Gå til innhold

Brødmat med ost og skinke - riktig fremgangsmåte


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det minst klissete skal på toppen.

Btw. kjøper du loff, smører på med pålegg til en dobbeltdekker, og skjærer bort alt der hvor skorpen er, og kaster alt det, inkludert pålegg-avskjær, rett i søpla?

Anonymkode: 67372...6db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det minst klissete skal på toppen.

Men hverken ost eller skinke er klissete. Så dette er litt vrient å avgjøre. Derfor lurer man veldig på dette.

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Btw. kjøper du loff, smører på med pålegg til en dobbeltdekker, og skjærer bort alt der hvor skorpen er, og kaster alt det, inkludert pålegg-avskjær, rett i søpla?

Anonymkode: 67372...6db

Nei, spiser da skorper. Makan!

Anonymkode: 05cd3...165

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
9 minutes ago, AnonymBruker said:

Men hverken ost eller skinke er klissete. Så dette er litt vrient å avgjøre. Derfor lurer man veldig på dette.

Jarlsbergen er nå fin og tørr, og fungerer som isolasjon mot skinkens fuktighet. En vil ikke ha kjøttsaft på hånden.

Anonymkode: 67372...6db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skal osten oppå skinken, eller skinen oppå osten?

Det lurer jeg litt på nå.

Anonymkode: 05cd3...165

Jeg ville hatt osten under og skinken oppå, slik at man smaker skinken mest. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Det tradisjonelle er å ha osten oppå skinken, men jeg mener man bør være åpen for å prøve nye ting matveien.

Jeg lurer på hvorfor majonesen er på toppen når smøret er nederst. Hvis smørklatten var på toppen ville den gitt mer smak. Kanskje smør på tube hadde vært noe? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

30 minutter siden, Gargamel skrev:

 Kanskje smør på tube hadde vært noe? 

I Danmark hadde de smør på tube på 70-tallet.  Vet ikke om det finnes lenger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
7 timer siden, laban skrev:

I Danmark hadde de smør på tube på 70-tallet.  Vet ikke om det finnes lenger. 

Spennende. Det må ha vært en utfordring å lage smør som var mykt nok rett fra kjøleskapet, men som ikke ble helt flytende i romtemperatur.

Tipper det finnes, men Norge er jo litt konservativt på meierifronten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...