Gå til innhold

Lavterskeltilbud i Oslo?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei. 

Spør for dattera mi som bor i Oslo. Hun trenger å snakke med en psykiatrisk sykepleier, psykolog eller noe for å lufte noen tanker hun sliter med. Hun flytter hjem i juni så å bli henvist og stå på venteliste er det lite vits i. Hun trenger kun en time eller to.

Finnes det noe kommunalt lavterskeltilbud hun kan kontakte selv? Evt er det andre steder hun kan gå eks familiekontor....hvor i Oslo? 

Bor på Løren.

Anonymkode: ee7e8...3e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Er hun student så har jo skipnaden hun tilhører psykiske helsetilbud hun kan benytte seg av. Mulig det er ventetid der og da. Eventuelt privatpraktiserende psykolog uten helfo-avtale hvis hun bare trenger en time eller to, der kan man jo komme fort til men til gjengjeld så er det jo himla dyrt for timene da.

Anonymkode: 98ecf...288

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hei. 

På Oslo Kommune sine hjemmesider, under psykisk helse (legger ved link under), finnes informasjon om hva slags hjelp de ulike bydelene tilbyr av helsehjelp.

Jeg går selv, blant annet, til psykisk helsearbeider igjennom den bydelen jeg tilhører - og for meg har dette vært et fint supplerende tilbud i tillegg til annen behandling. Nå vet jeg ikke alder på din datter ei hennes behov, men jeg håper dette kan være noe til hjelp på veien for at hun kan få noen tips/svar på hva hun tenker kan være passende for hennes situasjon - og jeg råder henne og kontakte bydelen hun tilhører for å forhøre seg hvordan hun skal gå frem videre.

Jeg håper din datter får den hjelpen som hun trenger i situasjonen hun er i nå. Masse lykke til.

https://www.oslo.kommune.no/helse-og-omsorg/psykisk-helse/

Anonymkode: a5c1b...32a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kanuttius
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei. 

På Oslo Kommune sine hjemmesider, under psykisk helse (legger ved link under), finnes informasjon om hva slags hjelp de ulike bydelene tilbyr av helsehjelp.

Jeg går selv, blant annet, til psykisk helsearbeider igjennom den bydelen jeg tilhører - og for meg har dette vært et fint supplerende tilbud i tillegg til annen behandling. Nå vet jeg ikke alder på din datter ei hennes behov, men jeg håper dette kan være noe til hjelp på veien for at hun kan få noen tips/svar på hva hun tenker kan være passende for hennes situasjon - og jeg råder henne og kontakte bydelen hun tilhører for å forhøre seg hvordan hun skal gå frem videre.

Jeg håper din datter får den hjelpen som hun trenger i situasjonen hun er i nå. Masse lykke til.

https://www.oslo.kommune.no/helse-og-omsorg/psykisk-helse/

Anonymkode: a5c1b...32a

Takk, denne skal jeg vise henne. 

Hun er  på privat skole så der finner hun ikke noen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, BamseLiten skrev:

Takk, denne skal jeg vise henne. 

Hun er  på privat skole så der finner hun ikke noen. 

Hvis hun går på en privat høgskole, så er mange av disse tilknyttet SiO, se https://sio.no/snarveier/om-sio/leresteder-tilknyttet-sio . SiO har gode helse- og rådgivningstilbud rettet mot studenter.

Hvis skolen hennes ikke er tilknyttet noen ordning, så synes jeg du bør oppfordre henne til å bruke helsestasjon for ungdom. Kanskje vil hun gå glipp av litt undervisning, og kanskje må hun vente noe i kø - men dersom det er viktig for henne å få snakket med en psykolog eller tilsvarende, så tror jeg kanskje hun bare må tåle at tilbudet ikke er optimalt praktisk sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 timer siden, BamseLiten skrev:

Takk, denne skal jeg vise henne. 

Hun er  på privat skole så der finner hun ikke noen. 

Bare hyggelig. Håper det kan være noe til hjelp på veien. 

Anonymkode: a5c1b...32a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...