Gå til innhold

Er det meningen at man skal kunne stoppe strålen helt om man kniper når man tisser?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg klarer å bremse strålen litt når jeg tisser ( vet jeg kniper riktig- fått bekreftet av gynekolog), men å stoppe strålen er helt umulig. Skal man normalt kunne stoppe strålen om man kniper ? Jeg sliter veldig med urinlekkasjer inder trening, noe som har ført til at jeg avstår dra trening. Jeg har forsøkt mange ganger og bruker da tena og passer på å tømme blæra godt før trening, man alikevel så er det som å skru på vannkrana ved jogging. Så lei av å ha det sånn. Jeg hat forresten et mindre blærefremfall. Gynekologen av oser problemet mitt med st fremfallet ille er stort nok. Jeg kjenner tydelig selv at alt av muskler i fremre vegg er sklidd godt fra hverandre.

Anonymkode: 77fcc...fb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Testen er ikke det viktigste, men dine symptomer. Urinlekkasje under fysisk aktivitet betegnes som ‘stressinkontinens’, og det er ikke nødvendigvis relatert til cystocele, og behandles på en annen måte. Jeg vet ikke hvor gammel du er og om du har født barn, evt om du skal ha flere. Et lite inngrep (TVT) hvor man i lokalbedøvelse legger støttende bånd under blæren er rutinebehandling ved stressinkontinens. Be din fastlege om henvisning til en gynekologisk poliklinikk for vurdering.

Vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...