Gå til innhold

Psykologen sovnet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

I dag fortalte jeg psykologen om hvor lei meg jeg blir når jeg føler meg usynlig og ikke viktig i mine nære relasjoner. Psykologen sovnet og da hun våknet sa hun at det måtte være tema jeg snakket om som gjorde henne så trøtt. Jeg vet ikke om det hjalp på selvfølelsen :o(
Jeg kjente at jeg ble flau og følte meg dum. Fikk til sist ikke frem et ord. Jeg er i utgangspunktet redd for å ikke ta opp tema som er spennende og interessante nok for psykologen. Jeg forsøker å ikke tenke på dette men være mer genuin og her-og-nå i valg av samtaleemner.

Har dere andre opplevd at psykologen kjeder seg og sovner? Hva kunne jeg sagt? Ville dere tatt opp dette i etterkant?

Anonymkode: e9178...c5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I dag fortalte jeg psykologen om hvor lei meg jeg blir når jeg føler meg usynlig og ikke viktig i mine nære relasjoner. Psykologen sovnet og da hun våknet sa hun at det måtte være tema jeg snakket om som gjorde henne så trøtt. Jeg vet ikke om det hjalp på selvfølelsen :o(
Jeg kjente at jeg ble flau og følte meg dum. Fikk til sist ikke frem et ord. Jeg er i utgangspunktet redd for å ikke ta opp tema som er spennende og interessante nok for psykologen. Jeg forsøker å ikke tenke på dette men være mer genuin og her-og-nå i valg av samtaleemner.

Har dere andre opplevd at psykologen kjeder seg og sovner? Hva kunne jeg sagt? Ville dere tatt opp dette i etterkant?

Anonymkode: e9178...c5a

 

Dette høres merkelig ut. Jeg ville avbrutt behandlingen, forlangt en ny og sendt klage om dette virkelig er tilfelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 minutter siden, XbellaX skrev:

 

Dette høres merkelig ut. Jeg ville avbrutt behandlingen, forlangt en ny og sendt klage om dette virkelig er tilfelle.

Mener du avbrutt behandlingen totalt sett eller bare si "takk for i dag" og forlate rommet og håpe at psykologen er mer opplagt neste time? Hva slags klage og til hvem er det du har i tankene? Klage til psykologen?

Du spør om dette er tilfellet og det er det. Jeg skriver ikke anonymt her inne for å få oppmerksomhet om noe som ikke er faktum.

Når jeg tidligere har hørt om psykologer som har sovnet så har jeg tenkt at psykolog er mennesker de også og kan være slitne etter en natt med dårlig søvn eller oppstart av Vallergan grunnet pollenallergi eller annet. Men i dag ble det helt opplagt at jeg ikke kunnne tilskrive trøttheten en slik forklaring. Det var bare regelrett pinlig!

Anonymkode: e9178...c5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Mener du avbrutt behandlingen totalt sett eller bare si "takk for i dag" og forlate rommet og håpe at psykologen er mer opplagt neste time? Hva slags klage og til hvem er det du har i tankene? Klage til psykologen?

Du spør om dette er tilfellet og det er det. Jeg skriver ikke anonymt her inne for å få oppmerksomhet om noe som ikke er faktum.

Når jeg tidligere har hørt om psykologer som har sovnet så har jeg tenkt at psykolog er mennesker de også og kan være slitne etter en natt med dårlig søvn eller oppstart av Vallergan grunnet pollenallergi eller annet. Men i dag ble det helt opplagt at jeg ikke kunnne tilskrive trøttheten en slik forklaring. Det var bare regelrett pinlig!

Anonymkode: e9178...c5a

 

Dette er så kritikkverdig at vedkommende fortjener en klage. Jeg har alltid sans for reale brudd, slik at det ville vært nyttig om du gikk tilbake til avtalt neste time og forklarte hva denne seansen gjorde med deg, deretter bedt om hjelp til å få en ny behandler (at du blir sendt til en annen på stedet f.eks.). Jeg har også stor forståelse om du synes det blir for vanskelig å gjøre.

Ja, jeg synes utvilsomt du bør klage, dette er totalt uakseptabel oppførsel, hvem du skal rette den til er avhengig av hvor vedkommende arbeider.

"Psykologen sovnet og da hun våknet sa hun at det måtte være tema jeg snakket om som gjorde henne så trøtt. " Dette reagerer jeg også sterkt på. Det er en så grusom ting å si at det blir helt absurd å skulle forholde seg til det, ..beklageligvis må du du det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, XbellaX skrev:

 

Dette er så kritikkverdig at vedkommende fortjener en klage. Jeg har alltid sans for reale brudd, slik at det ville vært nyttig om du gikk tilbake til avtalt neste time og forklarte hva denne seansen gjorde med deg, deretter bedt om hjelp til å få en ny behandler (at du blir sendt til en annen på stedet f.eks.). Jeg har også stor forståelse om du synes det blir for vanskelig å gjøre.

Ja, jeg synes utvilsomt du bør klage, dette er totalt uakseptabel oppførsel, hvem du skal rette den til er avhengig av hvor vedkommende arbeider.

"Psykologen sovnet og da hun våknet sa hun at det måtte være tema jeg snakket om som gjorde henne så trøtt. " Dette reagerer jeg også sterkt på. Det er en så grusom ting å si at det blir helt absurd å skulle forholde seg til det, ..beklageligvis må du du det.

Takk for forståelsen bellers! 

Ja, jeg synes det er vanskelig å klage - det ville eventuelt måtte gå direkte til psykologen ikke er tilknyttet noe offentlig. 

Jeg kjenner meg rimelig "flat" akkurat nå må jeg innrømme selvom jeg prøver å ikke ta det personlig.

Anonymkode: e9178...c5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I dag fortalte jeg psykologen om hvor lei meg jeg blir når jeg føler meg usynlig og ikke viktig i mine nære relasjoner. Psykologen sovnet og da hun våknet sa hun at det måtte være tema jeg snakket om som gjorde henne så trøtt. Jeg vet ikke om det hjalp på selvfølelsen :o(
Jeg kjente at jeg ble flau og følte meg dum. Fikk til sist ikke frem et ord. Jeg er i utgangspunktet redd for å ikke ta opp tema som er spennende og interessante nok for psykologen. Jeg forsøker å ikke tenke på dette men være mer genuin og her-og-nå i valg av samtaleemner.

Har dere andre opplevd at psykologen kjeder seg og sovner? Hva kunne jeg sagt? Ville dere tatt opp dette i etterkant?

Anonymkode: e9178...c5a

Herregud! Dette var gale, hadde ikke gått til den psykologen mer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Takk for forståelsen bellers! 

Ja, jeg synes det er vanskelig å klage - det ville eventuelt måtte gå direkte til psykologen ikke er tilknyttet noe offentlig. 

Jeg kjenner meg rimelig "flat" akkurat nå må jeg innrømme selvom jeg prøver å ikke ta det personlig.

Anonymkode: e9178...c5a

 

Nei, det hjelper null og nada å sende det til psykologen. Da sender du det hit (send til begge steder) http://www.psykologforeningen.no/publikum/klage-paa-psykolog

Jeg beklager at jeg hadde problemer med å ta dette seriøst, det er fordi det er så beint frem grusomt at det rett og slett nesten er umulig. Dette er slikt som ikke skal skje. Joda, behandlere er mennesker, men et sted går grensen og dette er milevis over. 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I dag fortalte jeg psykologen om hvor lei meg jeg blir når jeg føler meg usynlig og ikke viktig i mine nære relasjoner. Psykologen sovnet og da hun våknet sa hun at det måtte være tema jeg snakket om som gjorde henne så trøtt. Jeg vet ikke om det hjalp på selvfølelsen :o(
Jeg kjente at jeg ble flau og følte meg dum. Fikk til sist ikke frem et ord. Jeg er i utgangspunktet redd for å ikke ta opp tema som er spennende og interessante nok for psykologen. Jeg forsøker å ikke tenke på dette men være mer genuin og her-og-nå i valg av samtaleemner.

Har dere andre opplevd at psykologen kjeder seg og sovner? Hva kunne jeg sagt? Ville dere tatt opp dette i etterkant?

Anonymkode: e9178...c5a

Dette kan du ikke la gå upåaktet hen. Å sovne er en ting, men det hun sier etterpå er etter mitt syn det verste her. Det er helt utilgivelig, og helt og totalt uakseptabelt. Du kan ikke gå til en slik psykolog. Det vil være direkte skadelig for deg. Noe så uprofesjonelt fra en psykolog er det lenge siden jeg har hørt og lest om. 

Vit at dette ikke handler om deg, men om henne. Det er ikke du som ikke er interessant nok, men hun som bør finne seg noe helt annet å gjøre.

 

Anonymkode: 29e72...426

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Behandlere kan sovne i timen. Det skyldes aldri pasienten, men personlige forhold hos behandler. I slike tilfeller må behandler bare unnskylde seg (legge seg flat heter det i 2017) og understreke at det ikke har med pasienten å gjøre.

I første omgang bør dette tas opp i neste time. Vanligvis ordner det seg. En trenger ikke å gå drastisk til verks med avslutning eller klage i første omgang.

Anonymkode: 9b557...382

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Behandlere kan sovne i timen. Det skyldes aldri pasienten, men personlige forhold hos behandler. I slike tilfeller må behandler bare unnskylde seg (legge seg flat heter det i 2017) og understreke at det ikke har med pasienten å gjøre.

I første omgang bør dette tas opp i neste time. Vanligvis ordner det seg. En trenger ikke å gå drastisk til verks med avslutning eller klage i første omgang.

Anonymkode: 9b557...382

 

Dypt uenig. Vi ville aldri tilgitt at en kirurg sovnet under et inngrep på en pasient, like lite skal vi tillate at en psykolog sovner når det er sjelen og hjertet som ligger på operasjonsbordet. 

Kommentaren i etterkant er både ødeleggende og avslørende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

I dag fortalte jeg psykologen om hvor lei meg jeg blir når jeg føler meg usynlig og ikke viktig i mine nære relasjoner. Psykologen sovnet og da hun våknet sa hun at det måtte være tema jeg snakket om som gjorde henne så trøtt. Jeg vet ikke om det hjalp på selvfølelsen :o(
Jeg kjente at jeg ble flau og følte meg dum. Fikk til sist ikke frem et ord. Jeg er i utgangspunktet redd for å ikke ta opp tema som er spennende og interessante nok for psykologen. Jeg forsøker å ikke tenke på dette men være mer genuin og her-og-nå i valg av samtaleemner.

Har dere andre opplevd at psykologen kjeder seg og sovner? Hva kunne jeg sagt? Ville dere tatt opp dette i etterkant?

Anonymkode: e9178...c5a

Har opplevd det, men ikke tatt det så tungt så tungt så vidt jeg husker (sovning).

Det at hun etterpå sa at tema du snakket om som gjorde henne trøtt ville jeg blitt ganske irritert av. Du er ikke der for å underholde henne eller holde henne våken.

Hadde heiet på deg hvis du fikk til å ta dette opp med henne neste gang. Jeg ville undersøkt nærmere hva hun la i det utsagnet der før jeg evt ville startet en klagesak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
21 minutter siden, XbellaX skrev:

 

Dypt uenig. Vi ville aldri tilgitt at en kirurg sovnet under et inngrep på en pasient, like lite skal vi tillate at en psykolog sovner når det er sjelen og hjertet som ligger på operasjonsbordet. 

Kommentaren i etterkant er både ødeleggende og avslørende.

Alternativet blir langt flere avlyste timer på kort varsel og for sikkerhets skyld. Også behandlere har barn med ørebetennelse eller kolikk.

Anonymkode: 9b557...382

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, cathlin skrev:

Har opplevd det, men ikke tatt det så tungt så tungt så vidt jeg husker (sovning).

Det at hun etterpå sa at tema du snakket om som gjorde henne trøtt ville jeg blitt ganske irritert av. Du er ikke der for å underholde henne eller holde henne våken.

Hadde heiet på deg hvis du fikk til å ta dette opp med henne neste gang. Jeg ville undersøkt nærmere hva hun la i det utsagnet der før jeg evt ville startet en klagesak.

Thanks cathlin,

God løsning...du må gjerne heie på meg :-)

Anonymkode: e9178...c5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Thanks cathlin,

God løsning...du må gjerne heie på meg :-)

Anonymkode: e9178...c5a

Såklart! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Alternativet blir langt flere avlyste timer på kort varsel og for sikkerhets skyld. Også behandlere har barn med ørebetennelse eller kolikk.

Anonymkode: 9b557...382

 

Helt riktig, men for en periode kan det være en -om ikke optimal så i det minste noe bedre løsning å kansellere en time/en klient for å hente seg inn til resten av dagen,- enn å sovne på jobb midt i en time. I enkelte yrker kan man rett og slett ikke ta seg det privilegie å sovne på jobb. I såfall får man sørge for en powernap i pausen om man er sliten. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, hvis en bare visste på forhånd hvilke timer som var kritiske. Jeg har snakket med mange erfarne behandlere. Alle hadde sovnet en eller annen gang. Felles for dem var dog at de hadde unnskyldt seg og tatt det hele å fulle ansvar selv.

Det grove i denne saken er ikke at hun sovnet, men at hun prøvde å legge skylden på pasienten.

Anonymkode: 9b557...382

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, hvis en bare visste på forhånd hvilke timer som var kritiske. Jeg har snakket med mange erfarne behandlere. Alle hadde sovnet en eller annen gang. Felles for dem var dog at de hadde unnskyldt seg og tatt det hele å fulle ansvar selv.

Det grove i denne saken er ikke at hun sovnet, men at hun prøvde å legge skylden på pasienten.

Anonymkode: 9b557...382

 

Tja, det vet man jo strengt tatt. Har natten vær søvnløs så vet man at de kanskje 2 siste timene på dagen kan bli vanskelige å gjennomføre. Jeg tenker at det må være langt bedre å være åpen fra start og fortelle klienten at for en periode kan det bli noen korte frister for avlysning. Jeg synes det er uhyre spesielt å sovne på jobb, midt i en samtale, og jeg synes det sier mye om det mennesket som tillater seg selv å havne i slike situasjoner. Da får man som sagt ta forhåndsregler, jeg er egentlig rimelig nådeløs her, dette hadde jeg aldri godtatt. Utover det -så er kommentaren i etterkant selvsagt helt hinsides. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Behandlere kan sovne i timen. Det skyldes aldri pasienten, men personlige forhold hos behandler. I slike tilfeller må behandler bare unnskylde seg (legge seg flat heter det i 2017) og understreke at det ikke har med pasienten å gjøre.

I første omgang bør dette tas opp i neste time. Vanligvis ordner det seg. En trenger ikke å gå drastisk til verks med avslutning eller klage i første omgang.

Anonymkode: 9b557...382

Nei for fanken, om jeg sovnet på jobb får jeg sparken!

Anonymkode: d0a55...432

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

I dag fortalte jeg psykologen om hvor lei meg jeg blir når jeg føler meg usynlig og ikke viktig i mine nære relasjoner. Psykologen sovnet og da hun våknet sa hun at det måtte være tema jeg snakket om som gjorde henne så trøtt. Jeg vet ikke om det hjalp på selvfølelsen :o(
Jeg kjente at jeg ble flau og følte meg dum. Fikk til sist ikke frem et ord. Jeg er i utgangspunktet redd for å ikke ta opp tema som er spennende og interessante nok for psykologen. Jeg forsøker å ikke tenke på dette men være mer genuin og her-og-nå i valg av samtaleemner.

Har dere andre opplevd at psykologen kjeder seg og sovner? Hva kunne jeg sagt? Ville dere tatt opp dette i etterkant?

Anonymkode: e9178...c5a

Ikke noe hun gjorde/sa for vekke en reaksjon, for å jobbe med det du snakka om? Du snakka om å føle deg usynlig og ikke viktig.. slik føler en seg vel lett når samtalepartner sovner..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alternativet blir langt flere avlyste timer på kort varsel og for sikkerhets skyld. Også behandlere har barn med ørebetennelse eller kolikk.

Anonymkode: 9b557...382

Ja og? Man sovnet da ikke på jobb for det!

Anonymkode: d0a55...432

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...