Gå til innhold

Blødninger


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

For ett år fikk jeg meg hormonspiral. De første månedene var det lite bløsninger. Siste halvåret har jeg hatt blødninger i 14 dager, opphold 1-2 uker og blødninger igjen. Tok celleprøve for ett år siden. Har vært hos gynekolog og de gjør ikke noe spesielt. Noen myomer, men ingen av betydning for blødningene. Begynner å bli frustrert nå og vurderer å fjerne spiralen. Vil dette hjelpe tro? Mulig overgangsalder? Bør jeg ta ny celleprøve?

Anonymkode: 2db6a...0ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For ett år fikk jeg meg hormonspiral. De første månedene var det lite bløsninger. Siste halvåret har jeg hatt blødninger i 14 dager, opphold 1-2 uker og blødninger igjen. Tok celleprøve for ett år siden. Har vært hos gynekolog og de gjør ikke noe spesielt. Noen myomer, men ingen av betydning for blødningene. Begynner å bli frustrert nå og vurderer å fjerne spiralen. Vil dette hjelpe tro? Mulig overgangsalder? Bør jeg ta ny celleprøve?

Anonymkode: 2db6a...0ef

Glemte å si at jeg er snart 48 år! 

Anonymkode: 2db6a...0ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Celleprøve tas i prinsipp bare av friske kvinner uten symptomer. Men jeg synes at det kan være lurt med en gynekologisk undersøkelse når blødningsmønstret plutselig endrer seg. Overgangsalderen vil ikke vise seg ved uregelmessige blødninger i og med at du har spiral, men iblant kan en blodprøve gi svar. Jeg vil anbefale deg å beholde hormonspiralen, men det kan være greit å få sjekket om den sitter på rett plass.

Vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Takk for svar. Jeg har vært hos gynekolog og sjekket med ultralyd og de mener spiralen sitter på rett plass. Jeg har fått Cyklokapron mot de værste blødningene. Har hatt styrt blødninger. Den værste blødninger er i begynnelsen så avtar det, men har blødninger i 2 uker. Jeg prøver å holde ut litt til med spiralen. Synes dette er veldig usikkert med blødninger jeg ikke har kontroll på.

Anonymkode: 2db6a...0ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...