Gå til innhold

Er du psyk?


AnonymBruker

Er du psyk?  

16 stemmer

  1. 1. Er du psyk?

    • JA
      10
    • NEI
      6


Anbefalte innlegg

AnonymBruker
1 minute ago, AnonymBruker said:

Det er ikke enten eller, det er et spekter.

Anonymkode: b6392...603

Ja, men en skal være ganske syk for å ha krav på uføretrygd.

Anonymkode: dfc4f...387

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, men en skal være ganske syk for å ha krav på uføretrygd.

Anonymkode: dfc4f...387

Det kan diskuteres.

Anonymkode: b6392...603

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hm, jeg kan ikke komme på en periode / stund hvor jeg har vært dårlig de siste 10 åra. Likevel så har jeg trygd...

Anonymkode: dfc4f...387

Kanskje du ikke er så syk da. Det er vel sirkelargumentasjon å si at du må være syk siden du ikke jobber, og at du ikke jobber fordi du er syk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hm, jeg kan ikke komme på en periode / stund hvor jeg har vært dårlig de siste 10 åra. Likevel så har jeg trygd...

Anonymkode: dfc4f...387

Frisk som en fisk i 10 år. Ikke dårlig.

Anonymkode: b6392...603

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Lurer på om jeg er psyk. Jeg har uføretrygd. Hadde jeg vært i arbeid hadde jeg ikke brydd meg.

Anonymkode: dfc4f...387

Det kan ingen her si noe om, snakk med legen din om dette. Om du føler deg frisk bør du søke jobb/studieplass, og er du ikke frisk er det kanskje på sin plass å være glad for at velferdsetaten sørger for at du mottar ytelser. 

Ukentlige tråder på dol gjennom år endrer tydeligvis ingenting for deg, så det kan du bare slutte med her og nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Ikke i betydning klarer ikke ta vare på meg sjøl men føler meg litt "On the Edge"Jeg ser med så mye tristhet og slitenhet at så veldig mange i vår tid føler på noe av det samme tror jeg uten at jeg vet

Og det er så forferdelig lite jeg kan bidra med. Husker en jobb som sjefen sa at det gjalt å være godt organisert Antar han mente struktur og form

Man er liksom overlatt til å tolke korte mediainntrykk Føler bare vanskelig å tolke noe snart

Men jeg sender inn svar allikevel

 

 

Anonymkode: d5aca...6c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er verken syk eller psyk.  Denne måneden fylte minstemann 18, så nå opphører min eneste forbindelse med NAV også.  Hvis både NAV og jeg eksisterer om ti år, får jeg prøve å få ut noen pensjonskroner :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er du psyk?

Anonymkode: dfc4f...387

Jeg er psyk og uføretrygdet pga det. Overrasket over at det er så mange " friske" innpå her. Det forklarer nok noen av svarene man får. At man sitter igjen og er frustrert over å ikke bli forstått. For noen ganger trenger man bare forståelse og felles erfaring. Råd om hvordan de ble bedre osv. Men samtidig veldig sunnt med  innspill fra de " friske". Som kan se ting fra er annet perspektiv og heie litt på oss psyke 😊

Anonymkode: a295e...84a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Husker en jobb som sjefen sa at det gjalt å være godt organisert Antar han mente struktur og forM

Anonymkode: d5aca...6c7

Han mente nok "organisert" i betydningen "greier å utføre arbeidsoppgavene stillingsinstruksen tilsier" :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje

Nei, jeg er frisk.

Hadde en periode for noen år siden da jeg var sykemeldt pga noen veldig vanskelige familierelasjoner som medførte nedstemthet, konsentrasjonsproblemer og søvnvansker - en psykisk knekk. Men jeg kom meg på beina igjen etter noen måneder. De konsentrasjonsproblemene satte seg nok noe fast, men jeg regner meg likevel som frisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 hours ago, Kayia said:

Det kan ingen her si noe om, snakk med legen din om dette. Om du føler deg frisk bør du søke jobb/studieplass, og er du ikke frisk er det kanskje på sin plass å være glad for at velferdsetaten sørger for at du mottar ytelser. 

Ukentlige tråder på dol gjennom år endrer tydeligvis ingenting for deg, så det kan du bare slutte med her og nå. 

Det har jeg gjort, han sa bare at jeg hadde fått diagnose.

Er så varierende, hva jeg tenker.

Anonymkode: dfc4f...387

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 hours ago, Gargamel said:

Kanskje du ikke er så syk da. Det er vel sirkelargumentasjon å si at du må være syk siden du ikke jobber, og at du ikke jobber fordi du er syk.

Kan ikke huske å ha sagt noe som helst slikt, noensinne.

Anonymkode: dfc4f...387

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gargamel
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan ikke huske å ha sagt noe som helst slikt, noensinne.

Anonymkode: dfc4f...387

Ikke du, men andre her sier man må være veldig syk for å få trygd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 hour ago, Gargamel said:

Ikke du, men andre her sier man må være veldig syk for å få trygd.

Virker som folk mener jeg er frisk.

Anonymkode: dfc4f...387

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ifølge diagnosesystemet har jeg tre ulike psykiatriske diagnoser og to fysiske diagnoser.

jeg har en OK hverdag som jeg ikke skal klage på. Jeg er 100% uføretrygdet, men det er opp til meg selv hva jeg fyller dagene med og hvilken innstillingen jeg har til diagnosene, uføretrygden og hverdagene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Virker som folk mener jeg er frisk.

Anonymkode: dfc4f...387

Men mener du ikke det også selv?

Anonymkode: b6392...603

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
45 minutes ago, AnonymBruker said:

Men mener du ikke det også selv?

Anonymkode: b6392...603

Mener ikke noe spesielt, bare tenker mye på det. Har uføretrygd og da betyr dette noe.

Anonymkode: dfc4f...387

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FjellOgDalar

Jeg har et par psykiatriske diagnoser. Det innebærer ikke at jeg til en hver tid er psyk. Jeg har uføretrygd, men det handler om mer enn det psykiske. Jeg har andre helseutfordringer og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
16 minutes ago, FjellOgDalar said:

Jeg har et par psykiatriske diagnoser. Det innebærer ikke at jeg til en hver tid er psyk. Jeg har uføretrygd, men det handler om mer enn det psykiske. Jeg har andre helseutfordringer og.

Men hvordan kan du vite om du noen ganger er psyk?

Anonymkode: dfc4f...387

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...