Gå til innhold

"Katta i sekken"??


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Vi har kjøpt to dabradioer som etter kort tid ikke virker lenger. Man har ikke " skiftet" signaler her i distriktet ennå og nå lurer jeg på om det har noe med strømkontakten å gjøre at de " forstummer" og ikke kan tilsynelatende ikke repareres.

Skal selvsagt gå til butikken å klage men allikevel et det rart

Kan jo også være selvsagt at det bare er å vente på " signalene DAB"men det høres også veldig rart ut.

Eller andre forklaringer finnes kanskje??

Anonymkode: ea2e1...3ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har kjøpt to dabradioer som etter kort tid ikke virker lenger. Man har ikke " skiftet" signaler her i distriktet ennå og nå lurer jeg på om det har noe med strømkontakten å gjøre at de " forstummer" og ikke kan tilsynelatende ikke repareres.

Skal selvsagt gå til butikken å klage men allikevel et det rart

Kan jo også være selvsagt at det bare er å vente på " signalene DAB"men det høres også veldig rart ut.

Eller andre forklaringer finnes kanskje??

Anonymkode: ea2e1...3ea

Dersom disse har virket før kan det være nok å søke opp igjen alle kanalene. I alle fall var det flere som forsvant hos oss da fm-nettet ble slukket, men som dukket opp igjen ved et nytt søk. På dab+ vel og merke, på vanlig dab er det vel en del kanaler man ikke får inn om jeg har forstått det riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Innkjøp nummer en av radio (med en adapter på ledningen) er helt" død" og ikke tilgjengelig for tydeligere søk verken FM eller DAB eller annet til tross for at den er ikke falt i gulvet eller noeJeg forsøkte å plugge den i et annet støpsel men ingenting hjalp Radio nummer to ser ut til " å gå samme veien" da signalene er på i perioder men så utilgjengelige og nytter ikke å trykke flere knapper

Riktignok stod det i bruksanvisning til sistnevnte radio at sendeforholdenw kunne variere fra hus til husDette stod på en vedlagt"lapp"

Min konklusjon blir jo d bare " kan ikke repareres" da særlig teknisk anlagt er ikke jeg.

Anonymkode: ea2e1...3ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanlig DAB har ikke vært solgt i Norge på mange herrens år, så det erikke problemet. Har du kvittering er det bare å levere de tilbake der du kjøpte dem. 5 års reklamasjonsrett gjelder jo på radio.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har ikke tatt vare på kvitteringene da jeg handlet dem sammen med mat.

Heldigvis er ikke summene " den store kjoskvelteren" for oss men alt er ikke så greit selv i dag Har sikkert noe med teknisk innsikt å gjøre men vi har iallefall ikke gitt disse radione noen mekanisk skade på noe måte

De slukker FM her i september har de varslet i avisa så vi får jo se om " det går seg til" men det hele er veldig rart Kan jo være at jeg bare har kjøpt noe " billig dritt" også selvsagt Noe kan skje alle

 

Anonymkode: ea2e1...3ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Andreaswell skrev:

Vanlig DAB har ikke vært solgt i Norge på mange herrens år, så det erikke problemet. Har du kvittering er det bare å levere de tilbake der du kjøpte dem. 5 års reklamasjonsrett gjelder jo på radio.

Mange herrens år er det nå ikke, det er ikke mer enn et par-tre år siden jeg fikk en dab-radio i gave. :) Funker ikke lengre da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lillemus skrev:

Mange herrens år er det nå ikke, det er ikke mer enn et par-tre år siden jeg fikk en dab-radio i gave. :) Funker ikke lengre da.

Vel, de sluttet å selge DAB- i 2009, og hvis de hadde flere igjen skulle de ha opplyst om nye DAB+ formatet som tar inn DAB og DAB+ mottak. Så da må den radioen du fikk i gave ha vært gammel ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...