Gå til innhold

Mine energier.


stjernestøv

Anbefalte innlegg

Nicklusheletida
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Å si at Stjernestøv lar sykdommen vinne vitner om manglende forståelse. Vi ønsker vel alle at det rasjonelle skal seire hos henne, men det er nettopp dét som er så vanskelig når vrangforestillingene oppleves som mest sanne. 

For øvrig enig i at det er en uting å snakke om heller enn til i tråden. 

Anonymkode: 20724...8d2

Jeg er enig med deg. Selv lurer jeg på hva som skal til for å bli tvangsbehandlet. Når man er av og på, av og på, av og på hele tiden uten at man rekker å bli skikkelig stabilisert så er man vel over år til skade for seg selv .

Trist. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

stjernestøv
12 timer siden, Nicklusheletida skrev:

Sist du gjorde det ble du kjempedårlig. 

Ja gjorde jeg det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
12 timer siden, XbellaX skrev:

Det handler ikke om evner. Det handler om sykdom.

Dette er sykdommen som tar over hodet ditt, tankene dine og som spiser opp vettet ditt. Det handler ikke om at det ikke er lov til å være åndelig. Åndelighet trenger vi mennesker, det er sunt, i ditt tilfelle er det du kaller åndelig ikke sunt. Det blir en besettelse -  en rå og brutalt herjende galskap. Det du har er drittsykdom av verste sort. 

Dette er alvorlig sykdom som kommer til å rive tak i sjelen din og gjøre deg vettskremt, nok en gang. Du kommer til å gå rundt i huset på midt på natten med lommelykt for å forsikre deg om at familien din lever. Du kommer ikke til å klare sitte på med noen i bil fordi du blir vettskremt for at møtende trafikk skal kjøre på dere. Du vil ikke kunne klare å treffe andre mennesker fordi du blir overbevist om at de kommer til å drepe deg. Du kommer til å se demoner midt på høy lys dag, om natten henger de over sengen din. Du vil kunne komme til å tro at du blir hentet av ufoer. Du vil bli skremt langt inn i sjelen bare ved å være hjemme alene i eget hus. For deg er livet på medisiner vondt, og jeg har oppriktig sympati med deg fordi jeg ser at du ikke har det bra. Problemet er at livet uten medisiner gjør deg fullstendig gal, på godt norsk. Det gjør deg livredd og urolig 24 timer i døgnet, til det punkt at du tipper fullstendig over. Medisiner er med på å holde deg på landjorda. Når du er i en slik "periode" som du er nå med en relativt herjende ambivalens, som jeg vil tro er ganske vond og ensom å kjenne på, skulle jeg ønske du fikk langt tettere oppfølging og trygging på at det valget du har gjort mht til å stå på xeplion er riktig. Aller helst flere ganger i uken, samt med variert tilbud. 

Men nå sist, var jeg så redd da? Ikke så redd som jeg har vært før? 

Får nå besøk av sykepleieren og psykiateren i morgen, får se hva de sier. Men dette med medisiner er jo noe jeg styrer selv, og mange med evner har blitt redd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
12 timer siden, Mailill skrev:

Du sier det er din livsoppgave. Har du tenkt på at alt du går gjennom nå gjør deg i stand til å forstå andre så mye mer, og lettere hjelpe:)  Jeg kjenner deg ikke men jeg liker deg:)  Sikkert fordi jeg kjenner på energier selv, og er åpen.  På facebook finnes det mange grupper der man kan hente inspirasjon og lærdom.. Go girl:)  

Takk :) 

Ja jeg forstår hva andre i samme situasjon går gjennom. Ja man treffer ikke på andre folk som kjenner energier og er åpen hver dag, det er sikkert. Men da vet du hvordan det er å leve med, og det er ikke enkelt. Man må lære å beskytte seg og lære å lukke seg igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
12 timer siden, Mailill skrev:

Den nettsiden ligger i mine favoritter:) Er stadig der å leser <3

Mye bra der <3 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
4 timer siden, Maggie55 skrev:

Hva det koker ned til for meg er som fakultetets kjekkeste foreleser på 80 tall sa over en kaffe ( var heldig å fikk en kjempehyggelig prat face to face og leste sporenstreks hans to bøker etterpå) "Folk har ofte så forskjellige interesser" Og det er veldig sant og forklarer mye synes jeg om hva jeg kan oppleve

Jeg er veldig interessert også i mennesket som fysiologisk vesen

På samme måte må det jo være veldig interessant å fordype seg i den åndelige delen av menneskelivet

Sikkert berikende begge deler

Jeg kjenner meg veldig igjen i spesielt et av svarene du fikk på denne tråden men jeg har det slik også når jeg tar medisin 

Kanskje værre med medisin fordi da tenker jeg tankene Uten medisin er jeg nærmest " død"

Men akkurat nå er allergien aller værst og den evige forkjølelsen

og tarmene som alltid er syke Orker snar ikke å gå et skritt langt mindre hente kaffe til min mor 

Men som en på en sommerjobb på sentralbordet på et sykehus sa " Det er ikke hvordan du har det men hvordan du tar det"

Hun kalte seg " løsarbeider" I våre dager er jo det det kanskje det mest vanlige Men det var veldig hyggelig der men jeg var så nervøs spesielt for min mor der hjemme Ingen kan være flere steder på en gang Untatt disse robotene da som er der ute et sted uferdige som de er.

Snart står robotene der og forteller oss hvordan vi skal ta oss sammen Alt er i stadig endring

Man skylder seg selv og andre å prøve å tenke positivt føler jeg veldig sterkt av og til

En robot kan sikkert mye Lurer på om det følger med en bruksanvisning som antyder noe om ordforrådet og dialekt I kritisk situasjon kan det kanskje være vanskelig å si noe feil Man kan kanskje få trippel dose medisin eller komme opp i skikkelig krangel

Sikkert helt spesielt programmert Men om det blir noe mindre kostnadskrevende ja det må man sikkert spørre roboten om...

Ville egentlig bare si noe oppmuntrende og god bedring

Du høres så balansert ut synes jeg😊

Føler meg balansert, men blir dårlig av å være med folk selv på medisiner. Jeg var da lik uten medisiner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
3 timer siden, Lillemus skrev:

Here we go again... Hvor mange ganger har du gjort dette nå? Og hvor mange ganger har det gått bra? 

Gikk ikke så verst sist, taklet det mye bedre enn tidligere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
5 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja gjorde jeg det?

Du ble så kjempedårlig at det var du selv som ville begynne med sprøyter for at du ikke skulle ha muligheten til å sjonglere med medisiner mer.

Jeg husker også svaret fra Nhd.

Han skrev noe sånt : Endelig skal du få det bedre.

Og du har faktisk blitt bedre, men det er ikke så lenge siden du økte dosen og nå må du gi dette tid. Lang tid. Du har vært såpass alvorlig psyk og sjonglert med medisiner så lenge at du må regne med at det tar tid å bli stabil.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
2 timer siden, laban skrev:

Du og ColaZero hadde en bra dialog for en måned siden, om hvordan du kan ta tak i livet ditt på en kontrollert og mindre destruktiv måte enn den evige runddansen din av og på medisiner uten annen effekt enn økt angst og reduserte krefter.  Jeg synes du skal lese den en gang til, start her:

http://forum.doktoronline.no/topic/417597-hvorfor-lever-jeg/?page=3

 

Ja men jeg må jobbe med det åndelige og, det er min livsoppgave. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
17 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Ja, dessverre. 

Kan ikke huske at jeg var så redd da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
5 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Du ble så kjempedårlig at det var du selv som ville begynne med sprøyter for at du ikke skulle ha muligheten til å sjonglere med medisiner mer.

Jeg husker også svaret fra Nhd.

Han skrev noe sånt : Endelig skal du få det bedre.

Og du har faktisk blitt bedre, men det er ikke så lenge siden du økte dosen og nå må du gi dette tid. Lang tid. Du har vært såpass alvorlig psyk og sjonglert med medisiner så lenge at du må regne med at det tar tid å bli stabil.

 

Ok. Men kaller ikke det jeg er nå frisk.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
2 minutter siden, stjernestøv skrev:

Kan ikke huske at jeg var så redd da. 

Nei, du husker nok ikke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
3 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Nei, du husker nok ikke det.

Nei, tror jeg taklet det bedre da. Men skal ta det opp på fredag, da kommer sykepleieren og psykiateren. Høre hva de sier. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
5 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ok. Men kaller ikke det jeg er nå frisk.

 

Nei, men målet må være å bli friskest mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ok. Men kaller ikke det jeg er nå frisk.

 

Nei, og du kommer til å bli enda mindre frisk når du trapper ned.

Anonymkode: aba17...427

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
6 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Nei, men målet må være å bli friskest mulig.

Ja det er det det er, jeg vil gjerne jobbe som healer og medium...jeg har evner for det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, og du kommer til å bli enda mindre frisk når du trapper ned.

Anonymkode: aba17...427

Får høre hva fact team sier, de kjenner meg jo litt nå. Men de har alltid respektert når jeg vil trappe ned. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Får høre hva fact team sier, de kjenner meg jo litt nå. Men de har alltid respektert når jeg vil trappe ned. 

Og jeg synes det er det motsatte av respekt både overfor deg og din familie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
17 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Og jeg synes det er det motsatte av respekt både overfor deg og din familie.

Min familie synes ikke jeg har blitt noe bedre nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...