Gå til innhold

Trening uke 14


Lillemus

Anbefalte innlegg

Starten på uka var rimelig slapp, men jeg har tatt igjen i helgen:

fredag - 5,6 km joggetur med kjæresten

lørdag - 2,5 + 3,3 km gange til og fra butikken, omvei begge veier + en ekstra omvei på vei hjem, da med varene i sekk på ryggen + 7,2 km tur med kameraet for å se etter fugler senere på dagen, fikk en ny art på lista og minnebrikken! :)

søndag - 5,6 km joggetur med kjæresten + 5,8 km sykkeltur med kjæresten for å sjekke endomondoen opp mot sykkelcomputeren da endomodoen viser opptil 400 m forskjell på nøyaktig samme joggestrekning. Ser ut som den ganske konsekvent måler ca. 200 m for kort gitt! Kun en gang har den målt så langt som 5,8 km, en gang målte den 5,4 og ellers ligger den på 5,55 - 5,6 km.

Kunne vært mer aktiv tidligere i uka, men er veldig n\fornøyd med helgen! :D 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uka begynte bra, men har vært syk siden torsdag. Orker ingenting og så sover jeg mesteparten av døgnet 😣

Mandag - gikk tur  (30 min)

Tirsdag - svømt  3000 m (90 min)

Onsdag - styrketrening m/frivekter og trener (60 min)

Svømmingen gikk unna denne dagen, første 1000 m på 23 min og de neste 2000 på 57 min😁 ny årsbeste. Første gang på mange år jeg har svømt 3000 m.😊 På  styrke timen så økte jeg med vekter😊 Håper at jeg snart er på beina igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje

Denne uka startet vi vår årlige trimaksjon på jobb, der vi krysser av de dagene vi går enten 10.000 skritt eller trener minst en halv time. Så da slår konkurransegiret mitt inn for fullt! Må jo ha kryss på lista på veggen hver dag!

Mandag: 1 time og 25 min riding på islandshest uten sal (barbak). Kjente det i lårmusklene dagene etter!

Tirsdag: styrketrening hjemme 40 min

Onsdag: Gåtur i skogen med venninne - 10,4 km/2 timer

Torsdag: 40 min crawletrening + 2000 meter bryst etterpå. Var så himla lester i lårene etter ridingen mandag, så jeg klarte ikke å sparke fra ordentlig, så det ble bare rolig tempo - 1 time og 4 min.

Fredag: ny ridetime på islandshest. 3,7 km/1 time og 5 min

Lørdag: første joggetur siden november! 4,22 km på 33 min

Søndag: ridetur 3,2 km/ 50 minutter.

Fornøyd med uka 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, påskelilje skrev:

Denne uka startet vi vår årlige trimaksjon på jobb, der vi krysser av de dagene vi går enten 10.000 skritt eller trener minst en halv time. Så da slår konkurransegiret mitt inn for fullt! Må jo ha kryss på lista på veggen hver dag!

Mandag: 1 time og 25 min riding på islandshest uten sal (barbak). Kjente det i lårmusklene dagene etter!

Tirsdag: styrketrening hjemme 40 min

Onsdag: Gåtur i skogen med venninne - 10,4 km/2 timer

Torsdag: 40 min crawletrening + 2000 meter bryst etterpå. Var så himla lester i lårene etter ridingen mandag, så jeg klarte ikke å sparke fra ordentlig, så det ble bare rolig tempo - 1 time og 4 min.

Fredag: ny ridetime på islandshest. 3,7 km/1 time og 5 min

Lørdag: første joggetur siden november! 4,22 km på 33 min

Søndag: ridetur 3,2 km/ 50 minutter.

Fornøyd med uka 😊

*hihi* Du er jo kjempesprek og så aktiv!!! Jeg har kravlet meg opp på 3. plass på den andre utfordringa du vet og etter en sykkeltur i dag oppdaget jeg at sykling ikke er med... Kanskje like greit, da hadde det jo vært kjempelett å komme seg opp i ledelsen og urettferdig i forhold til de andre grenene som er med og som tross alt tar mye lengre tid.

Men er du sikker på at hestene gikk bare 3,7 km på over en time? Det er adskillig saktere enn jeg går til fots når jeg går langs vei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Har vært en ganske ok uke. To joggeturer på ca 5 km. Den siste med poden, så det var litt roligere tempo enn vanlig. Han er ikke tenåring enda, men vokser fort og blir sikkert kjappere enn meg om er år eller to. 

Tre dager med styrketrening, som vanlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
1 time siden, Lillemus skrev:

 

Men er du sikker på at hestene gikk bare 3,7 km på over en time? Det er adskillig saktere enn jeg går til fots når jeg går langs vei...

Ja, vi går veldig seint. Stopper flere ganger og bare skritter foreløpig.  Men jeg travet litt i siste bakken, så neste gang tenker jeg det blir litt høyere tempo. Jeg har bare ridd på bane frem til nå, første gang på tur var på mandag.

Veldig gøy når jeg nå skjønner hvordan jeg skal bruke musklene i mage, rygg og rompe 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gargamel
22 minutter siden, issomethingwrong skrev:

100.000 skritt inkl fem joggeturer og mange gåturer.

Wow.. Du satser skikkelig hardt! Jeg har fått meg en pulsklokke som også teller skritt. Jeg har kun 6000 skritt pr dag i snitt :mellow:. Jeg visste ikke om den funksjonen på forhånd, men det er litt gøy. Den måler søvnkvalitet også, og det ser realistisk ut. Jeg sover typisk 6 timer per natt, hvorav 4-5 timer dyp søvn... høres for lite ut, men det virker som det holder for meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Gargamel skrev:

Wow.. Du satser skikkelig hardt! Jeg har fått meg en pulsklokke som også teller skritt. Jeg har kun 6000 skritt pr dag i snitt :mellow:. Jeg visste ikke om den funksjonen på forhånd, men det er litt gøy. Den måler søvnkvalitet også, og det ser realistisk ut. Jeg sover typisk 6 timer per natt, hvorav 4-5 timer dyp søvn... høres for lite ut, men det virker som det holder for meg. 

Er på ferie, så jeg har tid til å bevege på meg nå. Får bare satse på å være flink når jeg kommer hjem også.

Jeg ligger også vanligvis på rundt 6000 om dagen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
4 timer siden, Lillemus skrev:

*hihi* Du er jo kjempesprek og så aktiv!!! Jeg har kravlet meg opp på 3. plass på den andre utfordringa du vet og etter en sykkeltur i dag oppdaget jeg at sykling ikke er med... Kanskje like greit, da hadde det jo vært kjempelett å komme seg opp i ledelsen og urettferdig i forhold til de andre grenene som er med og som tross alt tar mye lengre tid.

Grattis med tredjeplass da :D Ser nå at du troner på pallen sammen med meg ;-)

Haha - vi har jo danket ut nesten alle de andre som egentlig laget den utfordringen! Han som er på  5. plass kjenner jeg, og han har løpt til jobb et par dager for å ta innpå deg, men han er jo et stykke bak.

Nei, sykling er ikke med, på en måte dumt, men samtidig så er det veldig enkelt for de som sykler mye å ta noen skikkleige jafs da. Han jeg kjenner, sykler mye (ikke om vinteren), så han ville jo helst hatt det med da ;-) Jeg tenkte jeg skulle begynne å sykle til jobb av og til etter påske.

Men det var dødsgøy å løpe i går! Løp i 9,5 minutt før jeg gikk bittelitt, og så vekslet jeg på å løpe og gå - tipper jeg løp 90 % av løypa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har to treninger. Gikk mye i går også - men kaller det kun trening når jeg blir skikkelig svett - med det resultat at jeg ble halt og vond i foten. Satser på i morgen igjen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andreaswell

Mandag- 90 min yoga+ 60 min gåtur

Tirsdag- 90 min yoga+ 90 min gåtur

Onsdag- 60 min gåtur

Torsdag- 90 min yoga+ 30 min gåtur

Fredag- 90 min yoga

Ashtanga yoga (fysisk) 2 dager i uken på studio, resten hjemme. Målet er fortsatt å praktisere yoga 60 min hver dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...