Gå til innhold

Mer deprimert på Sertralin. Forslag noen?


lokeren

Anbefalte innlegg

Har stått 5 måneder på Zoloft, før jeg for en måned siden byttet til en annen produsent. Sertralin. Vet at man kan få 20% lavere eller høyere serumkonsentrasjon når man bytter produsent. Jeg bruker 150 mg. Jeg føler meg mye mer deprimert nå, sammenlignet med for en måned siden. Tror dere jeg bør øke dosen, eller bør jeg gå ned til 100 mg daglig? Det er jo umulig å vite. mener å ha lest at man kan bli deprimert av for høy dose også. Hva tenker dere?
Takker for svar :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, lokeren skrev:

Har stått 5 måneder på Zoloft, før jeg for en måned siden byttet til en annen produsent. Sertralin. Vet at man kan få 20% lavere eller høyere serumkonsentrasjon når man bytter produsent. Jeg bruker 150 mg. Jeg føler meg mye mer deprimert nå, sammenlignet med for en måned siden. Tror dere jeg bør øke dosen, eller bør jeg gå ned til 100 mg daglig? Det er jo umulig å vite. mener å ha lest at man kan bli deprimert av for høy dose også. Hva tenker dere?
Takker for svar :-)

Du kan få legen til å spesifisere at du skal ha Zoloft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Villanda skrev:

Du kan få legen til å spesifisere at du skal ha Zoloft.

Ja, men nå er det litt sent..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, lokeren skrev:

Ja, men nå er det litt sent..

Du skriver en melding til legen om at generika ikke fungerer, slik at han skriver ut ny resept med reservasjon mot kopipreparatet. Du er ikke nødt til å bruke opp boksen med tabletter som ikke hjelper før du kan få nye. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FjellOgDalar

For legen handler det om å sette en kryss i en liten rute hvor det står noe i retningen "Generisk bytte godtas ikke" Skulle ikke være et problem når du får bivirkninger av copy cat piller. Mener NHD skrev for evigheter sider at han gjør det nokså konsekvent med pasientene sine; han liker ikke kopipreparater. Jeg har og reservert meg mot generika når jeg har gått på originalen i årevis og ikke ønsker å risikere noe. Aldri vært noe problem i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...