Gå til innhold

Er du kjipere på nett en face to face..?


Worrisome Plenty

Anbefalte innlegg

Worrisome Plenty

Er det lettere å være kritisk, ,kjip og vrang på nett, enn i Face to Face situasjoner? Jeg håper det, ellers mister jeg troen på menneskeheten.... 

 

Jeg merker selv att jeg blir litt for lett irritert. Tar meg som regel i det da, men jeg har sikkert vært surmaga og trollete jeg og.

Endret av Worrysome plenty
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gargamel

Jeg tror jeg er omtrenr like kjip face to face som på nett,  men generelt er det nok mye lettere å være ufin på nettet.

Jeg synes de fleste på dol oppfører seg bra sånn sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er den samme hyggelige personen over alt. :):P  Men face to face kan en del misforståelser unngås fordi man har mimikken og har mulighet for direkte oppfølgingsspørsmål. Det er mye lettere å bli opprørt over nettkommentarer. Videre vil det at du kjenner noen kunne gjøre at du lettere lar tvilen komme tiltalte til gode. Så selv den som prøver å være sitt vanlige jeg på nett kan pga bla ovennevnte fremstå som strengere enn de vil i en IRL-situasjon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv prøver jeg og være den samme på nett som ellers. Tror nok at det lettere blir misforståelser på nettet, nettopp fordi en ikke ser vedkommendes mimikk. 

Har opplevd at jeg såret en med noe jeg skrev og ble veldig lei meg da jeg skjønte det. Greide da heller ikke å rette opp i misforståelsen (min feil) Ser at jeg nå vegrer meg mer for hva jeg svarer på, nettopp fordi jeg er redd for å såre noen. 

Tror og håper på at enkelte har lavere terskel for å skrive "dritt" på nett. Ellers så er det noen riktig utrivelige folk der ute.

Her på DOL så synes jeg det er en fin tone blant folk. Nettopp derfor jeg liker meg her :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fordi jeg ikke er vant med å være på nett har jeg stor respekt for hva jeg skriver. Kanskje hvis man sitter mye på nett og det blir en generell respektløs kommunikasjon tror jeg at man blir påvirket av hverandre og begynner å " tøye" sine egne grenser. Det kan nesten litt ubemerket skje med hvem som helst.

Men de fleste innpå her er venlige og respektfulle. 

Anonymkode: 0c9b2...11a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver å være like hyggelig overalt, men er nok lettere å slenge litt med... eh tastaturet mot fremmede folk enn face to face, spesielt folk man ikke kjenner. Mange her skjuler jo seg bak et anonymt nick og bilde, og da er det lett å miste hemninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gargamel
56 minutter siden, villemilla skrev:

Prøver å være like hyggelig overalt, men er nok lettere å slenge litt med... eh tastaturet mot fremmede folk enn face to face, spesielt folk man ikke kjenner. Mange her skjuler jo seg bak et anonymt nick og bilde, og da er det lett å miste hemninger.

Ja. Det er dessverre litt lettere å være frekk mot de som er helt anonyme. Når man velger å være høflig er det litt for å ta vare på en slags relasjon. Selv en avatar og et fast nick gjør at man sparer litt på kruttet for å ikke bli uvenner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 25. mars 2017 den 11.35, Gargamel skrev:

Ja. Det er dessverre litt lettere å være frekk mot de som er helt anonyme. Når man velger å være høflig er det litt for å ta vare på en slags relasjon. Selv en avatar og et fast nick gjør at man sparer litt på kruttet for å ikke bli uvenner. 

Hm... Dette har jeg merket godt. Men husk at de anonyme begynner å kjenne dere med nic. Det er noen jeg kvier meg til å få tilbakemeldinger fra og som jeg må veie hvert ord hvis jeg svarer.

Når det gjelder deg Gargamel har du alltid svart meg med respekt . Spesiellt en gang var du den eneste som forsvarte meg da det " stormet " litt i en trå... 

Det betydde mye for meg . Vi anonyme er faktisk også mennesker .

Anonymkode: 0c9b2...11a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hm... Dette har jeg merket godt. Men husk at de anonyme begynner å kjenne dere med nic. Det er noen jeg kvier meg til å få tilbakemeldinger fra og som jeg må veie hvert ord hvis jeg svarer.

Når det gjelder deg Gargamel har du alltid svart meg med respekt . Spesiellt en gang var du den eneste som forsvarte meg da det " stormet " litt i en trå... 

Det betydde mye for meg . Vi anonyme er faktisk også mennesker .

Anonymkode: 0c9b2...11a

Takk for det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stort sett de samme meningene, men kommer nok mer frem på nett enn i RL.
Er nok veldig forsiktig av meg i RL og er stort sett stille, men meningene er der uansett.

Mener aldri å være slem, men kan være ganske direkte og skrive ting rett frem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...