Gå til innhold

Burde jeg slutte med medisin?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har brukt antidepressiva ett år nå. I løpet av dette året har jeg isolert meg fra venner. Kommet i overgangsalderen , lagt mye på meg og blitt uføretrygdet. Sliter også med min fysiske helse. Jeg føler at livssituasjonen , utseende og min personlighet er forandret på kort tid. Ting som intresserte meg og engasjerte meg for et år siden er totalt uinteressant for meg... 
Psykiateren øker på medisinene men jeg føler meg ikke så mye bedre. Burde jeg slutte med medisinene for å finne tilbake til den jeg var ?. Eller er det forandringer i livet som gir en tapsopplevelse? 
Er det noen som har lignende erfaringer .. ? . 
Bruker 20 mg brintellix ... Hatt terapi noen år med varierende kvalitet. 

Anonymkode: 557a9...eed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har brukt antidepressiva ett år nå. I løpet av dette året har jeg isolert meg fra venner. Kommet i overgangsalderen , lagt mye på meg og blitt uføretrygdet. Sliter også med min fysiske helse. Jeg føler at livssituasjonen , utseende og min personlighet er forandret på kort tid. Ting som intresserte meg og engasjerte meg for et år siden er totalt uinteressant for meg... 
Psykiateren øker på medisinene men jeg føler meg ikke så mye bedre. Burde jeg slutte med medisinene for å finne tilbake til den jeg var ?. Eller er det forandringer i livet som gir en tapsopplevelse? 
Er det noen som har lignende erfaringer .. ? . 
Bruker 20 mg brintellix ... Hatt terapi noen år med varierende kvalitet. 

Anonymkode: 557a9...eed

 

Jeg synes ikke du skal la brukere av et forum bestemme hvorvidt du skal slutte på medisiner eller ikke, dette er slikt du må ta opp med din behandler. 

Det virker som om det har hendt mye vondt i livet ditt du naturlig nok reagerer på, medisin kan være et nyttig tiltak men du skriver at du også går i terapi? Hva slags terapi går du i? Hvilke andre tiltak klarer du å gjennomføre? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, XbellaX skrev:

 

Jeg synes ikke du skal la brukere av et forum bestemme hvorvidt du skal slutte på medisiner eller ikke, dette er slikt du må ta opp med din behandler. 

Det virker som om det har hendt mye vondt i livet ditt du naturlig nok reagerer på, medisin kan være et nyttig tiltak men du skriver at du også går i terapi? Hva slags terapi går du i? Hvilke andre tiltak klarer du å gjennomføre? 

Hatt eksponeringsterapi. Men mest bare vedlikeholdssamtaler. Jeg var i behandling i tre år før jeg prøvde medisin. Jeg er fullt klar over at en annen bruker ikke kan avgjøre noe. Jeg ber bare om råd og erfaringer. Antidepressiva er jo ikke noe man måå gå på. Psykiateren spør stadig om min mening om videre bruk av medisin og om vi skal øke eller legge til andre medisiner. Dette gjør meg litt usikker fordi jeg ikke klarer helt å vurdere hva som er meg og hva som er bivirkninger lenger. Derfor spør jeg om andre sine erfaringer ... 

Det blir spurt om så mye rart innpå her at jeg syns at det rart at du mener dette ikke passer innpå her.... 

Anonymkode: 557a9...eed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er helt greit at folk ikke svarer. Ikke alltid hverken interessant eller lett å svare på alt mulig. Ha flere ganger opplevd at noen er litt kritisk til det man spør om samtidig som de ber om mer detaljert informasjon om psykdom og behandling. Litt motvillig deler jeg da mer enn jeg ønsker... Men den som ber om mer info har egentlig ikke mer å si om saken ... Men men, man lærer etter hvert..... 

Anonymkode: 557a9...eed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Jeg synes det med medisiner er veldig vanskelig

Jeg har også begynt på medisiner jeg ikke orket lenger å ta

Når det gjelder " hvem som er her inne " er vel det så forskjellig

Jeg har inntrykk av dere andre er veldig faglig interessert i medisiner og er veldig balanserte men man trenger helt klart annen kontakt ettersom hva type medisiner kanskje Det er ikke alt som er å spøke med Selv om en tannlege sa til meg at man brukte visst Trilafon ofte mot tannlegeangst

Jeg er forøvring sjelden hos tannlegen nå Har så nok ellers ganske enkelt Håper bank i bordet at ingenting knekker eller blir helt akutt i overskuelig tid.

Enkelte leger overbehandler kanskje pasientene sine også kanskje i beste mening eller fordi de er uerfarne med den psykiske biten av menneskelivet kanskje eller at man vet så lite sikkert om noe

Jeg har veldig få kunnskaper om medisiner Helst ville jeg sluppet å forholde meg til medisiner

Jeg synes i for mitt tilfelle at jeg bare har vært utsatt for et gedigent eeksperiment fra alle kanter Jeg hadde sikkert havnet i lobotomi hvis de hadde mulighet og jeg hadde vært en mindre kjøpesterk gruppe

Jeg vet jeg ikke er snill mot systemet selv her til lands men

Jeg ser få  "plusser"for meg og mine nærmeste

Jeg brukte Trilafon inntil de visstnok sluttet å produsere det produktet Nå tar jeg Zeldox eller riktigere ziprasidon actavis av grunner jeg ikke helt klarer å sette ord på dessverre for meg

Men det er viktig å ikke skjære alle over en kam og konsultere ekspertise også når det handler om liv og fremtid

Man kan aldri forespørre seg mener jeg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.4.2017 den 16.09, AnonymBruker skrev:

Hatt eksponeringsterapi. Men mest bare vedlikeholdssamtaler. Jeg var i behandling i tre år før jeg prøvde medisin. Jeg er fullt klar over at en annen bruker ikke kan avgjøre noe. Jeg ber bare om råd og erfaringer. Antidepressiva er jo ikke noe man måå gå på. Psykiateren spør stadig om min mening om videre bruk av medisin og om vi skal øke eller legge til andre medisiner. Dette gjør meg litt usikker fordi jeg ikke klarer helt å vurdere hva som er meg og hva som er bivirkninger lenger. Derfor spør jeg om andre sine erfaringer ... 

Det blir spurt om så mye rart innpå her at jeg syns at det rart at du mener dette ikke passer innpå her.... 

Anonymkode: 557a9...eed

Når du spør helt konkret om du bør seponere medisiner så synes jeg det er noe du ikke bør ta her men med din lege, det betyr ikke at resten av innlegget ditt ikke er passende - det er det absolutt. 

Jeg skjønner som regel lite av vedlikeholdssamtaler. Svært ofte (ikke alltid) fremstår de som mer vedlikeholdelse av selve problemet/-ene og situasjonen enn noe annet. 

I forbindelser med medisinering er det ofte man hører om å "finne tilbake til den man var", og joda, i enkelte tilfeller kan man nok det men dersom man på ulikt vis har gjennomgått dyptgripende opplevelser/kriser så er man ikke engang den man var. Man blir naturlig nok preget slik at jeg ville forsøkt å finne ut hvem jeg er i dag, fremfor den jeg var tidligere. Høres selvsagt så enkelt ut men det kan være en ganske kaotisk prosess. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...