Gå til innhold

Kan ikke skifte stilling pga smerter


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Hei. Jeg er ung kvinne (vært seksuelt aktiv i 10 år). Har litt problemer med at jeg ikke kan endre stilling under samleie uten så få veeeldig vondt. Altså hvis jeg har sex i misjonærstilling, så går det helt fint. Men hvis vi bytter til doggy style, så får jeg kjempevondt. Og motsatt. Hvis jeg starter med doggy style så går det fint hvis vi fortsetter slik til vi er ferdig, men om vi bytter over til noe annet så får jeg veldige støtsmerter. Bare lurer på om andre har det slik? Er det helt normalt, eller er det noe rart med kroppen min?
 

Anonymkode: 70c26...a28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Takk for svar. Jeg er 26. Bruker kun kondom. Hatt samme partner i åtte år. Aldri hatt kjønnssykdom. Har veldig intense smerter første dag under menstruasjon, ellers bare lett smerte. 

Anonymkode: 70c26...a28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, Mette Moen, Gynekolog skrev:

Din alder? bruker du prevensjon? har du smerter ved menstruasjon?

Vennlig hilsen Mette

Takk for svar. Jeg er 26. Bruker kun kondom. Hatt samme partner i åtte år. Aldri hatt kjønnssykdom. Har veldig intense smerter første dag under menstruasjon, ellers bare lett smerte. 

Anonymkode: 70c26...a28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Det du beskriver kan skyldes endometriose hvor vev av samme type som slimhinnen på innsiden av livmoren er plassert på feil plass i bekkenet. Det skaper en irritasjonstilstand (en slags betennelse). Endometriose påvirkes av kroppens hormoner, og smertene følger typisk med syklus. En av de vanligste lokalisasjoner av endometriose er rommet mellom baksiden av livmoren/livmorhalsen og rektum (betegnes fossa Douglasi i fagspråket). Det danner seg små gryn- til ertstore knuter med litt gammelt blod som kan svært ømme, spesielt rett før menstruasjon. Ved samleie kan de være meget smertefulle, på samme måte som et ‘blåmerke’ er ømt. Sikker diagnose kan bare stilles ved kikkhullsoperasjon (laparoskopi) i narkose hvor man samtidig kan fjerne endometriosen. Endometriose kommer ofte tilbake og det kan være nødvendig med hormonbehandling (f.eks. p-pille uten pause eller p-sprøyte).  

Be evt. din lege om henvisning til gynekolog for vudering

 

Vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...