Gå til innhold

Reparere BH'er


påskelilje

Anbefalte innlegg

påskelilje

Dere kloke hoder - har dere et godt tips til hvordan jeg kan fikse gode BH'er som har fått hull i enden av spilen, slik at den stikker ut? Det irriterer meg noe voldsomt at når en har en favoritt-BH, så går det plutselig hull i den, så spilen gnager på huden, og hvis jeg prøver å sy igjen hullet med vanlig sytråd, så finner spilen ganske kjapt en ei ut likevel, på siden av stoppingen.

Regner med at det er flere enn meg som har rømningsglade spiler på favoritt-BH'ene :lol: ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 minutter siden, påskelilje skrev:

Dere kloke hoder - har dere et godt tips til hvordan jeg kan fikse gode BH'er som har fått hull i enden av spilen, slik at den stikker ut? Det irriterer meg noe voldsomt at når en har en favoritt-BH, så går det plutselig hull i den, så spilen gnager på huden, og hvis jeg prøver å sy igjen hullet med vanlig sytråd, så finner spilen ganske kjapt en ei ut likevel, på siden av stoppingen.

Regner med at det er flere enn meg som har rømningsglade spiler på favoritt-BH'ene :lol: ?

Har ikke dette problemet. Når BH'er er utslitt er det fordi elastikken har forsvunnet i stoffet og særlig i stroppene. Men jeg bruker bestandig vaskeposer, gjør du? Antar BH'n blir mer slitt i vask rundt spilene om du ikke bruker vaskeposer. Og du må reparere vaskemaskinen oftere også (spilene kan forsvinne i vask og ødelegge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
4 minutter siden, Xtra skrev:

Har ikke dette problemet. Når BH'er er utslitt er det fordi elastikken har forsvunnet i stoffet og særlig i stroppene. Men jeg bruker bestandig vaskeposer, gjør du? Antar BH'n blir mer slitt i vask rundt spilene om du ikke bruker vaskeposer. Og du må reparere vaskemaskinen oftere også (spilene kan forsvinne i vask og ødelegge.

Jeg bruker alltid vaskeposer!

Merkelig, at ikke dine spiler rømmer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, påskelilje skrev:

Dere kloke hoder - har dere et godt tips til hvordan jeg kan fikse gode BH'er som har fått hull i enden av spilen, slik at den stikker ut? Det irriterer meg noe voldsomt at når en har en favoritt-BH, så går det plutselig hull i den, så spilen gnager på huden, og hvis jeg prøver å sy igjen hullet med vanlig sytråd, så finner spilen ganske kjapt en ei ut likevel, på siden av stoppingen.

Regner med at det er flere enn meg som har rømningsglade spiler på favoritt-BH'ene :lol: ?

Hvis bh'en er utslitt og det er derfor spilen stikker ut - kast den. Se på den med et meget kritisk blikk og se om den ikke har levd sitt liv. Ellers - tja, sy på en liten stoffbit? Skal litt mer til at spilen tyter seg gjennom den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
Akkurat nå, Lillemus skrev:

Hvis bh'en er utslitt og det er derfor spilen stikker ut - kast den. Se på den med et meget kritisk blikk og se om den ikke har levd sitt liv. Ellers - tja, sy på en liten stoffbit? Skal litt mer til at spilen tyter seg gjennom den.

Ja, men, når både elastikk i stropper og rundt ryggen er like god, og cup'ene er like fine - men at den hersens spilen har gnagd hull - så er jo ikke BH'en utslitt???

Ja - kunne sikkert prøvd å sy på noe stoff. Det har jeg ikke prøvd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, påskelilje skrev:

Ja, men, når både elastikk i stropper og rundt ryggen er like god, og cup'ene er like fine - men at den hersens spilen har gnagd hull - så er jo ikke BH'en utslitt???

Ja - kunne sikkert prøvd å sy på noe stoff. Det har jeg ikke prøvd.

Nei, da er den ikke utslitt. :) Hvis enden på spilen er spiss kan du prøve å file den litt rundere før du syr igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

påskelilje
1 minutt siden, Lillemus skrev:

Nei, da er den ikke utslitt. :) Hvis enden på spilen er spiss kan du prøve å file den litt rundere før du syr igjen?

Ja, det har jeg ikke tenkt på.

Men dette er noe jeg har irritert meg over i alle år. Grrrrrrrrr!

Og så nekter jeg å hive BH'en når den egentlig ikke er slitt, og så gnager den spilen til jeg blir gal, og legger BH'en vekk en periode, syr den, bruker den litt til, til spilen kommer ut igjen, irriterer meg - og etter hvert går den i søpla. Men altså sjelden fordi elastikken er gåen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, påskelilje skrev:

Jeg bruker alltid vaskeposer!

Merkelig, at ikke dine spiler rømmer...

En annen ting når det gjelder vask: Jeg vasker dem alltid på finvask eller "skjortevask", med forsiktig sentrifugering. Antar det er særlig under sentrifugeringen slitasjen skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Xtra skrev:

En annen ting når det gjelder vask: Jeg vasker dem alltid på finvask eller "skjortevask", med forsiktig sentrifugering. Antar det er særlig under sentrifugeringen slitasjen skjer.

Jeg bruker dobbel vaskepose (altså en inni en annen), etter å ha ødelagt to vaskemaskiner tar jeg ingen sjanser... Men de vaskes på alt fra ullvask til både 40 og 60 graders vanlig vask. Kan ikke huske sist en spile kom på villspor, det må være mange år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt utenfor det du spør om kanskje, men jeg kjøper aldri BH'er som har sånn der loddent stoff rundt spilen, kun de som har samme stoff over spilen som i cup'en (på baksiden/vrangen altså, dvs sterkt stoff på vranga). Årsaken er som hos deg, jeg syns spilen graver seg lettere (og fort) ut når kvaliteten på stoffet rundt spilen er dårlig :) 

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
1 time siden, Xtra skrev:

En annen ting når det gjelder vask: Jeg vasker dem alltid på finvask eller "skjortevask", med forsiktig sentrifugering. Antar det er særlig under sentrifugeringen slitasjen skjer.

Jeg vasker dem på vanlig 40 graders vask, ikke finvask. Hmmm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
1 time siden, Kayia skrev:

Litt utenfor det du spør om kanskje, men jeg kjøper aldri BH'er som har sånn der loddent stoff rundt spilen, kun de som har samme stoff over spilen som i cup'en (på baksiden/vrangen altså, dvs sterkt stoff på vranga). Årsaken er som hos deg, jeg syns spilen graver seg lettere (og fort) ut når kvaliteten på stoffet rundt spilen er dårlig :) 

Der sa du noe! Det er ofte de BH'ene med sånn loddent stoff som får hull, og det er supervanskelig å stoppe de hullene også. Skal være mer nøye når jeg kjøper neste gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
2 timer siden, påskelilje skrev:

Dere kloke hoder - har dere et godt tips til hvordan jeg kan fikse gode BH'er som har fått hull i enden av spilen, slik at den stikker ut? Det irriterer meg noe voldsomt at når en har en favoritt-BH, så går det plutselig hull i den, så spilen gnager på huden, og hvis jeg prøver å sy igjen hullet med vanlig sytråd, så finner spilen ganske kjapt en ei ut likevel, på siden av stoppingen.

Regner med at det er flere enn meg som har rømningsglade spiler på favoritt-BH'ene :lol: ?

Jeg kjøper aldri bh med spiler, men det var jo ikke det du lurte på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

påskelilje
2 timer siden, Nicklusheletida skrev:

Jeg kjøper aldri bh med spiler, men det var jo ikke det du lurte på :)

Hehe... nei, det lurte jeg ikke på :P

Foretrekker BH'er med spiler, så sant spilene holder seg på plass.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker alltid BH med spiler, og etter at jeg begynte å investere i skikkelig kvalitet har spilene holdt seg på plass faktisk. Det har jeg ikke tenkt over før jeg så spørsmålet ditt.

Tidligere handlet jeg på kjedebutikker, men nå går jeg i undertøysforretning og får hjelp til å finne riktig størrelse og passform. De koster en del mer, men sitter mye bedre - og holder altså på spilene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.3.2017 den 9.57, Kayia skrev:

Litt utenfor det du spør om kanskje, men jeg kjøper aldri BH'er som har sånn der loddent stoff rundt spilen, kun de som har samme stoff over spilen som i cup'en (på baksiden/vrangen altså, dvs sterkt stoff på vranga). Årsaken er som hos deg, jeg syns spilen graver seg lettere (og fort) ut når kvaliteten på stoffet rundt spilen er dårlig :) 

Ah! Kanskje det er der det ligger ja! Jeg brukte å ha dette spileproblemet tidligere, selv om bh'ene forøvrig ikke var slitt. Men så begynte jeg for noen år siden å kjøpe bh'er i andre butikker og de har ikke dette lodne stoffet og ikke spileproblem. Men det er jo også en del av storyen antar jeg at bh'ene uten dette problemet er dyrere og kjøpt hos undertøyspesialist. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.3.2017 den 18.58, Kalevaala skrev:

Jeg bruker alltid BH med spiler, og etter at jeg begynte å investere i skikkelig kvalitet har spilene holdt seg på plass faktisk. Det har jeg ikke tenkt over før jeg så spørsmålet ditt.

Tidligere handlet jeg på kjedebutikker, men nå går jeg i undertøysforretning og får hjelp til å finne riktig størrelse og passform. De koster en del mer, men sitter mye bedre - og holder altså på spilene.

Samme her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...