Gå til innhold

Stoffskifte - blodprøve utenfor normalområde?


DanseJenta

Anbefalte innlegg

Hei!
Tok noen blodprøver hos legen for en tid tilbake (allergi, vitaminer og stoffskifte). Noen dager senere var jeg tilbake hos legen, for å hente noe greier i forbindelse med en annen sak. Da fikk jeg vite at de måtte ta en såkalt kontrollprøve (ny blodprøve) fordi blodprøven av stoffskiftet visstnok var utenfor normalområde. Derfor ville de kontrollsjekke. De sa at det kunne være normale variasjoner og at noen opplever det, men jeg må innrømme at jeg ble veldig urolig. Det skal også nevnes at jeg har sykdomsangst - mye pga. medfødt diagnose som innebar hyppige sykehusinnleggelser og flere operasjoner.

Noen som vet hva dette betyr, at blodprøven er utenfor normalområdet? Er det farlig, har jeg noe å uroe meg for? Vil gjerne spørre legen om det, men jeg ønsker jo ikke å renne ned døra hennes heller, akkurat. Føler meg som en masekopp....(selv om hun har bekreftet at jeg IKKE er det). 

Håper det jeg skrev var forståelig, vet ikke hvilken annen måte jeg kan forklare dette på.

Takknemlig for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det er ikke uvanlig. Bra de sjekker opp. Selv har jeg lavt stoffskifte og må derfor ta en tablett daglig. Det går helt fint. Noen har lavt og andre høyt stoffskifte. Mange kan ligge i grenseområder, og hvis pasienten ikke da har symtomer blir det ikke alltid behandlet. Litt utenfor grenseverdier kan også normalisere seg selv.

Anonymkode: 146c3...704

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...