjøre idag.

Anonymkode: 7b663...ef7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...