Gå til innhold

Misunner dem med stor familie


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg er gift og har 2 barn. En på 16 og en på 9 år. Jeg har ingen søsken og foreldrene mine er døde. Mannen min kommer fra ett annet land og har familien sin langt unna. Nå i påsken savner jeg familie. Ikke så mye for min del, men for barna. 16 åringen er mest opptatt av trening og kompiser så han ser vi ikke så mye til 🙂 Men alle kompisene til 9 åringen er bortreist så han kjeder seg. Så jeg er litt misunnelig på dem som har en stor familie å tilbringe sånne dager sammens med 

Anonymkode: 55f33...742

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Maggie55

Av og til

Alt virker så lekende lett for noen

På den annen side leser man også litt mer dyptpløyende intervjuer hvor man skjønner at alt er nok ikke bare det heller

Oftest er det fordeler og ulemper med alt tror jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Maggie55 skrev:

Av og til

Alt virker så lekende lett for noen

På den annen side leser man også litt mer dyptpløyende intervjuer hvor man skjønner at alt er nok ikke bare det heller

Oftest er det fordeler og ulemper med alt tror jeg

Kloke ord 💚

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer ikke fra noen stor familie, men vi er en veldig nær familie, spredd rundt på Østlandet og alle har hytter rundt omkring. Så sånn sett er det mye "gratis" ferier vi har mulighet for. Etter at jeg giftet meg og fikk svigerfamilie som er basert på Vestlandet, som også har en drøss av hytter så er vi der hver ferie naturligvis, da vi ser de minst. Så størrelsen på familien vil jeg si er lite relevant, heller få som er nære enn mange som ikke er så nære.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Men jeg tror mange føler også i dag at man trenger en solid økonomi for å starte en familie som de ønsker

Kostnadsnivået er stort så dette er vanskelig for mange også i dag tror jeg

Men det er jo et ansvar for politikerene og myndigheter

selvsagt og ikke bare enkelt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, Maggie55 skrev:

Men jeg tror mange føler også i dag at man trenger en solid økonomi for å starte en familie som de ønsker

Kostnadsnivået er stort så dette er vanskelig for mange også i dag tror jeg

Folk flest har aldri hatt bedre personlig økonomi enn i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Maggie55 skrev:

Men jeg tror mange føler også i dag at man trenger en solid økonomi for å starte en familie som de ønsker

Kostnadsnivået er stort så dette er vanskelig for mange også i dag tror jeg

Men det er jo et ansvar for politikerene og myndigheter

selvsagt og ikke bare enkelt

Om en ikke har store forventninger og krav til bosted, behøver man ikke ha solid økonomi for å få barn i Norge i dag. Det er selvfølgelig en fordel at man er i jobb og har rett til betalt permisjon. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Både jeg og kona har søsken, og vi har supert forhold til alle. Vi tilbringer ofte ferier med dem.

Generasjonen over har havnet i en barnslig konflikt hvor de ikke snakker mer alle sine søsken. Det startet med noe arvegreier. Så ble det sendt noen dumme sms'er (sent på kvelden selvsagt.)  Dermed eskalerte det til et punkt hvor de ikke kan se hverandre.

Vet ikke om alderen gjør folk mer steile eller hva det er, men jeg kan ikke se for meg at jeg vil krangle med mine søsken på den måten, uansett hva som skjer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har alltid hatt stor familie. Jeg er tante til 25 stk. Har mange barn selv og  fem søsken med ektefeller og fire svigersøsken med ektefeller..... 

Hver gang noe skal feires blir det veldig mange å samle. Mange gaver til bursdager og jul. For meg står lojalitet og respekt for familien høyt. Samtidig er det slik at når man er så mange vil man også erfare livet både på godt og vondt. Man må forholde seg til vanskelige ting som ulike familie medlemmer går igjennom.... Noen ganger kan det bli litt for mye ....

Anonymkode: 44484...9a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enebarn og har selv ingen barn.  Det føles ekstra tungt at vi trolig ikke kan få barn når jeg heller ikke har søsken. Jeg blir helt alene om mannen min dør. Jeg synes det er underlig hvor mye søsken kan krangle og hate hverandre. Forstår det, men tenker også mange ikke vet hvor heldige de er som faktisk har en familie. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til trådstarter: Jeg er i en litt tilsvarende situsjon som deg. Hvis du hadde bodd i nærheten, så ville jeg invitert deg til å finne på noe sammen. Men jeg aner jo ikke hvor du bor. Send meg en Personlig melding hvis du vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
2 timer siden, Maggie55 skrev:

Det er ingenting som ikke koster i bøtter og spann i dag

Gratis med tur i skog og mark,

Anonymkode: c7226...4c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 8.4.2017 den 23.08, AnonymBruker skrev:

Jeg er gift og har 2 barn. En på 16 og en på 9 år. Jeg har ingen søsken og foreldrene mine er døde. Mannen min kommer fra ett annet land og har familien sin langt unna. Nå i påsken savner jeg familie. Ikke så mye for min del, men for barna. 16 åringen er mest opptatt av trening og kompiser så han ser vi ikke så mye til 🙂 Men alle kompisene til 9 åringen er bortreist så han kjeder seg. Så jeg er litt misunnelig på dem som har en stor familie å tilbringe sånne dager sammens med 

Anonymkode: 55f33...742

Tenk hvis du ikke hadde hatt barn?

Anonymkode: c7226...4c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Jeg har ikke barn

Alt står og faller ofte på økonomi er mitt inntrykk og min erfaring.

Og jeg tror dette er et skille som blir enda mere uttalt eller skarpere i framtidas verden og samfunn som vi nå ser omrisset av både for menn og kvinner faktisk når det gjelder familieplanlegging bolig og utdanning.

Jeg skriver selvsagt bare på vegne av meg selv og min egen erfaring og utdanning

Men jeg tror ikke jeg er så spesiell

Jeg skulle ønske muligheter for de aller beste av reelle og gode valg for alle unge i vårt samfunn også de med spesielle utfordringer av fysisk eller psykisk art Ingen skulle behøve å føle seg valgt bort etter min mening.

Skulle selvsagt ønsket at min egen historie også hadde vært så mye annerledes men det er noe jeg tror veldig mange eldre føler på mot slutten av livet. Noen veldig sterkt.

Men noe politisk interessert er jeg ikke lenger

Det er kun lureri og bløff er min personlige erfaring

Er dette en feil oppfatning så kunne ingen være gladere enn jeg for fremtidens mennesker.

Toget er gått for meg for lenge siden på disse områdene uansett

Så for meg personlig betyr det veldig lite.

Men jeg tror økonomi har veldig stor betydning for et menneskes liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Maggie55 skrev:

Det er ingenting som ikke koster i bøtter og spann i dag

Det er ikke sant :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Jeg vil fremdeles påstå det

At det ligger ofte økonomi bak det meste man påtrefferi livet

Men jeg er bare meg heldigvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...