Gå til innhold

Cerazette og Primolut


Yngvilden

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er en kvinne på 40 år som har gått på Cerazette i litt over et år. Det fungerer ganske greit, en sjelden gang har jeg en ekstra blødning men utenom dette har jeg mensen på akkurat samme måte som uten minipiller. Jeg har også litt pms og kviser før mensen, helt som vanlig. Dvs det er ikke merkbart at jeg tar noe som helst. Jeg har tatt andre p-piller tidligere uten problemer, normal vekt og blodtrykk og røyker ikke.

Det jeg lurer på er om det går an å ta Primolut samtidig med disse pillene, evt er det noe problem å prøve? Jeg har Primolut liggende fra tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Cerazette og primolut hører til samme hormongruppe, gestagen. Cerazette  er mye svakere enn primolut som finnes i dose på 5 mg. (I den svake minipille Conludag er det ca 6% av det som er i en Primolut). Jeg skjønner ikke hva grunnen skal være til å kombinere de to gestagener? Men i prinsipp kan de kombineres. Det vil bli ‘smør på flesk’, også med hensyn til evt bivirkninger.

Vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...