Gå til innhold

Får alltid brun spotting på brett 2 på yasmin.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei, er 43 år. Går på Yasmin p piller. Prøver unngå mensen med å bare fortsette med pillebrett på pillebrett. Delvis for at jeg har endometriose at jeg unngår mensen. Men får alltid brun spotting midt i brett nr 2. Nå har jeg hatt brun spotting 4 dager. Nevnte dette til gynekologen sist jeg var. Hun sa da at om dette vedvarte så kunne jeg få sterkere p-piller. Kan ringe gynekologen å spørre hva hun mente. Men nå spør jeg deg Mette. Hva slags p piller er det snakk om som er sterkere en Yasmin? Har brukt Yasmin i 6 mnd. Om det har noen betydning.

Vennlig hilsen Penny

Anonymkode: e6b00...11b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Det er en god ide å hoppe over menstruasjonene ved å hoppe fra brett til brett. Det er helt vanlig med slik spotting, men det blir bedre med tiden. Yasmin hører til blant de p-piller som har høyest hormoninnhold, så den kan ikke byttes ut mot en sterkere. Hvis ‘gjennombruddsblødningen’ blir for kraftig, så kan du ta pause i tre dager og så fortsette. Du bevarer sikkerheten.

Vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tusen takk for svar. Jeg må ha virkelig misforstått gynekologen. Kansje hun mente et annet prevensjonsmiddel som var sterkere enn p piller da. Jeg trodde automatisk hun mente sterkere p piller. Men hun nevnte spiral også. Det er ikke aktuelt.

Vennlig hilsen Penny

Anonymkode: e6b00...11b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for svar. Jeg må ha virkelig misforstått gynekologen. Kansje hun mente et annet prevensjonsmiddel som var sterkere enn p piller da. Jeg trodde automatisk hun mente sterkere p piller. Men hun nevnte spiral også. Det er ikke aktuelt.

Vennlig hilsen Penny

Anonymkode: e6b00...11b

Microgynon har fungert best av de merkene jeg har prøvd ifht utsettelse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, cilie skrev:

Microgynon har fungert best av de merkene jeg har prøvd ifht utsettelse. 

Har hørt mange blør på microgynon.. går du på brett til brett uten pause?

Vennlig hilsen Penny

Anonymkode: e6b00...11b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har hørt mange blør på microgynon.. går du på brett til brett uten pause?

Vennlig hilsen Penny

Anonymkode: e6b00...11b

Ja, har ofte tatt 3 i slengen. Men når sant skal sies, gikk det kun m 1 og 1/2 denne gangen. Mulig jeg har vært for sen m en pille eller noe. Gått fint i 4-5 år med 3 brett av gangen, men ikke flere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
23 minutter siden, cilie skrev:

Ja, har ofte tatt 3 i slengen. Men når sant skal sies, gikk det kun m 1 og 1/2 denne gangen. Mulig jeg har vært for sen m en pille eller noe. Gått fint i 4-5 år med 3 brett av gangen, men ikke flere. 

Ja da har jeg hørt rett at de som går på microgynon tar 3 brett før de får ufrivillig mensen. Totalt mensen 4 ganger i året har jeg skjønt. Jeg går på Yasmin. Å jeg fikk også økende brun spotting i dag etter 1 og 1/2 brett.(Har nå spottet brunt i 5 dager) Å i kveld kjenner jeg på menssmerter som kommer i porsjoner. Så det ser ut til at jeg kommer til å måtte ta 3 dager pause før jeg fortsetter med p pillene. Så ergelig at det er slik.

Vennlig hilsen Penny

Anonymkode: e6b00...11b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja da har jeg hørt rett at de som går på microgynon tar 3 brett før de får ufrivillig mensen. Totalt mensen 4 ganger i året har jeg skjønt. Jeg går på Yasmin. Å jeg fikk også økende brun spotting i dag etter 1 og 1/2 brett.(Har nå spottet brunt i 5 dager) Å i kveld kjenner jeg på menssmerter som kommer i porsjoner. Så det ser ut til at jeg kommer til å måtte ta 3 dager pause før jeg fortsetter med p pillene. Så ergelig at det er slik.

Vennlig hilsen Penny

Anonymkode: e6b00...11b

Har det først begynt å spotte, tar jeg alltid en pause. Har vel opplevd en gang at det ga seg noen dager, før det begynte igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
16 timer siden, cilie skrev:

Har det først begynt å spotte, tar jeg alltid en pause. Har vel opplevd en gang at det ga seg noen dager, før det begynte igjen. 

Det tror jeg jammen du har helt rett i. Jeg spottet ingenting i natt så jeg tok sjansen på p pille i morgest. Nå i kveld starter det på`n igjen. Brun spotting og menssmerte lignende porsjoner kommer støtvis. Ikke helt til å bli klok på dette til tider.

Anonymkode: e6b00...11b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...