Gå til innhold

Trøstespising?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hva er symptomene,foruten veldig vektøkning og nærmer seg fedmerelatert?

Når trøstespiser man? Der og da for å døyve ett problem?

Dette gjelder ett barn på 12 år med 50/50 samvær. 

Vektøkning hos far,stabilt hos mor.

Noen som har tips om gode sider med nyttig informasjon?

Anonymkode: 50a29...5b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er symptomene,foruten veldig vektøkning og nærmer seg fedmerelatert?

Når trøstespiser man? Der og da for å døyve ett problem?

Dette gjelder ett barn på 12 år med 50/50 samvær. 

Vektøkning hos far,stabilt hos mor.

Noen som har tips om gode sider med nyttig informasjon?

Anonymkode: 50a29...5b0

 

Er det kartlagt at dette er trøstespising og ikke "bare" dårlig vaner hos far? Hva slags forhold har far til kosthold?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Familievernkontoret mener det ligger annet bak, men mor og vektøkning kun hos far (siste 1 1/2 året) tilsier noe annet.

Far innrømmer ikke dårlig kosthold, men det gjør barnet.

Anonymkode: 50a29...5b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må bare si,om min erfaring, barnet kan har genes etter faren for å legge på seg.Men hjelper ikke med dårlig kosthold.

Alle barn vil spise det som er godt, Men må si jeg var veldig lei meg som barn og kunne spise masse av desert, aldri glemme den dag.men,jeg var veldig lei meg og redd.

synes det er helt feil å ta skyld på hverandre,bedre å finne kjerne til problem,kommunisere for å blir ennig om beste kosthold for barnet skyld.Husk også at noen barn kan legge på seg i pubitert.

Barnevernet er ikke alltid rett.

 

Endret av Edel9V
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kanuttius

Trøstespising og spisevegring bunner jo ofte i følelser. Er gutten en åpen person som kan snakke om følelser? Er det forskjell på hvordan han har det psykisk hos deg kontra hos far eller er det bare at dere ikke er like gode til å passe kostholdet? 

Jeg har motsatt problem med min gutt. Undervektig grad 2 men spiser bra hos meg. Hvordan han har det hos meg eller hos far osv vet jeg ikke, han er taus som en østers...det er det skumleste synes jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Barnet trøstespiser hos far og går dermed opp i vekt hos far. Jeg følger legens råd om sunt kosthold og endring av matvaner, men det hjelper ikke når far ikke følger opp.

Jeg og far har dessverre ett anstrengt forhold når det gjelder samarbeid, slik som dette med kost og matvaner.

Hun ønsker heller ikke at far skal være med til legen da han ikke forstår.

Psykisk sett så sier hun selv at hun vil være hos meg og trives hos meg fordi far er lite hjemme pga. jobb.

Jeg mistenker at hun trøstespiser "mye" hos han fordi han ikke er tilstede og på den måten "spiser" bort savn og tristhet.

Anonymkode: 50a29...5b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Barnet trøstespiser hos far og går dermed opp i vekt hos far. Jeg følger legens råd om sunt kosthold og endring av matvaner, men det hjelper ikke når far ikke følger opp.

Jeg og far har dessverre ett anstrengt forhold når det gjelder samarbeid, slik som dette med kost og matvaner.

Hun ønsker heller ikke at far skal være med til legen da han ikke forstår.

Psykisk sett så sier hun selv at hun vil være hos meg og trives hos meg fordi far er lite hjemme pga. jobb.

Jeg mistenker at hun trøstespiser "mye" hos han fordi han ikke er tilstede og på den måten "spiser" bort savn og tristhet.

Anonymkode: 50a29...5b0

 

Det synes jeg strengt tatt ikke en 12 åring skal få bestemme, og om så er - at han ikke forstår- så er det enda viktigere at han blir med. Når samarbeidet skranter såpass kan det være nyttig å dra inn en nøytral tredjeperson.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tenkte å fremme ønske om henvisning til Overvektspoliklinikken da de har størst fokus på barnet og ernæring og likt samarbeid i hjemmene. Da kanskje han forstår og gjør noe med det. Dessverre er han en slik person som kan si noe, men handler omvendt. Han orker og vil ikke ta disse kampene og konfliktene med henne ang. mat.

Anonymkode: 50a29...5b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...