Gå til innhold

Redd, da har man vel kontroll


kovakova

Anbefalte innlegg

Hvis man er litt redd, så betyr det vel at man har kontroll og ikke er manisk? Eller skal man sjekke om man får sove til slutt eller ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 minutter siden, kovakova skrev:

Hvis man er litt redd, så betyr det vel at man har kontroll og ikke er manisk? Eller skal man sjekke om man får sove til slutt eller ikke?

I mitt hode så høres det mer logisk ut at man er redd når det er noe man ikke har kontroll over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg følte meg for hyper til å sitte med vennene etter middagen så dro ut.. videochattet med en fyr og anser meg nå som sammen med han. Skal kjøpe leilighet under oppføring i en by jeg ennå ikke har vært. Og ingen skal stoppe meg. Og nå får jeg ikke sove. Hypomani?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I formiddag skal jeg dra og stripe håret. Typen foretrekker meg blond

har ikke møtt han i rl ennå 

Endret av kovakova
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gargamel

Dette er egentlig ikke en tråd for amatører, men jeg synes du virker hyper og ute av kontroll. Du må gjerne stripe håret, men ikke kjøp leilighet på impuls! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, kovakova skrev:

Ennå ikke sovet et sekund

 

Kovakova, du er syk, du må kontakte hjelpeapparatet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
3 minutter siden, kovakova skrev:

Ennå ikke sovet et sekund

I følge hobbypsykiater Gargamel står du med begge beina i en "manisk episode ", eller hva det heter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, kovakova skrev:

Jeg vet jeg vil bli lykkelig i den byen jeg flytter til og at jeg MÅ ha akkurat den leiligheten 

Enig med Gargamel - avgjørelser om frisyre er helt innenfor, men ikke ta beslutninger om flytting eller boligkjøp mens du føler deg slik du gjør nå!  Ta kontakt med noen fra helsevesenet som kjenner deg og historien din. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje

Dette minner om en i familien min, da han hadde maniske perioder. Han så ikke selv at han var syk - følte seg så full av liv og energi, men det var sykdom.

Kontakt fastlege eller andre i helsevesenet som kjenner deg I DAG, og si at du trenger hjelp.

Og for all del - ikke skriv under på noen kjøpskontrakt, eller bestem deg for å flytte når du har det slik som du har det nå.

Ønsker deg alt godt <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, XbellaX skrev:

 

Hvordan går det med deg?

Nå har jeg sovet normalt og mye i to netter så sikkert medisinene mine som virker:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, kovakova skrev:

Nå har jeg sovet normalt og mye i to netter så sikkert medisinene mine som virker:)

Bra! Søvn er hellig. Du bør ha tilgang på nødmedisin for tilfeller som dette. 

Så fort jeg kjenner hypomanien justerer jeg opp dosen Seroquel i samråd med lege. Da stopper det før det begynner på ordentlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Janus30 skrev:

Bra! Søvn er hellig. Du bør ha tilgang på nødmedisin for tilfeller som dette. 

Så fort jeg kjenner hypomanien justerer jeg opp dosen Seroquel i samråd med lege. Da stopper det før det begynner på ordentlig. 

Jeg tåler dessverre ikke seroquel og zyprexa osv så klarer meg med fast dose lithionit og abilify

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 21.3.2017 den 6.22, Lillemus skrev:

I mitt hode så høres det mer logisk ut at man er redd når det er noe man ikke har kontroll over.

Si meg hvor mye kjenner du til psykiske problemer?  De er ikke logiske og hypermani er ikke noe som er logisk og forståelig for de som ikke har prøvd det.

Anonymkode: 140b6...5e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, kovakova skrev:

Jeg tåler dessverre ikke seroquel og zyprexa osv så klarer meg med fast dose lithionit og abilify

Du kunne ikke hatt tilgang på Imovane f. eks? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Janus30 skrev:

Du kunne ikke hatt tilgang på Imovane f. eks? 

Prøvde få resept før jeg dro, men fikk ikke, men skal prøve igjen. Man slipper jo hallusinasjonene fra imovane når man bruker abilify

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...