Gå til innhold

Tror du på ett liv etter døden?


Worrisome Plenty

Anbefalte innlegg

Worrisome Plenty

Jeg tror ikke det. Har vært kristen og religiøs før, og i etterpåklokskapens tegn, var det lite den religionen ga meg.

-

Mine største problemer med religion, er att alle ser ut til å tro deres religion er den rette. Gud ser også ut til å inspirere ganske dårlige sider i folk. Se på IS feks, maken til rasshøl må man lete lenge etter, og de er jo så underdanige mot gud, og så jævlige mot de som ikke deler vrangforestillingene med dem. Kristendommen er ikke uten rulleblad den heller, med sin fordømmelse av helt vanlig normal menneskelig oppførsel, som homofili, hekseri og "kjetteri". Nå er kristendommen stort sett blitt snill. Men de har en jævlig forhistorie. Og verden er da beviselig eldre enn 5-6000 år.

Man kan også koke opp sin egen "suppe" av trosforestillinger eller ty til det "overnaturlige" og "alternative". Men alt mangler bevis. Det er bare føleri.

 

Jeg tror att etter man dør, så er det akkurat som før man ble unnfanget, ingen verdens ting..... Og hva er så ille med det??

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, Worrysome plenty skrev:

Jeg tror ikke det. Har vært kristen og religiøs før, og i etterpåklokskapens tegn, var det lite den religionen ga meg.

-

Mine største problemer med religion, er att alle ser ut til å tro deres religion er den rette. Gud ser også ut til å inspirere ganske dårlige sider i folk. Se på IS feks, maken til rasshøl må man lete lenge etter, og de er jo så underdanige mot gud, og så jævlige mot de som ikke deler vrangforestillingene med dem. Kristendommen er ikke uten rulleblad den heller, med sin fordømmelse av helt vanlig normal menneskelig oppførsel, som homofili, hekseri og "kjetteri". Nå er kristendommen stort sett blitt snill. Men de har en jævlig forhistorie. Og verden er da beviselig eldre enn 5-6000 år.

Man kan også koke opp sin egen "suppe" av trosforestillinger eller ty til det "overnaturlige" og "alternative". Men alt mangler bevis. Det er bare føleri.

 

Jeg tror att etter man dør, så er det akkurat som før man ble unnfanget, ingen verdens ting..... Og hva er så ille med det??

 

Det tror jeg også. Og det er i grunnen likegreit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker ikke noe over dette. Blir uansett bare fantasering.

Og ang. det å "velge" religion så skjønner jeg bare ikke hva som menes med det. En kan ikke velge hva en tror. Tror de som snakker om det må være begrepsforvirret, fordi det gir absolutt ingen mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg tror det kanskje kan være et liv etter døden. Men jeg håper det IKKE er det. Har ikke noe lyst til å leve evig i det hele tatt. Dette livet er mer enn nok å karre seg gjennom.

Anonymkode: 52499...621

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror på et liv etter døden. Er kristen, og har tro på en Gud som er utenfor tid og rom, og at vi mennesker på en eller annen måte lever videre etter at vi fysisk er døde.

Når det er sagt, så er det mye innen kristendommen jeg ikke kan forstå logikken i. Jeg er nok veldig mye mer liberal nå enn jeg var da jeg var 16 år...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva slags liv kunne det bli? Uten hjerne og kropp, er jeg redd det er full stopp.

Anonymkode: df1dd...b8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty

Det er merkelig att vi i det hele tatt eksisterer. Big bang er også ett slags mirakel, men liv etter døden, det virker veldig ulogisk....

 

Hvis det var en gud bak, hvorfor ikke bli født evige med en gang? Hva er vitsen med døden da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
26 minutes ago, Worrysome plenty said:

Det er merkelig att vi i det hele tatt eksisterer. Big bang er også ett slags mirakel, men liv etter døden, det virker veldig ulogisk....

 

Hvis det var en gud bak, hvorfor ikke bli født evige med en gang? Hva er vitsen med døden da?

Antakeligvis fordi evig liv ikke blir gitt alle? De som ikke får evig liv skal vel straffes med evige pinsler etc. Men vil man merke noe til det om man ikke har liv? Beleilig for kirken i sin tid å spille på folks usikkerhet, redsel for døden, trygghetsbehov og uvitenhet, for å få folk til å danse etter sin pipe. 

Vi skal visstnok være "skapt i Guds bilde." Er nok heller vi som har skapt Gud i vårt bilde.

Anonymkode: df1dd...b8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Worrysome plenty said:

Det er merkelig att vi i det hele tatt eksisterer. Big bang er også ett slags mirakel, men liv etter døden, det virker veldig ulogisk....

 

Hvis det var en gud bak, hvorfor ikke bli født evige med en gang? Hva er vitsen med døden da?

Religion har alltid så mange fine "forklaringer" på alt mulig av innvendinger.

*

Er det noen forskjell mellom Jesus og Skybert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Man sier jo av jord er du kommet og til jord skal du bli eller noe...

Jeg både og tror og ikke tror. Kanskje mye av min lidelse??

Kan man tenke seg noe mer vidunderlig enn uforurenset jord?

Jeg synes iallefall ikke det høre noe sted hjemme å legge skyld for noe som er skjedd i en relgions historie på menneskene som er representanter og praktiserer sin tro i sitt gudshus eller innenfor rammene for de respektive lands lover og regler og sedvanerett

Av og til lurer jeg på om det blir som i gamle filmer når folk gifter seg at presten spør forsamlingen om der er grunn til å tro at ekteskapet ikke kan finne sted. En forsmådd elsker eller elskerinne reiser seg fra bakerste benk som i gamle westerns

Jeg mener bare at om alt religiøst blir mere privatisert så må jo sikkert mange nye tolkninger og praktiseringen kanskje være ønsket av mange

Blir mere lukkede " klubber" med medlemsavgift kanskje?

 

 

Anonymkode: 51e59...abf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Jeg håper veldig sterkt at det iallefall er et liv etter døden for dem jeg har kjent som jeg vet har lidd mest

Ellers synes jeg at mange burde gå i seg selv med den finge moralen sin på ordentlig før de retter moralen sin mot andre helt generelt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...