Gå til innhold

Av og til


Gjest Maggie55

Anbefalte innlegg

Gjest Maggie55

Av og til synes jeg media her TV som i går kveld er bra

På flere kanaler var det innslag om øyeblikksepisoder fra enkeltmenneskers liv Det var sterke beretninger med intervju av personene det gjaldtDet var en livstruende operasjon som endte bra Det var et nytt ekteskap og allianse som var på trappene Det var en ung person som hadde funnet sin vei ut av spiseforstyrrelse og var på søkende vei ut i voksenliv og yrkesliv Og en forsker og en politiker formidlet sine ting fra sitt arbeid Og ungdommer som hadde samlet inn en masse penger til kreftsakenAlt så veldig forskjellig men det viste hvor sårbare vi alle er og hvor store liv alle har å leve synes jeg Man har ofte en del fordommer og forutinntatte oppfatninger om bestemte miljø  som gjør at det kan være mye vanskelig å forstå Mulig man ikke er lyttende nok Vet ikke

Men det gjelder jo alle mennesker på jord Alle har de store liv å leve

Det er lett å glemme det når virkeligheten tegnes føler jeg kanskje spesielt for alle med noe rusk i psyken føler jeg fordi da er det ofte en lang serie med hendelser som ligger bak Små og store hendelser som kan være vanskelig til og med og formidle noe om for en selv i sitt eget hode fordi man føler kanskje at andre kan se hva man tenker om hva man kanskje opplever som en grusom verden med realiteter man helst ikke vil vite noe av Og man kan være redd at noe blir publisert som forsøk på endelige svar på noe som kanskje bare er ord for å lette trykket i ens egenopplevelse  smerte

Jeg er vanligvis nærmest blitt mediavegrer  men av og til synes jeg de viser hvordan mange mennesker har store liv å leve og er veldig takknemmelighet for sånne øyeblikk som jeg føler ga litt mer innsikt  Reporterne svikter aldri å stille motiver spørsmål det er ikke det men av og til altså trenger de gjennom også til meg Reporterne hadde fortjent så mange flere priser En fantastisk flott yrkesgruppe som målbærer bare som regel det aller beste

Ser andre mye tv??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

stjernestøv

Ser ikke så mye på tv, men litt. Mest på netflix i grunn, har sett endel dokumentarer og. Så en i dag om ei jente som ble kidnappet, og var borte i 18 år. Helt utrolig! Hun fikk to barn med kidnapperen, som også hadde kone. Fælt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kanuttius

Jeg elsker dokumentarer. Louis Therox  (var det riktig navn?) Bla. Å se andre mennesker liv og hvordan de har :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også det er viktig å fremheve ressurser i mennesker og vise at verden kan være god og at den kan bli bedre selv om den har vært vanskelig. Det som «selger» media er negative saker, for det er det «alle» vil ha og som fenger seerne, men jeg tror overraskende mange ønsker å se hvordan livet er for mange. Jeg vil være så «frekk» å si at så å si alle familier kjenner, enten det er familie eller nabo, en som sliter psykisk og som synes det er interessant å lære mer om psykiske lidelser og liv som kan være utfordrende.

 

Noen ganger dukker det opp i media at en kjendis strever psykisk etter en vanskelig oppvekst med familieproblemer, seksuelle overgrep osv. Veldig bra at de tør stå frem, for det viser at t.o.m. lykke og karriere også har en bakside..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...