Gå til innhold

Trygding + utkastelse


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke noe bruk for det. Jeg trenger ikke "snakke om det". Jeg søkte på psykodynamisk gruppeterapi for å utfordre meg selv, men fikk avslag (samme dagen som jeg søkte).

Anonymkode: f64f8...94c

Hvor lenge skal du gå å gnage på at du fikk avslag på psykodynamisk gruppeterapi. Psykodynamisk gruppeterapi kan fort bli noe møl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du gått til "behandling" i 10 år uten bedring regner de vel med at videre "behandling" ikke har hensikt.

Anonymkode: d5772...cc4

Idiotisk. Jeg var syk i over 10 år før jeg ble frisk og kunne jobbe. 

Anonymkode: 34fb7...075

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Idiotisk. Jeg var syk i over 10 år før jeg ble frisk og kunne jobbe. 

Anonymkode: 34fb7...075

Sånn er Systemet.

Anonymkode: d5772...cc4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Generelt (ikke om TS) og uavhengig av trygd. Når søknader om behandling skal prioriteres, skal en også vurdere sannsynligheten for helsegevinst opp mot ressursinnsatsen. Hos en god del pasienter som har gått lenge i systemet uten endring, kommer en til et punkt hvor en må si stopp. Neste stasjon da er støttebehandling i kommunen.

I en situasjon der det ikke er overflod av behandlingsressurser må det nesten være slik.

Anonymkode: 71494...eb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Generelt (ikke om TS) og uavhengig av trygd. Når søknader om behandling skal prioriteres, skal en også vurdere sannsynligheten for helsegevinst opp mot ressursinnsatsen. Hos en god del pasienter som har gått lenge i systemet uten endring, kommer en til et punkt hvor en må si stopp. Neste stasjon da er støttebehandling i kommunen.

I en situasjon der det ikke er overflod av behandlingsressurser må det nesten være slik.

Anonymkode: 71494...eb4

Er ikke du sykmeldt?

Anonymkode: 34fb7...075

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
3 hours ago, cathlin said:

Hvor lenge skal du gå å gnage på at du fikk avslag på psykodynamisk gruppeterapi. Psykodynamisk gruppeterapi kan fort bli noe møl.

Det er noe rart når man går til fastlegen dag X for å søke, og så dag X+2 får man et brev hvor det står avslått, som er datert dag X... det betyr at fastlegen bare har ringt til DPS ang. dette, og avgjort dette på 3 min, og bedt sekretæren notere ned 3 setninger og sendt.

Den tidligere psykiateren behandlet meg på en helt annen måte. Jeg hadde ukentlige timer. Jeg sier ikke at det nye "regimet" er feil, men hva er det som ligger bak dette, det lurer jeg virkelig på. Jeg har ikke fått noen forklaring. Har de endret diagnose? Har de begynt å tenke at jeg er pedofil?

Anonymkode: f64f8...94c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er noe rart når man går til fastlegen dag X for å søke, og så dag X+2 får man et brev hvor det står avslått, som er datert dag X... det betyr at fastlegen bare har ringt til DPS ang. dette, og avgjort dette på 3 min, og bedt sekretæren notere ned 3 setninger og sendt.

Den tidligere psykiateren behandlet meg på en helt annen måte. Jeg hadde ukentlige timer. Jeg sier ikke at det nye "regimet" er feil, men hva er det som ligger bak dette, det lurer jeg virkelig på. Jeg har ikke fått noen forklaring. Har de endret diagnose? Har de begynt å tenke at jeg er pedofil?

Anonymkode: f64f8...94c

Ta det opp med den nye fastlegen.

Anonymkode: d5772...cc4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutes ago, AnonymBruker said:

Ta det opp med den nye fastlegen.

Anonymkode: d5772...cc4

Nei det orker jeg ikke. Gidder ikke til legen mer. Han vet nok ikke noe om dette heller, og hvis han snakker med DPS så blir det sikkert bare noen påfunn. De tilpasser sannheten etter handlingen, ikke handlingen etter sannheten.

Anonymkode: f64f8...94c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Når journalen legges ut skal jeg jaggu lese. Da kan jeg lese hva alle helsearbeidere i landet har tilgang til. Hva f.eks. kona til naboen på legekontoret kan snoke i. Der står det hva jeg har brettet ut om i over 10 år. Og det er INGEN muligheter for å fjerne dette.

Anonymkode: f64f8...94c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er noe rart når man går til fastlegen dag X for å søke, og så dag X+2 får man et brev hvor det står avslått, som er datert dag X... det betyr at fastlegen bare har ringt til DPS ang. dette, og avgjort dette på 3 min, og bedt sekretæren notere ned 3 setninger og sendt.

Den tidligere psykiateren behandlet meg på en helt annen måte. Jeg hadde ukentlige timer. Jeg sier ikke at det nye "regimet" er feil, men hva er det som ligger bak dette, det lurer jeg virkelig på. Jeg har ikke fått noen forklaring. Har de endret diagnose? Har de begynt å tenke at jeg er pedofil?

Anonymkode: f64f8...94c

Du må tørre å spørre dem om begrunnelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 minutes ago, cathlin said:

Du må tørre å spørre dem om begrunnelse.

Ja da får man vel en "uttalelse"... tilpasset formålet.

Anonymkode: f64f8...94c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Just now, cathlin said:

Det vet du ikke før du har prøvd

Jo. Uansett hva de sier, så er det noe de har formulert for å legitimere å ikke bruke mer ressurser på meg. Hvilken verdi har det da, hva er vitsen? Det jeg lurer på er hva de har skrevet om meg i journalen. Tenkte egentlig å vente til den kom online, når blir det over hele landet? Men uansett er det ikke noe å gjøre noe med, uansett hva som står der, fordi det er som hamret i stein.

Når de trygdet meg var også det legen skrev bare produsert for å legitimere å gi meg trygd. Jeg bryr meg ingenting om hva slags ting de mener å ha "avdekket" om meg, men hvis det er ryktespredning så bryr jeg meg.

Anonymkode: f64f8...94c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutes ago, cathlin said:

Du kan be om å få utskrift av journalen. Tror det koster 60 kroner.

 

Jeg har ikke noe lyst til å lese noe som helst i den. Når den kommer online blir det vel til at jeg sjekker. Jeg bryr meg om hva det egentlig hva slags ting de har "bevist" om meg som person, og skrev der for evig og alltid. Det er noe fastlegen kan se på, og dermed hele legekontoret. På et lite sted så sprer det seg. Jeg skjønner ikke hvordan systemet kan være så rottent, men likevel sitter disse legene og sjefene og sier at alt er trygt og godt. Men de juger. Skulle aldri ha tatt kontakt med helsevesenet, men da hadde jeg vært fattig.

Anonymkode: f64f8...94c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 hour ago, cathlin said:

Høres ut som du koser deg litt med de forestillingene der i forhold til å sjekke ut hva som er virkelig.

Jeg har angst for å sjekke journalen. Jeg syns det er en veldig ubehagelig tanke.

Anonymkode: f64f8...94c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har angst for å sjekke journalen. Jeg syns det er en veldig ubehagelig tanke.

Anonymkode: f64f8...94c

Velkommen i angst-klubben

Ha en fin dag

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...