Gå til innhold

Meningsløst


Trine

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
45 minutter siden, påskelilje skrev:

Skikkelig urettferdig at du som har behov for lange turer alene også skal være plaget med så store smerter i føttene

Hva i alle dager slags rettferdighetsbegrep har du? Mener du at man har rett på et liv uten sykdom? Eller at man har rett på at mengden sykdom ikke skal overskride et visst nivå?

Anonymkode: c994d...994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva i alle dager slags rettferdighetsbegrep har du? Mener du at man har rett på et liv uten sykdom? Eller at man har rett på at mengden sykdom ikke skal overskride et visst nivå?

Anonymkode: c994d...994

Så hissig du høres ut.

Jeg mener ikke at man har rett på et liv uten sykdom. Jeg mener heller ikke at mengden sykdom ikke skal overskride et visst nivå. MEN - jeg synes det er urettferdig at noen lever bortimot hele livet uten sykdom, og noen får både det ene og det andre og det tredje av sykdommer eller vanskelige ting som gjør at deres livssituasjon blir vanskelig. Jeg sier ikke at noen har rett på det ene eller det andre - men jeg mener helt klart at livet er urettferdig, og at det er leit at noen blir rammet hardere enn andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er desverre slik at medisiner for mange ikke er noen vidunderkur. Du har helt sikkert noe du kan jobbe med for å få det bedre med deg selv, du også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 19.4.2017 den 14.24, Trine skrev:

Jeg har problemer med omstillinger (asperger). Når noe plutselig blir anderledes så sliter jeg enormt. At døgnet blir forsøvet en time er en stor omstilling.

Høres rart ut at det er en stor omstilling. Jeg har også AS påstås det, men om klokka stilles en time frem eller tilbake gjør ingen forskjell. Men nå må jeg ikke opp om morran da.

Anonymkode: 37810...294

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, påskelilje skrev:

Men når du ikke må på jobb om morgenen, kan du ikke bare forskyve døgnet litt om gangen, for eksempel 5 minutter om dagen, til du etter ti dager er i rytme med sommertid?

Jo, man skulle jo tro at man klarte det. Vet ikke hva som går galt jeg. Er jo oppe kl 06.30 hver onsdag siden jeg skal på tiltak, men det er akkurat som hodet følger sola og ikke klokka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
5 minutter siden, Trine skrev:

Jo, man skulle jo tro at man klarte det. Vet ikke hva som går galt jeg. Er jo oppe kl 06.30 hver onsdag siden jeg skal på tiltak, men det er akkurat som hodet følger sola og ikke klokka.

Det er noe stort tull det at de har bestemt at vi skal stille klokka. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, påskelilje skrev:

Kjære Trine! Leit å høre om dine tunge tanker. Skikkelig urettferdig at du som har behov for lange turer alene også skal være plaget med så store smerter i føttene. Er det virkelig ingenting som kan gjøres med disse føttene dine? Har du vært til spesialist?

Jeg skjønner godt lengselen din etter å være alene, gå lange turer uten å møte folk. Jeg synes det er herlig, men altfor sjelden jeg får det til. Når det er sagt, så var jeg på en tretimers tur i skogen på onsdag, og jeg møtte bare noen få (2 + 1 + 6), og vi sa kort hei til hverandre, men ikke noe mer. De plaget ikke meg. Jeg elsker å gå lange turer, høre på fuglene og vinden, kjenne lukter og føle vinden mot fjeset. Hadde jeg ikke hatt plikter som kalte på meg hjemme, så kunne jeg vært ute hele dagen...

Håper du får noen gode vårdager nå fremover :wub: Vet at du ikke er noe glad i sommeren. Klem fra meg.

De har t.o.m forsøkt å operere. Har vært hos ortopedispesialist og nevrolog (mener det heter nevrolog, sånn som måler hastigheten på nervene). Fastlegen min sier at aspergere ofte reagerer anderledes på smerte, så jeg vet ikke, kanskje det er derfor. Fettputene er jo ødelagte, men jeg taper hælene for å "stappe" fettet mest mulig på plass under hælene, også har jeg sånne fotsenger og Hoka-sko (de har helt vill demping). Men om jeg bruker de skoa (har både sånne joggesko og noen som er litt høyere som egner seg bedre i skogen) eller om jeg bruker høye fjellstøvler er det samme. Men det er veldig mange andre sko jeg overhode ikke kan gå med. Men det er fortsatt vondt. De mener det ikke er noe mer de kan gjøre. Er kjedelig ja, for før klarte jeg ihvertfall å gå ganske langt inn på fjellet og få litt ro på den måten.

Fikk en ganske fin tur i skogen i sta. Fylte lommene med leker så valpen skulle få annet å tenke på enn fugler og rådyr. Så hadde jeg masse godbiter til eldstemann, han er ikke så gira på leker. Møtte ikke på noen andre. Men når vi holder på sånn så er det ikke så lett å gå for det er langliner på kryss og tvers og hundene går i bena på meg :D Men så lenge jeg ikke får vondt så har jeg tålmodighet til det, det er når det begynner å gjøre vondt at jeg bare vil gå, fort, og ikke stoppe for alt mulig rart. Da er det vanskelig å kose seg på tur. Var ihvertfall fint i dag, selv om det blåste skikkelig og det var flaks vi ikke fikk et digert furutre i hodet. Det tippet rett etter at vi hadde gått forbi. Men det ble liggende og hvile mot et annet tre så det traff aldri bakken. 

Takk. Nei, sommeren er litt slitsom. Men jeg forsøker å fokusere på at selvom det er mas med sommer i lavlandet så er det ihvertfall fint å gå på tur i fjellet da. Klem tilbake!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Høres rart ut at det er en stor omstilling. Jeg har også AS påstås det, men om klokka stilles en time frem eller tilbake gjør ingen forskjell. Men nå må jeg ikke opp om morran da.

Anonymkode: 37810...294

Om du har AS så vet du vel også at vi med AS er like foskjellige som andre mennesker. Jeg må bare opp om morgenen en dag i uka, men en time på klokka blir feil i rutinene. Jeg vet ikke hvorfor jeg er sånn, en time burde ikke kunne lage så mye kaos. Men før vi stilte klokka så sto jeg opp til omtrent samme tid og la meg til omtrent samme tid hver dag, mens nå er det jo ikke noe system i det heletatt. Akkurat sånn er det når vi stiller klokka på høsten også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, stjernestøv skrev:

Det er noe stort tull det at de har bestemt at vi skal stille klokka. 

Ja, helt enig. Hvorfor skal vi drive og stille den, blir jo bare forvirra av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
På 18.4.2017 den 23.26, Trine skrev:

Hva skulle man gjort uten google :P

Hmm, ja det kan jo hende han har tourette. Verdt å ta opp med psykologen ihvertfall.

Men i går brakk han håndleddet på jobb. Snublet på et betonggulv. Kjørte han til legevakta i kveld, siden det ikke var blitt bedre og hånden var ubevegelig. Nå gips i noen uker. Er det ikke det ene så er det det andre ;)

Men men, dette går over det også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, Trine skrev:

Ja, helt enig. Hvorfor skal vi drive og stille den, blir jo bare forvirra av det.

Nå overdriver du og krisemaksimerer en smule.

Anonymkode: e2220...59a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Nicklusheletida skrev:

Men i går brakk han håndleddet på jobb. Snublet på et betonggulv. Kjørte han til legevakta i kveld, siden det ikke var blitt bedre og hånden var ubevegelig. Nå gips i noen uker. Er det ikke det ene så er det det andre ;)

Men men, dette går over det også :)

Ja, det skal være sikkert og visst. er det ikke det ene så er det det andre. Hørtes ikke noe godt ut med brekt håndledd. Var vel ikke skrivehånda også vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nå overdriver du og krisemaksimerer en smule.

Anonymkode: e2220...59a

Ja, det er jo lett for deg å si som ikke er inni mitt hode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
5 minutter siden, Trine skrev:

Ja, det skal være sikkert og visst. er det ikke det ene så er det det andre. Hørtes ikke noe godt ut med brekt håndledd. Var vel ikke skrivehånda også vel?

Jo, var det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Jo, var det. 

Ånei, også i disse eksamenstider da. Han har vel fortsatt en igjen? Husker ikke når du skrev at han skulle ha den :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
11 minutter siden, Trine skrev:

Ånei, også i disse eksamenstider da. Han har vel fortsatt en igjen? Husker ikke når du skrev at han skulle ha den :P

Heldigvis muntlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Nicklusheletida skrev:

Heldigvis muntlig :)

Flaks! Men kjedelig uansett å ha brekt armen. Alt blir så tungvint. Bare å smøre en brødskive blir jo plutselig vanskelig når man har armen i gips. For ikke å snakke om at man må tørke seg med feil hånd når man har vært på do :lol: Hadde gips på høyrearmen i 14 dager en gang. Hadde ikke brekt den, men slått den kraftig og legen mente jeg måtte holde den helt i ro. Hadde da først gått 14 dager uten å holde den i ro så han mente at det hadde jeg testet nok og det fungerte jo tydeligvis ikke ;) Han var nok ikke så dum han legen for han bare så på meg og sa "du klarer ikke holde den armen i ro om vi ikke gipser den!" Nei, han hadde i grunn rett i det. Men uansett, å ha høyrearmen i gips er klønete!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
6 minutter siden, Trine skrev:

Flaks! Men kjedelig uansett å ha brekt armen. Alt blir så tungvint. Bare å smøre en brødskive blir jo plutselig vanskelig når man har armen i gips. For ikke å snakke om at man må tørke seg med feil hånd når man har vært på do :lol: Hadde gips på høyrearmen i 14 dager en gang. Hadde ikke brekt den, men slått den kraftig og legen mente jeg måtte holde den helt i ro. Hadde da først gått 14 dager uten å holde den i ro så han mente at det hadde jeg testet nok og det fungerte jo tydeligvis ikke ;) Han var nok ikke så dum han legen for han bare så på meg og sa "du klarer ikke holde den armen i ro om vi ikke gipser den!" Nei, han hadde i grunn rett i det. Men uansett, å ha høyrearmen i gips er klønete!

Da jeg kom hjem fra jobb i dag sa han : - Beklager at jeg ikke fikk vasket kopper i dag. Jeg prøvde men fikk det ikke til, så da gikk jeg ut med søpla i steden :D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
47 minutter siden, Trine skrev:

Ja, det er jo lett for deg å si som ikke er inni mitt hode.

Da må du jobbe med deg selv.

Anonymkode: 37810...294

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...