Gå til innhold

Ansette arbeidsledige i kommunen


AnonymBruker

Meningsmåling  

8 stemmer

  1. 1. Ansette alle arbeidsledige i kommunen, god ide eller ikke?

    • Ja god ide
      1
    • Nei dårlig ide
      4
    • Vet ikke
      3


Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Nå har vi veldig lav arbeidsledighet her i landet bare 4% eller noe, men vi kan jo bli enda bedre, bare ansett alle disse 4% i kommunen, så har vi 0% arbeidsledighet!

Er AP inne på noe lurt her ? Del din mening med oss andre forumbrukere evt avislesere

 

https://www.nrk.no/norge/vil-palegge-kommunene-a-ansette-arbeidsledige-1.13483485

 

PS. liker journalister som gjentar spørsmålet flere ganger når de ikke får svar, "fast ansatt midlertid" :P Men men

Anonymkode: 3e2a6...dca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nå har vi veldig lav arbeidsledighet her i landet bare 4% eller noe, men vi kan jo bli enda bedre, bare ansett alle disse 4% i kommunen, så har vi 0% arbeidsledighet!

Er AP inne på noe lurt her ? Del din mening med oss andre forumbrukere evt avislesere

 

https://www.nrk.no/norge/vil-palegge-kommunene-a-ansette-arbeidsledige-1.13483485

 

PS. liker journalister som gjentar spørsmålet flere ganger når de ikke får svar, "fast ansatt midlertid" :P Men men

Anonymkode: 3e2a6...dca

Høres lite gjennomtenkt ut. Og lite gjennomførbart. Men det er snart valg, og og flesket freser i pannen.

Så sånn er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Ulempen er at offentlig sektor får en vekst som ikke blir styrt av hva vi trenger eller har råd til.

Det virker som om AP er fullstendig klar over dette. Derfor er det masse forbehold og vanskelig å si hva man egentlig står igjen med. For eksempel skal ikke plikten til å tilby jobb vare livet ut, og man skal prøve alt mulig rart først.

Hva sitter man igjen med i praksis? Vanskelig å si, egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal det være vanlig lønn?

Ser for meg en gjeng på søppelplukkkings rundt omkring i kommunen. Men da får man jo lønn, bedre enn sosialen altså.

Men vanlig lønn, det blir dyrt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
9 timer siden, Kanonføde skrev:

Skal det være vanlig lønn?

Ser for meg en gjeng på søppelplukkkings rundt omkring i kommunen. Men da får man jo lønn, bedre enn sosialen altså.

Men vanlig lønn, det blir dyrt.

Blir nok ikke vanlig lønn, tror jeg. Kanskje en symbolsk timelønn i tillegg til trygda.

Og kommer dette til å skvise ut andre (ordinære) arbeidstakere? Blir sikkert færre sommerjobber i kommunen ihvertfall.

Anonymkode: 4ccfa...e52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutes ago, AnonymBruker said:

Blir nok ikke vanlig lønn, tror jeg. Kanskje en symbolsk timelønn i tillegg til trygda.

Og kommer dette til å skvise ut andre (ordinære) arbeidstakere? Blir sikkert færre sommerjobber i kommunen ihvertfall.

Anonymkode: 4ccfa...e52

Jeg tror ikke de får trygd?

Nei, det er ikke så enkelt akkurat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg har hatt en god stilling og høyskoleutdanning. Så ble jeg psykisk syk og kunne ikke jobbe der lenger. Jeg ble tilbudt tiltak  gjennom A2g. Fikk tilbud om å jobbe i samme bedrift som min psykisk utviklingshemmede datter. 

Det snakkes mye om at jobb hjelper mot depresjon og har positiv psykisk gevinst. Jeg forstår dette . Men hvis man ikke kan velge hva man ønsker å jobbe med eller må jobbe med noe som man ikke trives med ser jeg ikke den gode effekten. 

Men veldig bra med tiltak mot arbeidsledighet ... Men det må ikke bare legges vekt på antall stillinger og fine tal men også kvaliteten og utvalg på tiltakene. 

Anonymkode: f2155...c6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Årsaken til problemene vi opplever er at vi lever i "generasjon vet å mele sin egen kake"

Samtidig som at det er så veldig mange som trenger tilrettelegging og hjelp Mange fler enn de som synes i ledighetstallene

Anonymkode: ec2ee...0ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4/22/2017 den 7.25, AnonymBruker skrev:

Nå har vi veldig lav arbeidsledighet her i landet bare 4% eller noe, men vi kan jo bli enda bedre, bare ansett alle disse 4% i kommunen, så har vi 0% arbeidsledighet!

Er AP inne på noe lurt her ? Del din mening med oss andre forumbrukere evt avislesere

 

https://www.nrk.no/norge/vil-palegge-kommunene-a-ansette-arbeidsledige-1.13483485

 

PS. liker journalister som gjentar spørsmålet flere ganger når de ikke får svar, "fast ansatt midlertid" :P Men men

Anonymkode: 3e2a6...dca

Jeg synes det virker lite gjennomtenkt. Flere fast ansatte i offentlig sektor er noe av det siste vi trenger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...