Gå til innhold

Du som er mor


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
4 minutter siden, emilie321 skrev:

Synes du er tøff som prøver. Har du noen kjente/familie dit du skal flytte?

Ja, jeg har mange.. Flere der enn her. 

Anonymkode: 19009...0cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg har mange.. Flere der enn her. 

Anonymkode: 19009...0cd

Da blir du iallefall ikke helt alene på nytt sted. Skjønner godt at du sliter med det å flytte langt vekk fra barna dine, men av og til så må man. 

Ville prøvd og gjort det beste ut av det nå som det tydeligvis er bestemt. Du kan jo eventuelt flytte tilbake senere hvis det blir for vanskelig. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
56 minutter siden, emilie321 skrev:

Da blir du iallefall ikke helt alene på nytt sted. Skjønner godt at du sliter med det å flytte langt vekk fra barna dine, men av og til så må man. 

Ville prøvd og gjort det beste ut av det nå som det tydeligvis er bestemt. Du kan jo eventuelt flytte tilbake senere hvis det blir for vanskelig. 

 

Prøver å gjøre det beste utav det hele tiden.. Var hos legen i går og fikk legens fulle støtte på at dette var "riktig" å gjøre. Jeg har vært sykemeldt/AAP i to år pga jobben og uforutsigbarhet ellers. 

Anonymkode: 19009...0cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Prøver å gjøre det beste utav det hele tiden.. Var hos legen i går og fikk legens fulle støtte på at dette var "riktig" å gjøre. Jeg har vært sykemeldt/AAP i to år pga jobben og uforutsigbarhet ellers. 

Anonymkode: 19009...0cd

Hvis jeg hadde vært i samme situasjon som deg så er det stor sannsynlighet for at jeg hadde gjort det samme som deg.  

Ønsker deg lykke til :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Prøver å gjøre det beste utav det hele tiden.. Var hos legen i går og fikk legens fulle støtte på at dette var "riktig" å gjøre. Jeg har vært sykemeldt/AAP i to år pga jobben og uforutsigbarhet ellers. 

Anonymkode: 19009...0cd

Ønsker eg masse lykke til :) Dere kan jo holde kontakten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå er det like før, og jeg kjenner mye på hvor tøft dette blir.. Jeg vet ikke om jeg er sterk nok til å takle det. Jeg trenger mye støtte nå, men jeg har ingen. 

Anonymkode: 19009...0cd

Har ikke du en samboer som også skal flytte? Hvis du opplever ham som "ingen", så er det kanskje vanskeligere ting enn flytting som plager deg.

Anonymkode: 279c4...8a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
2 timer siden, emilie321 skrev:

Hvis jeg hadde vært i samme situasjon som deg så er det stor sannsynlighet for at jeg hadde gjort det samme som deg.  

Ønsker deg lykke til :)

 

Godt å høre :)

Anonymkode: 19009...0cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.4.2017 den 23.03, Nicklusheletida skrev:

Jeg hadde ikke gjort det. Når de velger å flytte selv er det helt greit for meg. Det har jeg null problemer med, men jeg tenker at det ikke er jeg som skal flytte fra dem. 

Men nå vet ikke jeg hvordan din økonomi er og hvordan jobbmulighetene er der du bor og da blir det kanskje litt for enkelt å uttale seg. Penger må man ha for å leve.

Skriver under på denne. Selv hadde jeg ikke flyttet, men vet jo ikke nok om trådstarters situasjon til å kunne uttale meg om det. For egen del anser jeg det som usannsynlig at jeg skal bli nødt til å flytte langt fra der jeg bor nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Prøver å gjøre det beste utav det hele tiden.. Var hos legen i går og fikk legens fulle støtte på at dette var "riktig" å gjøre. Jeg har vært sykemeldt/AAP i to år pga jobben og uforutsigbarhet ellers. 

Anonymkode: 19009...0cd

Nå har du jo bestemt deg for denne flyttingen, og da hjelper det ikke å fortsette med kverning rundt om dette er en god avgjørelse eller ikke. Ingen er tjent på at du fordyper deg i denne tvilen nå, du har tatt et valg og nå gjelder det å gjennomføre det på en god måte:-)

Litt på siden: Jeg stusser av og til over hva fastleger anser seg som kompetente til å mene noe om. Han kan selvfølgelig støtte deg på at det er grunn til å tro at din helse vil kunne bli bedre av den endringen flyttingen innebærer. Men hvorvidt noe er "riktig" eller ikke i en slik situasjon, handler jo om mye mer enn din helse. Hvordan denne flyttingen vil ha innvirkning på dine "barn" (som jo mer er unge voksne enn barn), vil fremtiden vise. Forhåpentligvis vil dere alle kunne si om fem år at dette ble et godt valg for dere alle, men det kan igjen med sikkerhet si i dag. Jeg er nok noe bekymret mht til din yngstes situasjon i forhold til skole og annet, men det kan godt hende at hun vil ha godt av å måtte ta mer ansvar nå. Fasiten finnes ikke nå, det vil finnes om noen år.

Håper dere får en god hverdag på det nye stedet. En flytteprosess er alltid strevsom, - og krever mye innsats - så du har sikkert noen strevsomme uker foran deg. Lykke til med flyttingen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er eldstemann som takler dette dårligst. Hn sliter. Pga mitt valg. 

Anonymkode: 19009...0cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er eldstemann som takler dette dårligst. Hn sliter. Pga mitt valg. 

Anonymkode: 19009...0cd

Den yngste takler det bra. 

Anonymkode: 19009...0cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del hadde det ikke vært noe problem. Flere av mine barn flyttet til utlandet for jobb/studier i den alderen og barna her i huset er generelt selvstendige og flytter hjemmefra etter videregående. 

Endret av asterix
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
6 timer siden, asterix skrev:

For min del hadde det ikke vært noe problem. Flere av mine barn flyttet til utlandet for jobb/studier i den alderen og barna her i huset er generelt selvstendige og flytter hjemmefra etter videregående. 

Hvordan hadde du taklet det om en av dem hadde problemer som følge av det? 

Anonymkode: 19009...0cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan hadde du taklet det om en av dem hadde problemer som følge av det? 

Anonymkode: 19009...0cd

Hn sliter betydelig også. Så mye at hn går til psykolog pga bl.a dette.

Anonymkode: 19009...0cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hn sliter betydelig også. Så mye at hn går til psykolog pga bl.a dette.

Anonymkode: 19009...0cd

Hva går vedkommende til psykolog for? Flyttingen eller generelle psykiske vansker?

Du skrev at det er den eldste som strever mest med at dere flytter. Det hadde jeg forsøkt å ikke se på som et problem, da h'n jo er såpass gammel at det uansett er på tide å være uavhengig av dere. Fint om det er sånn at den yngste tar det greit.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
15 minutter siden, frosken skrev:

Hva går vedkommende til psykolog for? Flyttingen eller generelle psykiske vansker?

Du skrev at det er den eldste som strever mest med at dere flytter. Det hadde jeg forsøkt å ikke se på som et problem, da h'n jo er såpass gammel at det uansett er på tide å være uavhengig av dere. Fint om det er sånn at den yngste tar det greit.

 

Kortversjon: Han har nylig kommet seg ut av et forhold og samboerskap med en narsissistisk jente.

Anonymkode: 19009...0cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, asterix skrev:

For min del hadde det ikke vært noe problem. Flere av mine barn flyttet til utlandet for jobb/studier i den alderen og barna her i huset er generelt selvstendige og flytter hjemmefra etter videregående. 

Hei asterix, det var lenge siden! Hvor mange har du hjemme nå? Håper det går bra med dere alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kortversjon: Han har nylig kommet seg ut av et forhold og samboerskap med en narsissistisk jente.

Anonymkode: 19009...0cd

Det er sikkert en krevende situasjon for ham, men han er voksen og det er ikke flyttingen som er hans problem. Du kan ikke ta ansvaret for at han har vært i et forhold som han nå mener ikke har vært konstruktivt, akkurat dette må du la ham ta ansvaret for selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
10 minutter siden, frosken skrev:

Det er sikkert en krevende situasjon for ham, men han er voksen og det er ikke flyttingen som er hans problem. Du kan ikke ta ansvaret for at han har vært i et forhold som han nå mener ikke har vært konstruktivt, akkurat dette må du la ham ta ansvaret for selv.

Flyttingen er en del av det den også! Han har faktisk hatt flere panikkanfall også _pga_ at vi flytter. Hvor mye info må jeg legge ut om mine "barn" for å bli trodd? Jeg har skrevet mer enn nok om dem. 

Anonymkode: 19009...0cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...