Gå til innhold

Hva driver dere med i dag??


Gjest Maggie55

Anbefalte innlegg

Gjest Maggie55

Jeg har et eget lite rom hvor det så helt "vill vest" ut så jeg påbegynte en ryddesjau i går og forsetter med dette utpå dagen

Nå koker jeg kaffe som jeg heller på TV kaniner Vi bruker "kokekaffe" så det tar litt tid

Hun jeg deler leilighet med maser om jeg vet hva og hvordan man laver taco men det vet jeg ikke særlig mye om og sikkert vanskelig å lage Det er reklame i ei avis hun abonnerer på

Hun har vondt i maven og er veldig urolig og jeg fikk henne akkurat til å gå på rommet sitt og nå ligger hun med dyna godt om seg og jeg tror sover.

Hun vil jeg skal gå på apoteket å kjøpe noe men jeg er blitt så skeptisk til mye de reklamerer så for

Sa vi må prøve å spise mindre bare Får se om plagene gir seg Alt har lett for å slå seg på maven føler jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har stått opp og spist frokost og siden det høljregner ute så gidder vi ikke gå ut, men koser oss med hver vår pc istedet. :) 

Taco er noe av det letteste som finnes å lage! Jeg pleier å dele opp grønnsakene først, vi bruker agurk, paprika, maiskorn fra boks, salat og så heller jeg litt tacosaus i en av skålene og river litt ost i en annen. Så steker jeg karbonadedeig og på slutten har jeg i litt tacokrydder og litt vann og så står det og surrer i 10 min på svak varme. Samtidig pakker jeg inn tacolefsene i aluminiumsfolie og varmer dem i stekeovnen på 150 grader i 10 min. Så legger man det man vil ha på hver sin lefse og koser seg! Mange bruker en rømmedressing også tror jeg, men det gjør ikke vi. Ananas, løk og bønner kan man også ha i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har såvidt stått opp og skal snart igang med frokosten. Her skinner sola så jeg skal se om jeg klarer å komme meg ut litt. Har vært/er ikke helt bra  så det lønner seg nok å holde seg litt i ro. 

Taco er jo kjempe godt og lett å lage. Gidder bare ikke å lage bare til meg selv. Kanskje jeg skal be meg selv til datter og svigersønn på taco en dag? Taco er koseligst å spise sammen med andre synes jeg.

Endret av emilie321
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andreaswell

Jeg blir sittende inne foran macen og en haug med bøker/ papirer frem til i ettermiddag. Var ute i feltet og forsket/intervjuet med tema makt og ledelse i forrige uke, så har en del materialet som må transkriberes først, for så å skrive en lengre rapport. I kveld blir det 30 årslag for ei god venninne, så da får jeg et avbrekk :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
51 minutter siden, Andreaswell skrev:

Jeg blir sittende inne foran macen og en haug med bøker/ papirer frem til i ettermiddag. Var ute i feltet og forsket/intervjuet med tema makt og ledelse i forrige uke, så har en del materialet som må transkriberes først, for så å skrive en lengre rapport. 

Orker man det når man er sykmeldt og går på AAP?

Anonymkode: be308...744

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andreaswell
42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Orker man det når man er sykmeldt og går på AAP?

Anonymkode: be308...744

Kjære vene, hva ønsker du med dette spørsmålet?

Jeg er ikke sykdmeldt, til informasjon.

Merker jeg er kraftig lei av å bli sett kritisk på her inne kun fordi jeg gjør noe annet enn å ligge i soffaen (sier ikke at du gjør det).

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gargamel

Har vært ute på shopping, så handlet mat og laget middag. Nå skal jeg på en slags "vakt" resten av kvelden. Blir nok ingen fullverdig lørdagskveld på meg, men bok og nettsurfing mens timene går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje

Var først avsted et par timer med noen ærender jeg ikke rakk på jobben i går (skulle levere noe ). Så hjem og gjorde rent på badene. Deretter dro sønn og jeg for å kjøpe materialer og mat. Var litt spennende å surre alt fast og kjøre med bakdøra åpen på E18  (varebil). Vel hjemme bar jeg ut alt og ordnet noen blomster i ei potte foran døra.

15-åringen får huset fullt her, hun er i full gang med å lage pizzaer. Jeg har vasket gulvene og funnet frem litt påskepynt 🌞

Når jentene er ferdige på kjøkkenet skal "svigerdattera" lage mat til oss. Gleder meg, hun er veldig flink til det 😊

Hadde tenkt meg ut og jogge i dag, men det har jeg ikke rukket.

Minstejenta har hatt besøk av ei venninne i nesten hele dag, men de har klart seg selv 💚

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
8 minutter siden, Gargamel skrev:

Har vært ute på shopping, så handlet mat og laget middag. Nå skal jeg på en slags "vakt" resten av kvelden. Blir nok ingen fullverdig lørdagskveld på meg, men bok og nettsurfing mens timene går.

Må spørre deg: er ikke så vant til å ha huset fullt av ungdommer. Er det greit å ta en øl eller et glass vin da, eller bør en tilby seg å kjøre dem hjem? De som bor lengst borte, bor 2 km herfra...

Vet forresten ikke om dine er ungdommer ennå, men du kan svare uansett 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, påskelilje skrev:

Må spørre deg: er ikke så vant til å ha huset fullt av ungdommer. Er det greit å ta en øl eller et glass vin da, eller bør en tilby seg å kjøre dem hjem? De som bor lengst borte, bor 2 km herfra...

Vet forresten ikke om dine er ungdommer ennå, men du kan svare uansett 😊

Når guttungen min er såpass nære hjemmet som 2 km så får han pent gå hjem, selv om han kommer hjem midt på natta. :) Vi bor i en ganske så rolig bydel da. Ta deg et glass vin du, så får heller foreldrene hente de håpefulle om de ikke vil at de skal gå hjem. Med mindre dere bor i et ekstremt bråkete nabolag da, men det har jeg ikke akkurat inntrykk av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
8 minutter siden, påskelilje skrev:

Må spørre deg: er ikke så vant til å ha huset fullt av ungdommer. Er det greit å ta en øl eller et glass vin da, eller bør en tilby seg å kjøre dem hjem? De som bor lengst borte, bor 2 km herfra...

Vet forresten ikke om dine er ungdommer ennå, men du kan svare uansett 😊

Her er mine uskrevne regler:

- Jeg kan ta litt øl eller vin med egne barn til stede når både jeg og kona er hjemme. 

- Jeg drikker ikke noe alkohol når jeg er alene med barna. (ser ikke logikken i det, men sånn er det). Kan kanskje ta et glass vin etter at de har lagt seg. 

- Vi kan drikke alkohol når vi er sammen med andre foreldre og deres barn. 

- Vi drikker ikke alkohol når vi har andres barn på besøk, uten foreldre.

Men samme det. De reglene er ikke noen fasit. Det har bare blitt sånn hos oss. Jeg synes du kan ta deg øl og vin hvis du har lyst på det. Foreldrene til de andre ungdommene kan ikke forvente at du skal kjøre dem hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da min var ungdom så kjørte jeg bestandig, uansett om hun hadde besøk eller om hun var borte. Det ble bare slik fordi jeg allikevel ikke kunne drikke noe særlig alkohol pga medisiner. Foreldrene til de hun var hos hadde da ofte drukket litt. 

Har du lyst på et glass vin eller øl så synes jeg det er helt innafor å ta seg litt. 2 km er ikke langt, spesielt hvis det er et rolig sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FjellOgDalar

Jeg sov litt ureglementert lenge i dag, og var treig med hele komme seg i gang prosessen. Laaaang frokost med eggerøre mens jeg oppdaterte meg litt rundt om kring. Så en laaaaaang dusj med høy musikk på. Rydde på kjøkkenet, sette på noe klesvask og litt andre helt uinteressante ting. Da var klesvasken ferdig, og kunne henges opp. Så var det på tide å komme seg ut, gå noen erender. Så dra til familie som hadde invitert meg på middag :). Kom hjem, testet ut noen gitareffekter jeg har lånt og gjort et hederlig forsøk på å øve litt seriøst. Jeg er fortsatt plaget med den forstuede tommelen min, så det begrenser seg dessverre. Legen min truet med å sende meg til ortoped om ting ikke blir bedre, men det får man ta som det kommer.

Nå: Sitter jeg i grunnen og stusser på om NHD kommer tilbake, siden bildet av han er borte... Morgendagen har jeg ingen store planer for. Mulig jeg skal treffe noen venner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå fikk jeg lyst på alkohol.

Anonymkode: 7e372...661

Jeg har vin i skapet, vel.

Anonymkode: be308...744

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
4 timer siden, Gargamel skrev:

Her er mine uskrevne regler:

- Jeg kan ta litt øl eller vin med egne barn til stede når både jeg og kona er hjemme. 

- Jeg drikker ikke noe alkohol når jeg er alene med barna. (ser ikke logikken i det, men sånn er det). Kan kanskje ta et glass vin etter at de har lagt seg. 

- Vi kan drikke alkohol når vi er sammen med andre foreldre og deres barn. 

- Vi drikker ikke alkohol når vi har andres barn på besøk, uten foreldre.

Men samme det. De reglene er ikke noen fasit. Det har bare blitt sånn hos oss. Jeg synes du kan ta deg øl og vin hvis du har lyst på det. Foreldrene til de andre ungdommene kan ikke forvente at du skal kjøre dem hjem.

Det ble en veldig fin kveld. De store jentene koste seg sammen frem til ca halv tolv - da ble det plutselig helt stille.  Vi andre satt i loftstua og spiste og pratet og jeg bevilget meg en boks øl 😊

Ingen spørsmål om å kjøre jentene hjem altså . Regnet vel egentlig med det, men ble litt usikker. Før vi spiste rakk jeg å løpe en liten tur - første joggetur siden november 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...