Gå til innhold

Sobril ved søvnvansker. Ok??


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Tar ca 20 mg Sobril om kvelden fordi jeg har vanskeligheter med å få sove og sover bra da. Er det ok?? Tenkte ta dette i ca 2 uker da jeg har 25 stk.

Anonymkode: f28a8...986

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ja, om du føler at de hjelper er det veldig fint. En annen medisin som er effektiv på innsovning er Imovane. Den har kortere halveringstid.

Anonymkode: 728d4...964

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kanuttius

Tja, etter to uker vil du kanskje kjenne at det er vanskelig å klare seg uten de. Litt vanskeligere enn du så for deg. I utgangspunktet er ikke sobril en sovemedisin,  den kan hjelpe mot angst og tankekjør slik at søvnen slipper til men den gir ikke søvn sånn egentlig. 

Personlig ville jeg nok heller forsøkt en gammel type allergimedisin eller annet som ikke er avhengighetsskapende og holdt meg til det. Om ikke det virker så finnes det mange andre midler som er mye bedre for deg enn sobril.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det finnes en haug av medisiner som gjør at man blir trøtt. Dette er ofte langt fra det beste valget av to årsaker. 

De virker ikke etter hensikten, like bra som reelle sovetabletter, og man går for lut å kaldt vann i mange ekstra uker før man faktisk får medisin som hjelper. Disse ukene kan gjøre at man blir sykemeldt, blir dårlig likt hos arbeidsgiver, får personlige problemer som følge av at man er trøtt, aggressiv osv. og kommer inn i en dårlig syklus. Derfor er det viktig å begynne på bra medisiner så kan man redusere eller forsøke andre medisiner etterhvert.

Det er absolutt lov å tenke selv og legge tidspunkt for endring av medisiner utfra den timeplanen man har, slik at det hele passer inn i hverdagen.

Anonymkode: 728d4...964

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk på et tidspunkt sobril av fastlegen min, det var for å dempe angsten og tankekjøre jeg får, etter alt for lite søvn. Jeg måtte trappe ned etter ca 2 år, men et brett på 14 dager er ikke noe problem. Problemet oppstår når du begynner å finne på ting for å ta en pille. Da kan det fort bli enda et brett.  Det er både 10,15 og 20milligr. Jeg fikk 100 20 milligr. i mnd. Jeg sover like dårlig nå som da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...