Gå til innhold

gynekolog


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvorfor spør en gynekolog om hvilket yrke jeg har egentlig? Det ble spurt om det sist jeg var. Å så ble det ikke noe mer snakk om det. Spiller det noen rolle om jeg er sekretær eller brannmann for å få sjekket underlivet sitt.. Aldri skjønt det der. Opplevd at både leger, kjørelærere og optikere lurer på yrket mitt.

Anonymkode: d0e98...157

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor spør en gynekolog om hvilket yrke jeg har egentlig? Det ble spurt om det sist jeg var. Å så ble det ikke noe mer snakk om det. Spiller det noen rolle om jeg er sekretær eller brannmann for å få sjekket underlivet sitt.. Aldri skjønt det der. Opplevd at både leger, kjørelærere og optikere lurer på yrket mitt.

Anonymkode: d0e98...157

 

Det kalles å samtale, small talk... :-)  Det er dem rivende likegyldig om du er det ene eller det andre, det er bare en måte å få i gang praten på og forsøke bli litt kjent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Tja, hvorfor gjør man det? Personlig spør jeg for å bli litt mer kjent med pasienten, jeg spør også om hun har en partner og om evt. barn. Det danner en slags innledning til mer personlige spørsmål om tidligere sykdommer og om ‘naturlige forhold’ som vannlating, avføring og seksuallivet. Rent praktisk har det betydning når det skal skrives en sykmelding, man må vite hvor tungt arbeid hun har. Så ikke ta det opp som utidig nysgjerrighet, men interesse for personen, ikke bare for 'sykdommen'.

Vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor spør en gynekolog om hvilket yrke jeg har egentlig? Det ble spurt om det sist jeg var. Å så ble det ikke noe mer snakk om det. Spiller det noen rolle om jeg er sekretær eller brannmann for å få sjekket underlivet sitt.. Aldri skjønt det der. Opplevd at både leger, kjørelærere og optikere lurer på yrket mitt.

Anonymkode: d0e98...157

Jeg liker ikke å fortelle hva jeg jobber med fordi jeg er helsepersonell. Føler at de forandrer litt holdning til meg da. Bruker et litt mer avansert språk og unnlater å forklare ting forde de tror jeg kan det. Jeg ønsker å være pasient når jeg er hos en lege .😊. 

Anonymkode: 083ff...6a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg liker ikke å fortelle hva jeg jobber med fordi jeg er helsepersonell. Føler at de forandrer litt holdning til meg da. Bruker et litt mer avansert språk og unnlater å forklare ting forde de tror jeg kan det. Jeg ønsker å være pasient når jeg er hos en lege .😊. 

Anonymkode: 083ff...6a3

Enig! Jeg å har opplevd at de forandrer holdning så fort jeg sier jeg er legesekretær. De blir mer usikker på å være profesjonelle mot meg.Jeg ønsker å bli sett på som pasient og ikke som en kollega hos gynekologen.

Anonymkode: 2f706...9f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...