Gå til innhold

Folka fra siste året på ungdomsskolen, hva driver de med nå?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Morsomt å sjekke opp på Facebook og Linkedin, etc.

De som var flinke i teoretiske fag og i gym har fått godt betalte jobber i det private næringsliv. De som var flinke i gym med ikke så gode i teroretiske fag, har blitt håndtverkere. De som var middels gode i både teori og gym jobber i det offentlige. Klassens bråkmakere og bøller har blitt bilmekanikere og vaktmestre. Halvparten av jentene har blitt husmødre med mange barn og deltidsstilling i helsesektoren. Og det skoleflinke mobbeofferet har blitt uføretrygdet taper.

Som forventet med andre ord.

Anonymkode: 4af14...c96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Sjekket nå men fant ikke ut så mye, var ihvertfall mye ufaglærte jobber på dem, også mange uten oppgitte jobber (vet ikke hvordan du vet om de  var uføretrygdet folk skriver vel ikke det kanskje), noen var gift og så lykkelige ut, så ikke ut som noen av dem "ble noe" stort karrieremessig, men det var vel heller ingen av dem som var så flinke på skolen tror jeg (kom fra et dårlig nabolag mye barn av fattige foreldre sikkert derfor ikke så mange av dem ble "vellykkede" karrieremessig

Anonymkode: dbc0a...8d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tror ikke folk flest legger så mye i det der med å "lykkes" og "mislykkes", men mange er opptatt av at det er bra å få utdannelse og jobb til å drive med noe spennende, utfordrende, nyttig og godt betalt. Man vil vel bare det beste for hverandre.

I stedet for å slite seg ut med møkkajobber.

Av vellykkede skryte-narsissister i avanserte jobber er det like mange mindreverdighets-narsissister i møkkajobbene.

Anonymkode: a0b60...f76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To av mine tidligere klassekamerater er døde. :( Men det visste jeg uten å sjekke Facebook. Kanskje jeg tar en sånn analyse en gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De to (jeg vet om) som opplevde å bli holdt utenfor virker å ha fått gode liv, og det er godt å se. Det virker ellers som de fleste har fått det greit, men dette er det vel heller klassetreff enn Facebook som har fått meg til å tro :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Morsomt å sjekke opp på Facebook og Linkedin, etc.

Få jeg kjenner/kjente legger ut tittel og stilling på Facebook, kanskje arbeidssted bare. På LinkedIn er det vel først og fremst folk i det private næringsliv og akademikere i det offentlige, i hvertfall i mitt nettverk.

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

De som var flinke i teoretiske fag og i gym har fått godt betalte jobber i det private næringsliv.

Ser ingen klar sammenheng mellom gymkarakter og type jobb. De som var flinke i teoretiske fag jobber både i det private og i det offentlige, f.eks. var det et par teoretisk flinke som har blitt leger (i det offentlige, så vidt jeg vet), vet om en lektor, et par byråkrater, og jeg husker et par skoleflinke som er blitt musikere og en danser.

 

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

 De som var flinke i gym med ikke så gode i teroretiske fag, har blitt håndtverkere.

Husker knapt noen håndverkere fra min klasse, én var skoleflink på ungdomsskolen, droppet vel litt ut på videregående og byttet til en praktisk retning jeg tror han trives med. Husker noen mindre skoleflinke som ikke har tatt noen form for utdannelse, så vidt jeg vet.

 

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

De som var middels gode i både teori og gym jobber i det offentlige.

Jobber i det offentlige kan være så mangt, kfr. punkt 2 over.  

 

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Klassens bråkmakere og bøller har blitt bilmekanikere og vaktmestre.

Mulig, men kjenner ikke til dem, og de er neppe på LinkedIn.

 

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Halvparten av jentene har blitt husmødre med mange barn og deltidsstilling i helsesektoren.

Vet ikke om noen fra min klasse som har "blitt husmødre", selv om det antakelig var noen få som var hjemme et par år da barna var helt små eller som du sier hadde deltidsstillinger noen år.

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og det skoleflinke mobbeofferet har blitt uføretrygdet taper.

Denne er vel klassisk, men kjenner ikke til noen fra min klasse.

 

Med andre ord - jeg ser ikke de sammenhengene du nevner. Det jeg har skrevet er hva jeg har fått med meg via felles venner etc., få jeg kjenner skriver type stilling på Facebook.  Så håper jeg at jeg ikke har lagt ut så mye at klassen er gjenkjennelig ;).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje

Jeg har bare kontakt med ei fra klassen. Ikke så ofte vi treffes, men når vi først er sammen, er det som om vi var 14 år og sammen hver dag :) Hun og jeg arrangerte klassefest ca 10 år etter ungdomsskolen, og da kom det ganske mange. Etter det, har vi ikke hatt noe treff, og det er ikke mange jeg har truffet på tilfeldig.

Vet om en sykepleier, en sosionom, en forsker på et eller annet teknisk fag, en byggmester, en rørlegger, en barne- og ungdomsarbeider, en regnskapsfører, en butikkeier, en bilmekaniker, en fysioterapeut, en daglig leder for en stor bedrift, en som jobber på plantesenter og en som jobber administrativt i en bistandsorganisasjon.

Hvem som i dag eventuelt er uføretrygdet, aner jeg ikke. Regner med at det sikkert er noen, i en klasse på opprinnelig 28, som nå er nærmere 50 enn 40...

Mulig det var en viss sammenheng mellom dyktighet i teoretiske fag og utdannelse på høyskole/universitet, men jeg ser ikke andre sammenhenger. Vet ikke om noen som er døde, men som sagt, så har jeg bare jevnlig kontakt med ei, er venner med noen av de andre på FB, men ikke noe utover det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, påskelilje skrev:

Mulig det var en viss sammenheng mellom dyktighet i teoretiske fag og utdannelse på høyskole/universitet, men jeg ser ikke andre sammenhenger. Vet ikke om noen som er døde, men som sagt, så har jeg bare jevnlig kontakt med ei, er venner med noen av de andre på FB, men ikke noe utover det.

Slik har jeg det også, bare én jeg har jevnlig kontakt med av de jeg gikk sammen med på ungsomsskolen, selv om jeg ikke bor så veldig langt unna. Men jeg får jo likevel via ulike kanaler med meg en del om de jeg gikk i klasse med. Det jo også en del jeg ikke har hørt noe som helst om, og det er muligens grunn til å tro at dette ikke er dem det har gått best med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
1 minutt siden, Xtra skrev:

Slik har jeg det også, bare én jeg har jevnlig kontakt med av de jeg gikk sammen med på ungsomsskolen, selv om jeg ikke bor så veldig langt unna. Men jeg får jo likevel via ulike kanaler med meg en del om de jeg gikk i klasse med. Det jo også en del jeg ikke har hørt noe som helst om, og det er muligens grunn til å tro at dette ikke er dem det har gått best med.

Det tenker jeg også. Lurer på hvor de er blitt av...

Kom på ei til som jeg har truffet. Tror kanskje ikke hun har det så greit. Hun var nok en av dem som strevde med vanskelig familiesituasjon gjennom hele oppveksten, liten oppbacking hjemmefra på skolearbeid, og som nok har strevd i årene etterpå også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, påskelilje skrev:

Jeg har bare kontakt med ei fra klassen. 

Vi var ni jenter i klassen med meg, og jeg omgås flere ganger i året med fire av dem. :) Ikke verst, mtp at det må være 35 år siden ungdomsskolen. 

Av de fire øvrige har jeg sånn grovt sett track på tre av dem - bosted, sivilstand, om de har barn eller ikke, mens den siste aner jeg ingenting om. 

Av gutta har jeg ikke kontakt med noen, utover kanskje 4-5 Facebook-venner. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...