Gå til innhold

Besatt av tanken på om jeg er psykopat


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg går konstant rundt og tenker på om jeg kan være psykopat. Det er mer som taler for diagnosen enn mot. Det jeg sliter med er selvhat, angst og depresjon. Jeg har alltid følt meg ond, og følt at jeg har hatt onde/unormale tanker. Jeg gjennomførte tvangshandlinger for å nøytralisere tankene. Jeg vet jeg eier skam, men føler ikke skammen jeg bærer på er nok. Skyld er jeg usikker på om jeg føler, da jeg ikke vet helt om jeg kan definere følelsen. Jeg skifter fra å tenke at jeg føler mye skyld, til så å forsvare handlingene mine (inni meg) Blir ikke enig med meg selv liksom. Jeg tror at jeg opp igjennom ofte har satt meg i en slags offerrolle. Jeg opplever noe jeg tror er skyld, når jeg oppfører meg på en ufin måte. Men skylden jeg føler, kan likevel bare være det at jeg syntes synd på meg selv. Jeg rakker mye ned på meg selv. Men har også nedlatende tanker om andre, som jeg egentlig ikke vil tenke. Føler vel egentlig en slags skyld for disse tankene. Det plager meg veldig, at jeg kanskje er en psykopat. Har lest veldig mye om emnet og det ser ganske mørkt ut for folk med denne personlighetsforstyrrelsen. Forståelig nok egentlig. Har noen forslag til hva jeg kan gjøre med dette? Jeg har ingen ønsker om å være slem eller ond og er litt redd for mine egne tanker. 

Anonymkode: 29639...53e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Vel psykopater lider ikke under sin "psykdom". 

 

Tror heller ikke det er vanlig att de har OCD, ettersom jeg spurte en ekspert om dette en gang, og fikk, nei, det var høyst uvanlig.

Anonymkode: ce119...ad6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg går konstant rundt og tenker på om jeg kan være psykopat. Det er mer som taler for diagnosen enn mot. Det jeg sliter med er selvhat, angst og depresjon. Jeg har alltid følt meg ond, og følt at jeg har hatt onde/unormale tanker. Jeg gjennomførte tvangshandlinger for å nøytralisere tankene. Jeg vet jeg eier skam, men føler ikke skammen jeg bærer på er nok. Skyld er jeg usikker på om jeg føler, da jeg ikke vet helt om jeg kan definere følelsen. Jeg skifter fra å tenke at jeg føler mye skyld, til så å forsvare handlingene mine (inni meg) Blir ikke enig med meg selv liksom. Jeg tror at jeg opp igjennom ofte har satt meg i en slags offerrolle. Jeg opplever noe jeg tror er skyld, når jeg oppfører meg på en ufin måte. Men skylden jeg føler, kan likevel bare være det at jeg syntes synd på meg selv. Jeg rakker mye ned på meg selv. Men har også nedlatende tanker om andre, som jeg egentlig ikke vil tenke. Føler vel egentlig en slags skyld for disse tankene. Det plager meg veldig, at jeg kanskje er en psykopat. Har lest veldig mye om emnet og det ser ganske mørkt ut for folk med denne personlighetsforstyrrelsen. Forståelig nok egentlig. Har noen forslag til hva jeg kan gjøre med dette? Jeg har ingen ønsker om å være slem eller ond og er litt redd for mine egne tanker. 

Anonymkode: 29639...53e

Jeg synes du bør snakke med en lege hvis dette plager deg mye.

Når jeg leser innlegget ditt blir jeg overbevist om at du ikke er psykopat, men det er bare basert på det jeg har lest om psykopater på nett.

Jeg mener at det du føler et vanlig skyldfølelse, og det virker som du er godt nok utstyrt på den fronten. Når du prøver å kjenne nøye etter (fordi du har en fiks ide om at du er psykopat)  glipper følelsen unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mulig det er litt på siden, men det er ingen som har problemer med psykopater som ikke gjør antisosiale handlinger.

Snille psykopater er det ingen som lider under :-)

Anonymkode: 7a94d...361

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Her er testen de bruker i psykiatrien. Bla ned til antisosial personlighetsforstyrrelse.

http://psykia.no/scid_ii.pdf

Det er ganske mange ting du skal ha gjort, blant annet vært grovt voldelig mot andre før en alder av 15, tendensert heftig til kriminell atferd, skadet dyr, tvunget noen til å ha sex etc. Sjekk ut de spørsmålene, jeg tror det vil berolige deg.

Anonymkode: 52819...a55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...