Gå til innhold

Trening uke 15


påskelilje

Anbefalte innlegg

En fin uke mht trening:

Mandag: Tur på grusvei 3,7 km/45 min 

Onsdag: Kveldstur på grusvei, bratt terreng 6 km/ 1 time og 11 min

Torsdag: 15 min styrketrening + 3,8 km kveldstur med mannen i bratt terreng/ 45 min 

Fredag: Rant slalåm fra 11-16, men det ble jo litt pauser og. Heiskortet viste ca 20 løypekilometer

Lørdag: skitur med 13-åringen:  7,4 km/ 2 timer (inkludert matpause og filming)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

34 minutter siden, påskelilje skrev:

En fin uke mht trening:

Mandag: Tur på grusvei 3,7 km/45 min 

Onsdag: Kveldstur på grusvei, bratt terreng 6 km/ 1 time og 11 min

Torsdag: 15 min styrketrening + 3,8 km kveldstur med mannen i bratt terreng/ 45 min 

Fredag: Rant slalåm fra 11-16, men det ble jo litt pauser og. Heiskortet viste ca 20 løypekilometer

Lørdag: skitur med 13-åringen:  7,4 km/ 2 timer (inkludert matpause og filming)

Flink du da! :) Her ble det litt så som så:

onsdag - 3 km / 1 time (?) skitur med kjæresten + ca. 1 km / 1,5 time tur med jentungen i området rundt hytta

torsdag - ca. 7 km / 2t 40min skitur med kjæresten og ungene (lite snø...)

fredag - ca. 2 km / 2 timer sulling i området rundt hytta med jentungen, vi gikk opp på en bratt topp bl.a.

lørdag - rundvask av hytta...

søndag - 5,8 km / 40  min joggetur med kjæresten

:) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Lillemus skrev:

Flink du da! :) Her ble det litt så som så:

onsdag - 3 km / 1 time (?) skitur med kjæresten + ca. 1 km / 1,5 time tur med jentungen i området rundt hytta

torsdag - ca. 7 km / 2t 40min skitur med kjæresten og ungene (lite snø...)

fredag - ca. 2 km / 2 timer sulling i området rundt hytta med jentungen, vi gikk opp på en bratt topp bl.a.

lørdag - rundvask av hytta...

søndag - 5,8 km / 40  min joggetur med kjæresten

:) 

 

For et påskevær vi fikk i Trøndelag. Jeg har også vært masse på ski, nydelige dager! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kayia skrev:

For et påskevær vi fikk i Trøndelag. Jeg har også vært masse på ski, nydelige dager! :) 

Ja, du verden! Værmeldingen slo ikke til kan du trygt si! :D Vi koste oss i knallsola på verandaen på hytta mens ungene var ute i 2,5 time på ski på langfredag. Vi orket ikke å ta noen tur, det  var lite snø så vi gikk nesten like mye på gress og mose, men det var deilig å sitte i solveggen med tekopp, sjokolade og ukeblader og se på gråspetten som satt på fuglemateren bare 6 meter unna. :) :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Jeg har hatt lang påskeferie og glemte skrive opp forrige søndag. Et par lette treningsøkter på Evo ble det pga stiv nakke, men husker ikke dager. Jeg starter derfor med palmehelga. 

Palmelørdag : 1,3 mil i østmarka. Løp om kapp med kjæresten i motbakkene.

Søndag : Trening på Evo. Lett løfting pga stiv nakke.

Mandag : ned og opp igjen Akerselva.

Tirsdag : ( ingenting, bare pakking ) 

Onsdag : Startet tidlig og dro til fjells. Sjekket inn på hotellet og dro rett på skitur.

Skjætorsdag : Skitur.

Langfredag : Skitur. ( fantastisk dag )

Påskeaften : skitur

Søndag : ( i går ) ingeting. Hjemreise.

Skulle tro at jeg har vært så sunn med denne lista, men har blitt mye god mat og desserter på hotellet, alt for mye kvikklunsj og for mye drikke fra baren:o

Det har vært ei knallpåske, men nå melder jeg meg på vektforumet for første gang. Skal ned 3 kilo før 20 juni. Satser på at det går ;)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

90.000 skritt inkl tre joggeturer, en av de på 1 time :D 

Vekt: Minus 2,4 kg på 14 dagers ferie. Får bare opprettholde det nå som jeg er hjemme! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

41 minutter siden, Lillemus skrev:

Ja, du verden! Værmeldingen slo ikke til kan du trygt si! :D Vi koste oss i knallsola på verandaen på hytta mens ungene var ute i 2,5 time på ski på langfredag. Vi orket ikke å ta noen tur, det  var lite snø så vi gikk nesten like mye på gress og mose, men det var deilig å sitte i solveggen med tekopp, sjokolade og ukeblader og se på gråspetten som satt på fuglemateren bare 6 meter unna. :) :wub:

Virkelig påsken for kortreist ferie ja, verandakos hørtes glimrende ut :D Vi har vært i nordfylket og kanskje høyere opp enn dere for vi hadde gode løyper og nok snø. Ikke mye snø utenfor sporet i høyden forsåvidt, vi kommenterte faktisk at det nok blåser bort der det ikke er tråkket ned av løypemaskinene. Langfredag gikk vi en kortere tur, ble vel drøye mila, mens lørdag gikk vi to og en halv mil og halvparten i skikkelig motvind. Var ganske sliten da jeg kom hjem faktisk :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, issomethingwrong skrev:

90.000 skritt inkl tre joggeturer, en av de på 1 time :D 

Vekt: Minus 2,4 kg på 14 dagers ferie. Får bare opprettholde det nå som jeg er hjemme! 

2,5 på 14 dager er skikkelig bra! :) Skal skjerpe meg jeg også nå, har ikke vekt men kjenner på buksene at deg har vært mye kos siden i høst... :o 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Kayia skrev:

2,5 på 14 dager er skikkelig bra! :) Skal skjerpe meg jeg også nå, har ikke vekt men kjenner på buksene at deg har vært mye kos siden i høst... :o 

Tusen takk! 

Det ble jo en del øl og vin (ikke enorme mengder men 1-4 glass om dagen), men beveget meg mye og styrte unna sukker, godteri og snacks. Det hjalp tydeligvis.

Men jeg er dessverre litt slik at jeg fokuserer på mat når det skjer lite annet i livet mitt. Det er en vane å bryte nå som jeg er hjemme i den vanlige rutinen igjen. Jeg har iblant en tendens til at jeg går ned i ferier. Sikkert også litt motivert av å se meg selv i sommerklær og på stranden (uff...) skrekk og gru. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, issomethingwrong skrev:

Tusen takk! 

Det ble jo en del øl og vin (ikke enorme mengder men 1-4 glass om dagen), men beveget meg mye og styrte unna sukker, godteri og snacks. Det hjalp tydeligvis.

Men jeg er dessverre litt slik at jeg fokuserer på mat når det skjer lite annet i livet mitt. Det er en vane å bryte nå som jeg er hjemme i den vanlige rutinen igjen. Jeg har iblant en tendens til at jeg går ned i ferier. Sikkert også litt motivert av å se meg selv i sommerklær og på stranden (uff...) skrekk og gru. 

Huff måtte du minne om den nært forestående bikinisesongen akkurat nå som jeg driver og tømmer restene fra påskeegget rett i egen mage... :wacko::DB)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
44 minutter siden, issomethingwrong skrev:

90.000 skritt inkl tre joggeturer, en av de på 1 time :D 

Vekt: Minus 2,4 kg på 14 dagers ferie. Får bare opprettholde det nå som jeg er hjemme! 

Kjempebra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har spist godteri omtrent hver dag i påsken. I morgen er det tilbake til striskjorta og havrelefsa igjen!

Jeg sliiiiiter sånn med å komme meg ut nå i dag. Det snør tett her hos oss - men det er jo ikke skiføre. Har tenkt meg ut å gå en tur, men jeg bare sløver og drøyer. Satt oppe i natt og så en film til nesten halv tre i natt (When a man loves a woman) og sov dårlig etterpå. Har pakket ut det meste av bagasjen og støvsuger, men ellers er det sløvedag på høyt plan her.... Gi meg en tupp i rumpa, så jeg kommer meg ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Det har vært påskeferie og mye ski. 

Tirsdag :5k jogging

Onsdag: 10 km ski

Torsdag: 11 km ski

Fredag: 22 km ski

Lørdag: 21 km ski

Helt supre forhold i Trollheimen. Masse snø og sol. 

Det har vært mye pølser,  kvikk-lunsj, pottis, godteri etc. Ikke noen slankeopplegg, altså. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, issomethingwrong skrev:

90.000 skritt inkl tre joggeturer, en av de på 1 time :D 

Vekt: Minus 2,4 kg på 14 dagers ferie. Får bare opprettholde det nå som jeg er hjemme! 

Flinking👍😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 turer og 1,5 dag i bakken. Men spist med begge henda da. Og drukket mye cola zero, så imgn er det avbrusing igjen og null usunt🤢

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
9 minutter siden, cilie skrev:

2 turer og 1,5 dag i bakken. Men spist med begge henda da. Og drukket mye cola zero, så imgn er det avbrusing igjen og null usunt🤢

Er det så farlig med cola zero da?

Det er tross alt ikke kalorier i det. Mulig det har noen negative effekter, men de kan vel ikke være så ille som å faktisk helle i seg store mengder sukker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
Akkurat nå, Gargamel skrev:

Er det så farlig med cola zero da?

Det er tross alt ikke kalorier i det. Mulig det har noen negative effekter, men de kan vel ikke være så ille som å faktisk helle i seg store mengder sukker?

Enig, Cola zero er helt ufarlig hvis det kun er kaloriene og vekta man er opptatt av. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
4 timer siden, påskelilje skrev:

Vi har spist godteri omtrent hver dag i påsken. I morgen er det tilbake til striskjorta og havrelefsa igjen!

Jeg sliiiiiter sånn med å komme meg ut nå i dag. Det snør tett her hos oss - men det er jo ikke skiføre. Har tenkt meg ut å gå en tur, men jeg bare sløver og drøyer. Satt oppe i natt og så en film til nesten halv tre i natt (When a man loves a woman) og sov dårlig etterpå. Har pakket ut det meste av bagasjen og støvsuger, men ellers er det sløvedag på høyt plan her.... Gi meg en tupp i rumpa, så jeg kommer meg ut!

Her kommer et lite tupp i rompa . Jeg skal på Evo å trene i kveld ( må støvsuge og gjøre litt andre ting først ) Da kan du ikke være dårligere :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Gargamel skrev:

Er det så farlig med cola zero da?

Det er tross alt ikke kalorier i det. Mulig det har noen negative effekter, men de kan vel ikke være så ille som å faktisk helle i seg store mengder sukker?

Enig i det! Jeg trente med en PT, som vant NM i fitness for noen år siden, og han drakk masse! Pepsi Max. Jeg er for tiden kronisk stresset, sover dårlig og har mageplager, og legen min er veldig! negativ til lettbrus. Jeg tror også det trigger spisebehovet. Derfor ønsker jeg den vekk. Men kanskje det går an å ha måtehold😛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Nicklusheletida skrev:

Her kommer et lite tupp i rompa . Jeg skal på Evo å trene i kveld ( må støvsuge og gjøre litt andre ting først ) Da kan du ikke være dårligere :D

Jeg kom meg ut på en liten tur i skogen til slutt (36 min). Regn og sludd og klissvåt og glatt, men det var deilig med frisk luft. Resten av kvelden har jeg klippet den ene kaninen. 

Nå er det kveldsmat med vafler. Tok opp en melkekartonger fra frysen og trodde det var melk (skulle ha i brøddeigen), men så var det vaffelrøre :D Så nå er det siste timen av ferien med utskeielser 😊

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...