Gå til innhold

Ble livet slik du hadde tenkt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tror de fleste som jobber ser på seg selv som slaver, og kjeder seg. Og bruker all tiden utenom jobb til å komme til hektene. Ikke rart i de ser ned på de som ikke jobber.

Anonymkode: e280e...b61

Her tar du heldigvis feil i tre av tre - eller kanskje det er fire feilaktige påstander:  Folk flest ser ikke på jobben som slaveri, de kjeder seg ikke (i hvert fall ikke konstant), de bruker ikke all fritid til å hvile og de ser ikke ned på alle som står utenfor arbeidslivet.   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 25. mars 2017 den 21.16, AnonymBruker skrev:

 

Ble livet slik du hadde tenkt?

Anonymkode: 2a51c...fe2

Det ble absolutt ikke slik jeg hadde tenkt... 

På noen områder ble det mye bedre og på andre områder så smertefullt at det er godt man ikke visste om det på forhånd ..

 

Anonymkode: a9b4e...ad4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje

Jeg tror ikke jeg hadde så mange konkrete planer for livet mitt, da jeg var 18-19 år. Men jeg tror nok jeg håpet og regnet med at jeg ville ta en interessant utdanning, få meg jobb, være frisk og forhåpentligvis bli gift og få barn.

Livet har vel kanskje blitt omtrent slik. Jeg er nok slik laget at jeg tilpasser meg den situasjonen jeg er i, trives på de fleste steder jeg har bodd, og kommer greit overens med andre. Noe jeg kanskje skulle gjort annerledes, var å være mer bevisst på valgene jeg tar - og også at det å la være å velge en endring, faktisk også er et valg. Jeg skulle vært tøffere til å si i fra om ubehagelige ting tidligere - det hadde spart meg og de rundt meg for en del konflikter, tror jeg. Og så skulle jeg har lært mye tidligere å snakke om vanskelige ting.

Min mor er i stor grad et forbilde for meg. Hun er sosial, bruker tid med venner, viser at hun er glad i oss andre, liker å reise (selv om det er veldig sjelden hun gjør det), er åpen for nye impulser og mennesker. Min far er litt mer spesiell og stedbunden, men det er mye ved ham også som jeg gjerne tar etter i årene som kommer nå <3 De har imidlertid aldri vært opptatt av trening, og er litt slappe mhp det. De liker å gå tur, men kommer seg sjelden ut på tur. Håper at jeg holder på tur-interessen min når alderdommen siger på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3/25/2017 den 21.16, AnonymBruker skrev:

 

Ble livet slik du hadde tenkt?

Anonymkode: 2a51c...fe2

Ytre sett er vel livet mitt nå på mange måter slik jeg håpet og antok det skulle bli da jeg var barn; med mann og barn og hus og et aktivt liv. Fra jeg var ca.15-30 så jeg for meg at det skulle bli helt annerledes, og en lengre periode så jeg for meg at jeg ikke skulle ha mann og barn og heller ikke eie lelighet eller hus, jeg ville være fri.

 

Men så satt jeg der da, bare noen år etter det jeg forestilte meg som barn. Og har stort sett vært fornøyd med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 hour ago, laban said:

Her tar du heldigvis feil i tre av tre - eller kanskje det er fire feilaktige påstander:  Folk flest ser ikke på jobben som slaveri, de kjeder seg ikke (i hvert fall ikke konstant), de bruker ikke all fritid til å hvile og de ser ikke ned på alle som står utenfor arbeidslivet.   

Det sier sikkert alle, men det er sånn det er likevel. Jeg vet kke om det er at de juger eller at det er selvbedrag.

Anonymkode: e280e...b61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det sier sikkert alle, men det er sånn det er likevel.

Anonymkode: e280e...b61

Det må være kjekt å være allvitende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
26 minutes ago, laban said:

Det må være kjekt å være allvitende.

Folk flest har mange illusjoner. F.eks. at barna er så bra. Eller at de som smiler til en liker en. Jeg vet ikke hvor dypt slike forestillinger sitter, men det er det de tenker.

Anonymkode: e280e...b61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Folk flest har mange illusjoner.

Anonymkode: e280e...b61

Så det er en illusjon dersom man ikke synes jobben er et kjedelig slaveri?  Godt at vi har gledesspredere som deg til å justere selvbedraget vårt, da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
9 minutes ago, laban said:

Godt at vi har gledesspredere som deg

Jeg sprer av min trygde-glede.

Anonymkode: e280e...b61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det var et godt spørsmål, som jeg ofte har tenkt på faktisk, dette med om livet ble slik jeg hadde tenkt.

Jeg hadde tidlig tre store ønsker eller planer i livet: Barn (sammen med en partner), en bestemt utdannelse/yrke som jeg syntes var interessant, og å skrive bøker. Slik ble livet: Jeg fikk barn, men er alene med dem. Jeg tok den lange utdannelsen som tok mange år, men jobbet bare i veldig få år (med morspermisjoner innimellom) før jeg ble kronisk syk. Endte opp uføretrygdet i en alder av knapt 50 år.  Så to av ønskene/planene mine ble oppfylt, men jeg hadde ikke regnet med en sykdom som skulle tappe meg for krefter slik. Jeg fikk ikke engang råd til å fortsette å bo i den byen jeg bodde, men måtte flytte et godt stykke unna for å få råd til den livskvaliteten vi ønsket. Den siste oppprinnelige planen som står igjen er å skrive Det gjør jeg mye, men konsentrasjonen min har dessverre blitt svekket, så jeg tviler på at jeg vil klare å få formet det i noe som kan trykkes. Det måtte være noe som tar kort tid og krever bare begrenset med konsentrasjon da, haiku-dikt for eksempel, he he!

Alt i alt er jeg likevel fornøyd i dag stort sett. Fordi jeg har redusert mine forventninger kraftig og lært meg å akseptere at slik er det faktisk. Jeg har unger og dyr og hage, og en (begrenset pga sykdom, men likevel) allreit hverdag.

 

Anonymkode: 54593...eaf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei dessverre for meg

Jeg tenker bare stakkars såkalt rike Norge når eldrebølgen snart kommer for alvor

Anonymkode: eec01...f71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.3.2017 den 21.16, AnonymBruker skrev:

 

Ble livet slik du hadde tenkt?

Anonymkode: 2a51c...fe2

Nei, men så jeg endret tanker om hvordan jeg trodde det skulle bli underveis også. 

Det går egentlig greit at ting ikke ble som jeg tenkte/håpet, jeg har det bra allikevel. Det jeg kanskje "gnager" litt på nå er at utdannelsen min ikke ble ferdig, men jeg vet jo at det ikke er for sent, det går bare ikke akkurat nå.

Tidligere i yngre alder hadde jeg nok mye mer forventinger om hvordan alt skulle bli, etterhvert har jeg blitt mer avslappet og tar ting som det kommer. Har selvsagt mål og ønsker, men disse endrer seg også underveis. 

 

Jeg kjenner ikke noen tror jeg hvor det ble akkurat som tenkt, ikke av de jeg har god kontakt med iallefall.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, det ble overhode ikke slik jeg hadde trodd.  Men det har gått i bølgedaler og de siste årene har jeg ridd på en bra bølge og jeg er fornøyd.  Jeg har til og med klart å godta at ingen arbeidsgivere vil ansette meg og jeg har ikke søkt en eneste jobb de siste fire årene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
1 time siden, Shira! skrev:

Nei, men så jeg endret tanker om hvordan jeg trodde det skulle bli underveis også. 

Det går egentlig greit at ting ikke ble som jeg tenkte/håpet, jeg har det bra allikevel. Det jeg kanskje "gnager" litt på nå er at utdannelsen min ikke ble ferdig, men jeg vet jo at det ikke er for sent, det går bare ikke akkurat nå.

Tidligere i yngre alder hadde jeg nok mye mer forventinger om hvordan alt skulle bli, etterhvert har jeg blitt mer avslappet og tar ting som det kommer. Har selvsagt mål og ønsker, men disse endrer seg også underveis. 

 

Jeg kjenner ikke noen tror jeg hvor det ble akkurat som tenkt, ikke av de jeg har god kontakt med iallefall.

 

 

Shira - fra Vest? Er det deg? Eller blander jeg deg med en annen?

Hvis det er deg, så husker jeg at du holdt på med utdannelsen. Fint at du er avslappet til det som skjer ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, påskelilje skrev:

Shira - fra Vest? Er det deg? Eller blander jeg deg med en annen?

Hvis det er deg, så husker jeg at du holdt på med utdannelsen. Fint at du er avslappet til det som skjer ;-)

Ja det er meg :) Jeg er innom her med ujevne mellom, men det er nok slutt på som før at jeg satt lenge på DOL av gangen med kaffekoppen ved siden. 

Jeg mangler ikke så veldig mye å kan ta det senere om det blir mulighet. Jeg har vel i løpet av årene lært meg å forholde meg mer avslappet og ha fokus der det er viktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
2 timer siden, Shira! skrev:

Ja det er meg :) Jeg er innom her med ujevne mellom, men det er nok slutt på som før at jeg satt lenge på DOL av gangen med kaffekoppen ved siden. 

Jeg mangler ikke så veldig mye å kan ta det senere om det blir mulighet. Jeg har vel i løpet av årene lært meg å forholde meg mer avslappet og ha fokus der det er viktig.

Høres bra ut! Koselig at du stikker innom ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, påskelilje skrev:

Høres bra ut! Koselig at du stikker innom ❤

Er kjekt å se dere andre som fortsatt er her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
På 27.3.2017 den 9.58, AnonymBruker skrev:

Det sier sikkert alle, men det er sånn det er likevel. Jeg vet kke om det er at de juger eller at det er selvbedrag.

Anonymkode: e280e...b61

Nå når sykemeldingene har gått på rundgang på jobben min. En sirkel som ser ut til bare å fortsette og som gjør at jeg selv får en del ekstra ( inkl ekstra overtidsbetalt ,har ikke mulighet for avspasering lenger pga av andres fravær )

Da tenker jeg slik : - Fy søren , så heldig jeg er som har så god på fysisk og psykisk helse :)

Jeg er kjempeheldig jeg , men jeg tar det ikke som noen selvfølge. 

 

Endret av Nicklusheletida
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke tenkt jeg kom til å bli så gammel. Ellers har jeg ikke våget å drømme om så mye. Det får bli en overraskelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...