Gå til innhold

Halvsøsken


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

For 11 år siden fikk jeg vite at jeg har en halvsøster, hun er 2 år eldre enn meg. 
Jeg var 14 på den tiden. Mellom 15-16 års alderen prøvde jeg å kontakte henne gjennom felles venner, men hun ville ikke ha noe med meg å gjøre. Jeg har prøvd å snakke med begge foreldrene mine om dette, spesielt når jeg fant ut av dette. Pappa kom bare med opplysningene om navnet hennes og hvor hun bor. Mens mamma ikke ville snakke om det, ettersom pappa var utro på denne tiden. 
Jeg traff henne flere ganger på denne tiden, uten at hun viste hvem jeg var. Var forsiktig med at jeg aldri brukte pappa sitt etternavn rundt henne. 
Første gangen jeg så henne var det omtrent som å se meg selv i speilet, jeg var helt sjokkert. Jeg har en yngre søster, hun og jeg ligner ikke i det hel tatt. 
Jeg sniker meg inn på facebooken hennes noen ganger bare for å følge med. Jeg har fått både en niese og en nevø fra henne som jeg vet jeg aldri kommet til å ha kontakt med. Jeg sliter ennå med tanken om å ha kontakt med henne, men jeg vet hun ikke vil. 
Dette var en ganske stor hemmelighet som de fleste i familien min holdt fra meg og søsteren min. 
Jeg har begynt å tenke framover, den gangen jeg får barn, hva forteller jeg de?
Hvordan forteller jeg dette til de?
Jeg lurer alltid på om hun snakker om meg til sine. 
Pga at vi har felles bardomsvenner så vet jeg at hun vet om meg, men jeg vet ikke om hun vet om lille søsteren min. 

Anonymkode: 2e1e1...1c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Min far og hans slster har en halvsøster etter at deres far var utro på den tiden. De ønsker ikke noe kontakt med henne, men så vidt jeg har forstått så vil hun ha kontakt med dem. For å lage en lang historie kort, så handler det om arveoppgjør, om at hennes mor stakk av med alle pengene hans når han døde, og deres halvsøster som aldri har bodd i huset de vokste opp i bor der nå. Halvsøsteren deres har altså arvet alt som de egentlig skulle arve. Så de er vel bitre på hennes mor og sin far, men lar det gå utover sin halvsøster. Pluss at det er vanskelig å se at hun har arvet og bor i deres barndomshjem.

Anonymkode: 1e575...930

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...