Gå til innhold

Noen som kjenner seg igjen i dette


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har tidligere vært inne i en god periode der alt føltes ok, men nå går det den gale veien igjen. Er det noen med PTSD som kjenner seg igjen?

- Aversjon for jobb

- Indre raseri (på meg selv)

- Uro, kroppen føles spent

- Selvdestruktiv, selvmordstanker og ønske om selvskading

 

 

Anonymkode: ef8aa...830

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Maggie55

Jeg har aldri vært " der" i livet og håper veldig at jeg ikke blir så syk og kanskje helt alene med alt,men jeg tror at dersom man får rett hjelp så finnes det håp for mye i våre dager

Er det ikke det vi diskuterer mye her : hva som er rett hjelp og hvordan takle "sykdomssituasjoner" med utgangspunkt i egen erfaring Men nå mangler vi noen ekspert og hvis det er hva du tenker på så er det et stort savn.

Håper du kan kontakte noen for hjelp. Man skal ikke behøve å oppleve så mye vondt i livet synes jeg at man føler slik du beskriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
27 minutter siden, Maggie55 skrev:

Jeg har aldri vært " der" i livet og håper veldig at jeg ikke blir så syk og kanskje helt alene med alt,men jeg tror at dersom man får rett hjelp så finnes det håp for mye i våre dager

Er det ikke det vi diskuterer mye her : hva som er rett hjelp og hvordan takle "sykdomssituasjoner" med utgangspunkt i egen erfaring Men nå mangler vi noen ekspert og hvis det er hva du tenker på så er det et stort savn.

Håper du kan kontakte noen for hjelp. Man skal ikke behøve å oppleve så mye vondt i livet synes jeg at man føler slik du beskriver.

Jeg går i terapi så jeg får god hjelp, lurte vel egentlig på om det var noen som kjente seg igjen og om de hadde noe gode tips for å komme tilbake til det "normale". Har begynt med traumeterapi så det kan kanskje være utslagsgivende, i tillegg så har det jo vært en del stress i forbindelse med påske.

Anonymkode: ef8aa...830

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Kjenner igjen det med stress omkring påske På mange måter en tung tid selv om jeg nå ser hvitveisen kommer på vollene i nærheten og de unge måkene har rede i et av trærne rett ved inngangen til kirkehuset i nærheten.

Mitt stress og lite helsebringende for oss er at vår situasjon er så fastlåst og det slår ut i somatisk lidelse i tillegg for oss. Jeg ser det men klarer ikke gjøre mye med det.

Uansett en vond sirkel som er vanskelig å komme ut av eller bringe i bedre spor. Enkelte sier at hvis man tar en ting om gangen og en dag av gangen så går det an å få til bedre situasjon på god måte på litt lenger sikt.

Håper mai innebærer bedre ting for deg😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Traumeterapi kan være enormt triggende, så det er jaggu ikke rart at du reagerer nå. Det jeg stusser på er at ingen har fortalt deg at symptomene kan forverre seg i denne tiden. Vil bare berolige deg med at jeg hadde det akkurat likedan, så du kan si til deg selv at dette kommer til å gå over snart. Pust med magen!

Anonymkode: c4212...155

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har tidligere vært inne i en god periode der alt føltes ok, men nå går det den gale veien igjen. Er det noen med PTSD som kjenner seg igjen?

- Aversjon for jobb

- Indre raseri (på meg selv)

- Uro, kroppen føles spent

- Selvdestruktiv, selvmordstanker og ønske om selvskading

 

 

Anonymkode: ef8aa...830

Ja. Jeg har disse symptomene. Jeg det siste året ikke klart å engang levere sykemeldingene på jobb selv. Jeg postlegger dem selv om jeg bør 5 minutters gange ifra.

Jeg er ufattelig sint men det sinnet jeg kjenner i dag har gradvis gått fra å være ekstremt  (jeg viste det offentlig til fremmede) til å kun komme frem hjemme hvor jeg er trygg. Depresjon har og begynt å trenge gjennom, kanskje fordi jeg er sliten etter år med kamp.

Kroppen er i høyspenn. Det har vert slik i mange år. Smerter, synlige vibrasjoner, kjenner at blodet strømmer gjennom armer og ben. Det er stress sies det.

Selvskading/selvmordstanker: ja. Jeg skader meg ikke fysisk men føler ofte for å avslutte  (ingen konkrete planer) og gi opp  (både pga sinne og sorg) samt at jeg av og til får akutte tanker om å ødelegge de få relasjonene jeg har igjen som å flytte fra mann og barn.

Diagnose: ukjent ennå. Jeg har GAD, sosial angst  pluss er relasjonsskkadet som barn, har vonde opplevelser men vet ikke om jeg oppfyller kravene for andre diagnoser ennå.

Hva hjelper når det raser som verst? Aner ikke. Håper psykologen finner veien for meg.

Anonymkode: dd404...f7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...