Gå til innhold

vg db og nrk skal bekjempe falske nyheter


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

Veldig bra initiativ . Håper bare at sannheten da kommer frem. Ikke alltid så lett å være objektiv i et land som Norge der politisk korrekthet står i høysetet . 

Anonymkode: b5b63...af8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

PK pressen har for mye makt. Nå begynner litt å glippe, så da konspirerer de. Pressen har null moral. Falske nyheter? Det står pressen for også, bare se hvordan flyktningekrisen ble dekket! De filmet de få kvinner og barn, slik att det skulle se ut som om det var mest familier, og ikke slik (80% menn) det egentlig var.

Anonymkode: 24f8d...957

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Nei, jeg har ikke trua. Jeg er lei av begrepet "falske nyheter". Opprinnelig var det visstnok et begrep med et konkret innhold, altså bevisst spredning av direkte faktafeil.  Nå er begrepet utvannet og tømt for mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, Kanonføde skrev:

Saken er nevnt på frihetskamp.net også, med stikkordene "løgnpressen" og "jødespørsmålet".

https://www.frihetskamp.net/lognpressen-kraftsamler-mot-falske-nyheter/

LOL, de idiotene der er det ingen som tar alvorlig. Men spørsmålet mitt er ikke besvart, har den norske pressen publisert falske nyheter?

Og hva ER egentlig "falske nyheter"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutes ago, slabbedask said:

LOL, de idiotene der er det ingen som tar alvorlig.

Det er drøfe saker!

https://www.frihetskamp.net/ukens-lat-pale-white-skin-hey-there-europa/

Skikkelig "vakker poplåt", med blant annet denne teksten:

Hei der Europa
Det er så mye for meg å si til deg
Hvis hvite ikke tar makten tilbake
Så er det bare en ting igjen for oss å gjøre
Vi vil bryte ut i kaos og begynne på nytt, jeg vet det er sant

3 minutes ago, slabbedask said:

Men spørsmålet mitt er ikke besvart, har den norske pressen publisert falske nyheter?

Og hva ER egentlig "falske nyheter"?

Det handler ikke bare om pressen, med også sosiale medier og nettsider som frihetskamp.no

Falske nyheter i denne konteksten snakker de om, de mener det handler om faktafeil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etterhvert kan det kanskje være kun AI som styrer dette, uten menneskelig inngripen. Med åpen kildekode blir nok det bra for menneskeheten. Men hva stakkars nordmenn gjør blir vel ubetydelig i det store bildet her.

Mye sensur i andre land, som f.eks. Kina, som bruker enorme ressurser på kontroll. Det er et diktatur. Men hvis en maskin gjør jobben, og maskinen er transparent og det er rom for å redistribuere modiserte utgaver, det er nok gull.

Veldig bra tiltak. Et sted må man bare begynne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Kanonføde skrev:

Det er drøfe saker!

https://www.frihetskamp.net/ukens-lat-pale-white-skin-hey-there-europa/

Skikkelig "vakker poplåt", med blant annet denne teksten:

Hei der Europa
Det er så mye for meg å si til deg
Hvis hvite ikke tar makten tilbake
Så er det bare en ting igjen for oss å gjøre
Vi vil bryte ut i kaos og begynne på nytt, jeg vet det er sant

Musikken står virkelig i stil med teksten!

51 minutter siden, Kanonføde skrev:

Det handler ikke bare om pressen, med også sosiale medier og nettsider som frihetskamp.no

Sensur er ikke bra.

51 minutter siden, Kanonføde skrev:

Falske nyheter i denne konteksten snakker de om, de mener det handler om faktafeil.

Hva som er faktafeil er relativt. 

Men, vi får nesten se hva som skjer.

Endret av slabbedask
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutes ago, slabbedask said:

Musikken står virkelig i stil med teksten!

Lurer på hvor mange de er... så noen bilder hvor de trente kampsport, og gikk fjelltur.

5 minutes ago, slabbedask said:

Sensur er ikke bra.

Det er jo ikke sensur, det er åpent.

Hvis det er transparent system, kan vi kollektivt sjekke om dette holder mål. Blir litt som Wikipedia? Fungerer utmerket.

6 minutes ago, slabbedask said:

Hva som er faktafeil er relativt. 

Ser hva du mener, at de kan kalle en mening eller vinkling for faktafeil. Men målet her er å skille mellom faktafeil og dette, og hvis systemet er åpent så kan enhver sjekke om de syns dette er bra nok, og alle kan diskutere hva de tenker om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Kanonføde skrev:

Lurer på hvor mange de er... så noen bilder hvor de trente kampsport, og gikk fjelltur.

Ikke så veldig mange, får man håpe.

2 minutter siden, Kanonføde skrev:

Det er jo ikke sensur, det er åpent.

Hvis det er transparent system, kan vi kollektivt sjekke om dette holder mål. Blir litt som Wikipedia? Fungerer utmerket.

Ser hva du mener, at de kan kalle en mening eller vinkling for faktafeil. Men målet her er å skille mellom faktafeil og dette, og hvis systemet er åpent så kan enhver sjekke om de syns dette er bra nok, og alle kan diskutere hva de tenker om det.

Regner med at de må ha noen veldig påpasslige moderatorer for at det ikke skal skli ut.

Vært mye 'tull' på Wikipedia: https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Wikipedia_controversies

Vi får nesten bare vente å se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutes ago, slabbedask said:

Ikke så veldig mange, får man håpe.

Tror det bare var et titalls stykker, men jeg har ikke sjekket det. Det er et større miljø i Sverige, og det handler såklart om kvalitet og kvantitet på innvandring.

5 minutes ago, slabbedask said:

Regner med at de må ha noen veldig påpasslige moderatorer for at det ikke skal skli ut.

Vært mye 'tull' på Wikipedia: https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Wikipedia_controversies

Vi får nesten bare vente å se.

Det er ikke perfekt, poenget er at det er transperens, og da vil sannheten komme frem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
10 timer siden, slabbedask skrev:

Noen som har eksempler på såkalte falske nyheter i norske media?

Noen mener helt klart at hvordan media har fremstille konflikten i Israel er ubalansert. De har ikke vært upartiske og da dannes et feilt bilde av saken . 

Det er vel heller det som er problemet. Ikke nødvendigvis at det som kommer frem er direkte feil men heller at man fokuserer på ensidige fakta og kommer med konklusjoner utfra det. 

Anonymkode: b5b63...af8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...