Gå til innhold

Vi kommer alltid for sent ...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Når vi skal i besøk eller i et møte kommer vi alltid for sent. Gjerne en halv time til en time. Jeg sitter klar med yttertøy på og ungene er klar men min mann klarer ikke å holde tiden. Han skal gjøre alt mulig annet rett før vi skal gå. Tar gjerne en dusj eller en liten kvil på et tidspunkt vi egentlig skulle ha vært i bilen 

Så blir jeg litt frustrert da og sier at jeg er skuffet og lei meg for at vi enda en gang er forsinket. Da har han alle piggene ute og kan ikke forstå hvorfor jeg lager noe nummer av dette...?

Skal jeg slutte å nevne det og bare  komme for sent og være glad til??? 

Anonymkode: 42d2e...8b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gargamel
15 minutter siden, mrxx skrev:

Det er jævlig irriterende å forholde seg til sånne folk som dere. 

Som hvem? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, Gargamel skrev:

Som hvem? 

Folk som kommer for sent hele tiden vel.

Anonymkode: 43f02...cb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Folk som kommer for sent hele tiden vel.

Anonymkode: 43f02...cb9

Ja. Syne bare det var rart å inkludere ts når det er mannen som er problemet. 

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når vi skal i besøk eller i et møte kommer vi alltid for sent. Gjerne en halv time til en time. Jeg sitter klar med yttertøy på og ungene er klar men min mann klarer ikke å holde tiden. Han skal gjøre alt mulig annet rett før vi skal gå. Tar gjerne en dusj eller en liten kvil på et tidspunkt vi egentlig skulle ha vært i bilen 

Så blir jeg litt frustrert da og sier at jeg er skuffet og lei meg for at vi enda en gang er forsinket. Da har han alle piggene ute og kan ikke forstå hvorfor jeg lager noe nummer av dette...?

Skal jeg slutte å nevne det og bare  komme for sent og være glad til??? 

Anonymkode: 42d2e...8b5

Ta det opp ved en anledning når han er i godt humør og dere ikke er midt oppi situasjonen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når vi skal i besøk eller i et møte kommer vi alltid for sent. Gjerne en halv time til en time. Jeg sitter klar med yttertøy på og ungene er klar men min mann klarer ikke å holde tiden. Han skal gjøre alt mulig annet rett før vi skal gå. Tar gjerne en dusj eller en liten kvil på et tidspunkt vi egentlig skulle ha vært i bilen 

Så blir jeg litt frustrert da og sier at jeg er skuffet og lei meg for at vi enda en gang er forsinket. Da har han alle piggene ute og kan ikke forstå hvorfor jeg lager noe nummer av dette...?

Skal jeg slutte å nevne det og bare  komme for sent og være glad til??? 

Anonymkode: 42d2e...8b5

Dra med ungene når dere må. Så får mannen komme senere.

Anonymkode: 55983...4b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, Gargamel said:

Som hvem? 

Nå har jeg noe problemer med å forstå hva du mener, vi har en tråd å forholde oss til, så hvem det er skulle ikke være så vanskelig å forstå. 

Mannen til trådstarter misbruker andres tid og har null respekt for andre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så blir jeg litt frustrert da og sier at jeg er skuffet og lei meg for at vi enda en gang er forsinket. Da har han alle piggene ute og kan ikke forstå hvorfor jeg lager noe nummer av dette...?

Skal jeg slutte å nevne det og bare  komme for sent og være glad til??? 

Anonymkode: 42d2e...8b5

Jeg ser ikke noe poeng i å ta det opp når dere allerede er for sent ute, da er det bare egnet til å skape sur stemning og gjøre det kommende besøket mindre hyggelig for alle. Derimot synes jeg jo dette er noe du og din mann bør drøfte på et mer generelt nivå, og at dere bør forsøke å komme frem til løsninger som kan motvirke all forsentkommingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hei , jeg er trådstarter. 

Vi har bare en bil så det er vanskelig å reise på egenhånd. Vi har vært gift i mange år og dette er ikke et nytt problem. Jeg har snakket med han om dette sååå mange ganger. Vi avtaler klokkeslett på forhånd og han LOVER hver gang at han skal holde tiden... Så kommer vi seint likevell. Det blir en dårlig stemning hver gang. Noe som ungene merker... 

Mitt spørsmål er om jeg for husfreden og ungene sin skyld bare skal finne meg i dette og være glad til??. 

Anonymkode: 42d2e...8b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei , jeg er trådstarter. 

Vi har bare en bil så det er vanskelig å reise på egenhånd. Vi har vært gift i mange år og dette er ikke et nytt problem. Jeg har snakket med han om dette sååå mange ganger. Vi avtaler klokkeslett på forhånd og han LOVER hver gang at han skal holde tiden... Så kommer vi seint likevell. Det blir en dårlig stemning hver gang. Noe som ungene merker... 

Mitt spørsmål er om jeg for husfreden og ungene sin skyld bare skal finne meg i dette og være glad til??. 

Anonymkode: 42d2e...8b5

Strategien du bruker fungerer jo ikke, dere kommer ikke noe tidligere frem fordi om du blir sur. Du bør kanskje finne en ny strategi som ikke går ut over ungene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei , jeg er trådstarter. 

Vi har bare en bil så det er vanskelig å reise på egenhånd. Vi har vært gift i mange år og dette er ikke et nytt problem. Jeg har snakket med han om dette sååå mange ganger. Vi avtaler klokkeslett på forhånd og han LOVER hver gang at han skal holde tiden... Så kommer vi seint likevell. Det blir en dårlig stemning hver gang. Noe som ungene merker... 

Mitt spørsmål er om jeg for husfreden og ungene sin skyld bare skal finne meg i dette og være glad til??. 

Anonymkode: 42d2e...8b5

Min eks var sånn og jeg løste det ved å si til ham at vi hadde avtalt å møtes 30-60 min før, da kom vi ikke for sent lengre. Han ble rimelig fornærmet da han oppdaget dette, men da tok han omsider hintet. Hvis du kjører bil selv og det ikke er bare han som har lappen så gi klar beskjed om at kl. 16:00 så kjører du og ungene og om han vil være med så må han være klar da, eller så må han finne seg annen transport eller bli hjemme. Og gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, Lillemus skrev:

Min eks var sånn og jeg løste det ved å si til ham at vi hadde avtalt å møtes 30-60 min før, da kom vi ikke for sent lengre. Han ble rimelig fornærmet da han oppdaget dette, men da tok han omsider hintet. Hvis du kjører bil selv og det ikke er bare han som har lappen så gi klar beskjed om at kl. 16:00 så kjører du og ungene og om han vil være med så må han være klar da, eller så må han finne seg annen transport eller bli hjemme. Og gjør det.

Gode ideer..... Pga psykisk lidelse kjører jeg ikke bil for tiden. Jeg ble vell uansett unngå å vise frustrasjon ang saken, det hjelper jo ikke. Vi får ofte litt  spydige kommentarer fra de vi besøker ang at vi kommer for sent. Jeg tar dette tungt mens min mann bryr seg ikke eller kommer med en masse unnskyldninger... 

Men lurt å si et tidligere klokkeslett 😀

Anonymkode: 42d2e...8b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min mann ligner litt din på dette området. Han greier nesten alltid å komme for sent når det er mulig (feks til middager, kaffeavtale etc), men det er ikke snakk om mer en 5-10, max 15 min. Han kommer ikke for sent til kino, men er alltid sistemann til gaten på fly om du skjønner. Han har mistet både tog og fly noen ganger...

Jeg har forlengst sluttet å være irritert over dette, det er jo ikke mitt problem men noe han må forholde seg til selv. Når vi drar sammen gir jeg beskjed om når det er avreisetidspunkt, og sier som regel at "nå drar vi om ti min (...) nå drar vi om fem min" i forkant, og det har hjulpet. Jeg har faktisk gått i forveien noen ganger også, og da kommer han hesblesende løpende etter.

Forsøker imidlertid å få oss til avtaler noenlunde presist uten å lage bråk og støy. I mine øyne er dette en liten (dog irriterende) defekt det ikke er verd å starte en verdenskrig om. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
4 timer siden, mrxx skrev:

Nå har jeg noe problemer med å forstå hva du mener, vi har en tråd å forholde oss til, så hvem det er skulle ikke være så vanskelig å forstå. 

Mannen til trådstarter misbruker andres tid og har null respekt for andre. 

Ja, mannen mangler respekt for andres tid, men det gjør ikke trådstarter. Derfor synes jeg det var rart at du skrev "sånne folk som dere" og ikke "sånne folk som ham". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 timer siden, Gargamel skrev:

Ja, mannen mangler respekt for andres tid, men det gjør ikke trådstarter. Derfor synes jeg det var rart at du skrev "sånne folk som dere" og ikke "sånne folk som ham". 

Takk Gargamel😊

Anonymkode: 42d2e...8b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...