Gå til innhold

Trygding + utkastelse


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er trygding + utkastelse en vanlig praksis? Sikker på at mange tror jeg sluttet å gå der så fort jeg fikk trygda. Men det stemmer ikke, fordi jeg har forsøkt å få mer behandling, og søkt på mer behandling (fikk avslag samme dag som jeg søkte btw).

Anonymkode: f64f8...94c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
7 minutes ago, AnonymBruker said:

Hvorfor kverner du på dette? 

Anonymkode: b778e...4bd

Virker som alle her har tilbud om hjelp.

Og så kan de si til meg at det har de fordi de ønsker hjelp, og hvis man ikke ønsker hjelp så får man ikke det...

Anonymkode: f64f8...94c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Virker som alle her har tilbud om hjelp.

Og så kan de si til meg at det har de fordi de ønsker hjelp, og hvis man ikke ønsker hjelp så får man ikke det...

Anonymkode: f64f8...94c

For meg virker det som mange er her fordi de ikke får hjelp eller ikke god nok hjelp...

Anonymkode: b778e...4bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er trygding + utkastelse en vanlig praksis? Sikker på at mange tror jeg sluttet å gå der så fort jeg fikk trygda. Men det stemmer ikke, fordi jeg har forsøkt å få mer behandling, og søkt på mer behandling (fikk avslag samme dag som jeg søkte btw).

Anonymkode: f64f8...94c

Har du gått til "behandling" i 10 år uten bedring regner de vel med at videre "behandling" ikke har hensikt.

Anonymkode: d5772...cc4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

For meg virker det som mange er her fordi de ikke får hjelp eller ikke god nok hjelp...

Anonymkode: b778e...4bd

Noen får mye hjelp, de fleste får lite eller ingen ting.

Anonymkode: d5772...cc4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minute ago, AnonymBruker said:

Har du gått til "behandling" i 10 år uten bedring regner de vel med at videre "behandling" ikke har hensikt.

Anonymkode: d5772...cc4

Men hvis man går til behandling "gjør man noe". I stedet for å bare "nyte livet".

Anonymkode: f64f8...94c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men hvis man går til behandling "gjør man noe". I stedet for å bare "nyte livet".

Anonymkode: f64f8...94c

Høres ikke ut som du "nyter livet"?

Anonymkode: d5772...cc4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutes ago, AnonymBruker said:

For meg virker det som mange er her fordi de ikke får hjelp eller ikke god nok hjelp...

Anonymkode: b778e...4bd

Er jeg frisk da? Bør jeg si fra meg trygden?

Anonymkode: f64f8...94c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Just now, AnonymBruker said:

Høres ikke ut som du "nyter livet"?

Anonymkode: d5772...cc4

Folk mener nok det.

Anonymkode: f64f8...94c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Folk mener nok det.

Anonymkode: f64f8...94c

Drit i hva "folk mener".

Anonymkode: d5772...cc4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er jeg frisk da? Bør jeg si fra meg trygden?

Anonymkode: f64f8...94c

Nei, men jeg synes du skal prøve å bidra positivt her på dol i stedet for å tillate deg selv å poste innlegg med de samme temaene mange ganger pr uke. Dersom du ikke klarte å være mer konstruktiv i behandling enn du er her inn, så er det kanskje ikke så rart at spesialisthelsetjenesten ikke anså det som korrekt bruk av ressurser å gi mer behandling? Du vil vel for øvrig kunne få hjelp av psykisk helsearbeider i kommunen om du ønsker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Men når noen ikke tror på andre , eks hjelpeapparat , er det vel ikke bare pasientens problem ? Syns jo også noen må tenke i retning av hvordan tillitsproblem skal løses til det beste for den det gjelder . 

Anonymkode: fe09a...785

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
42 minutes ago, frosken said:

Nei, men jeg synes du skal prøve å bidra positivt her på dol i stedet for å tillate deg selv å poste innlegg med de samme temaene mange ganger pr uke. Dersom du ikke klarte å være mer konstruktiv i behandling enn du er her inn, så er det kanskje ikke så rart at spesialisthelsetjenesten ikke anså det som korrekt bruk av ressurser å gi mer behandling? Du vil vel for øvrig kunne få hjelp av psykisk helsearbeider i kommunen om du ønsker det.

Jeg har ikke noe å bidra med. Jeg er ikke interessert i det der. Diagnoser, behandlinger etc. Har ikke helt tillit til den bevegelsen der.

Anonymkode: f64f8...94c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke noe å bidra med. Jeg er ikke interessert i det der. Diagnoser, behandlinger etc. Har ikke helt tillit til den bevegelsen der.

Anonymkode: f64f8...94c

Hva vil du da?

Anonymkode: d5772...cc4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutes ago, AnonymBruker said:

Hva vil du da?

Anonymkode: d5772...cc4

Med tanke på hva da?

Anonymkode: f64f8...94c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
58 minutes ago, frosken said:

Du vil vel for øvrig kunne få hjelp av psykisk helsearbeider i kommunen om du ønsker det.

Jeg har ikke noe bruk for det. Jeg trenger ikke "snakke om det". Jeg søkte på psykodynamisk gruppeterapi for å utfordre meg selv, men fikk avslag (samme dagen som jeg søkte).

Anonymkode: f64f8...94c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Man bør ikke "ta alt for god fisk"

Er det ikke noe annet sted du kan undersøke om dette stemmer og at du er riktig informert?

Kanskje pasientombudet? Jeg hørte noe om at det var på trappene et eget ombud for psykisk helse?? Ellers kan man jo forsøke Mental helses organisasjon Kanskje de evt kan henvise videre og er mere oppdaterte for ditt tilfelle??

Håper du når frem til hjelp for deg 

Anonymkode: 7780a...4b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...