Gå til innhold

Mine energier.


stjernestøv

Anbefalte innlegg

2 timer siden, stjernestøv skrev:

Ja men jeg må jobbe med det åndelige og, det er min livsoppgave. 

Jeg mener ikke å være frekk eller bedrevitende, men er det ikke viktigere å mestre de livsoppgavene som handler om å ta vare på din egen helse og være deltaker i livet til samboer, barn og barnebarn? 

Hvis du blir utslitt av å omgås folk på normalt vis fordi du merker disse "energiene" - vil det ikke det å gå enda dypere inn i den materien der, slå deg fullstendig ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, stjernestøv skrev:

Min familie synes ikke jeg har blitt noe bedre nå. 

Det er noen nyanseforskjeller her som blir viktige når du opplever livskvaliteten din dårlig både av og på medisiner. 

Nyanseforskjellene går ut på at du rett og slett ikke fungerer når du er uten medisiner, du blir redusert til en skjelvende nervebunt. Du ble svært dårlig også forrige gang, du var fryktelig redd, men du klarte å ta i mot medisiner og fikk trolig berget deg ut av den aller verste hengemyren. Problemet videre er hva denne "av-og på-medisin"-situasjonen gjør med hodet ditt. 

I din sykdom så ligger ambivalens som et av hovedkjennetegnene, sammen med det å tolke de symptomene du har som evner. Dette er noe av det som definerer din sykdom. 

Ta en time-out på medisinprat. Trekk pusten og gjør noe hyggelig, og så snakker du og ditt team godt sammen på fredag. Om bekymringer, kulen i huden, og annet. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
2 minutter siden, laban skrev:

Jeg mener ikke å være frekk eller bedrevitende, men er det ikke viktigere å mestre de livsoppgavene som handler om å ta vare på din egen helse og være deltaker i livet til samboer, barn og barnebarn? 

Hvis du blir utslitt av å omgås folk på normalt vis fordi du merker disse "energiene" - vil det ikke det å gå enda dypere inn i den materien der, slå deg fullstendig ut?

Nei det tror jeg ikke, du er snill du og forstår sikkert litt av dette behovet mitt. Det er det som representerer meg...det åndelige. Har hatt det hele livet, jeg lever fremdeles og er 44 år, er det ikke på tide å ta tak i det? Lære meg å leve med det? Det er sånn at jeg vil lære å stenge av når det er familietid, da er det familien som teller ikke ånder osv. 

Jeg må jobbe med det. Tror jeg er sterkere nå enn da jeg f.eks var 20 år, jeg tolket ting feil og ble livredd. Nå må jeg lene meg tilbake og tenke"Hva er dette, hvem er dette, hva betyr det" og vente på svar. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
7 minutter siden, XbellaX skrev:

Det er noen nyanseforskjeller her som blir viktige når du opplever livskvaliteten din dårlig både av og på medisiner. 

Nyanseforskjellene går ut på at du rett og slett ikke fungerer når du er uten medisiner, du blir redusert til en skjelvende nervebunt. Du ble svært dårlig også forrige gang, du var fryktelig redd, men du klarte å ta i mot medisiner og fikk trolig berget deg ut av den aller verste hengemyren. Problemet videre er hva denne "av-og på-medisin"-situasjonen gjør med hodet ditt. 

I din sykdom så ligger ambivalens som et av hovedkjennetegnene, sammen med det å tolke de symptomene du har som evner. Dette er noe av det som definerer din sykdom. 

Ta en time-out på medisinprat. Trekk pusten og gjør noe hyggelig, og så snakker du og ditt team godt sammen på fredag. Om bekymringer, kulen i huden, og annet. 

 

 

Fungerer ikke så godt nå heller, virker ikke medisinen skikkelig eller er det åndelige for sterkt? Det er det jeg føler,det åndelige er sterkere enn noen gang og det vil samarbeide med meg. De vil, åndene og hjelperne mine, og jeg vil høre på dem. De kan på ingen måte blande seg inn i min frie vilje, men er det MIN vilje å ta medisin? Det er jo ikke det. Jeg tror rett og slett ikke det er sykdom jeg. 

Ja skal se på "Bates motel" i dag :) En av de beste seriene ever, men han er syk ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, stjernestøv skrev:

Nei det tror jeg ikke, du er snill du og forstår sikkert litt av dette behovet mitt.

Jeg forstår behovet for innhold i tilværelsen, men skjønner ikke noe av den retningen behovet har hos deg. Men jeg er veldig "på bakken" og får ikke noe ut av slike nettsider som den "sjelens univers"-greia du linket til tidligere i tråden. 

10 minutter siden, stjernestøv skrev:

Har hatt det hele livet, er det ikke på tide å ta tak i det? Lære meg å leve med det?

Jeg er skeptisk til om det går an å finne en balanse mellom en tilnærmet normal hverdag og denne åndeligheten.  Det virker som om du mener det er deg det er noe i veien med når du ikke klarer å finne den. Det er nok av ting man kan ha skyldfølelse for, om man ikke skal forlange det umulige av seg selv. 

Jeg synes du skal følge rådene til ColaZero og XbellaX: Fortell teamet om bekymringene dine rundt sprøytene, og si at du vil ha individuell plan og ansvarsgruppe allikevel, fordi du ikke opplever framgang og gjerne vil se hva slags plan de har for behandlingen av deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, laban skrev:

Jeg forstår behovet for innhold i tilværelsen, men skjønner ikke noe av den retningen behovet har hos deg. Men jeg er veldig "på bakken" og får ikke noe ut av slike nettsider som den "sjelens univers"-greia du linket til tidligere i tråden. 

Jeg er skeptisk til om det går an å finne en balanse mellom en tilnærmet normal hverdag og denne åndeligheten.  Det virker som om du mener det er deg det er noe i veien med når du ikke klarer å finne den. Det er nok av ting man kan ha skyldfølelse for, om man ikke skal forlange det umulige av seg selv. 

Jeg synes du skal følge rådene til ColaZero og XbellaX: Fortell teamet om bekymringene dine rundt sprøytene, og si at du vil ha individuell plan og ansvarsgruppe allikevel, fordi du ikke opplever framgang og gjerne vil se hva slags plan de har for behandlingen av deg. 

Takk for forståelsen. Jeg er ikke veldig på bakken, men vil ikke kalle meg svevende heller. Jeg har røtter i jorden nå. 

Det er den balansen jeg må lære meg/finne, andre klarer det jo. Ja det er meg det er noe i veien med når jeg ikke klarer det, og blir skuffet over meg selv hver gang. Men mitt mål er jo å klare det. 

Jo jeg kan jo snakke med fact team, men forstår de egentlig meg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

25 minutter siden, stjernestøv skrev:

Jo jeg kan jo snakke med fact team, men forstår de egentlig meg?

Jeg vet omtrent ingenting om hvordan systemet virker og hvem som har ansvar for hva, men jeg synes det virker som om det er mye tilfeldigheter, prøving og feiling fram og tilbake rundt deg.  Årsakene kan være sammensatte, og dem skal jeg ikke spekulere i.  Men jeg er rimelig sikker på at hvis du bare ønsker å få besøket overstått og sier til dem at ting går stort sett bra, så kommer denne lite tilfredsstillende runddansen til å fortsette.   

Så jeg tror det viktigste er at du får fram at du opplever liten framgang og at du vil ha en plan for behandling og oppfølging. Skriv ned noen punkter, så har du dem klare til fredag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
34 minutter siden, stjernestøv skrev:

Takk for forståelsen. Jeg er ikke veldig på bakken, men vil ikke kalle meg svevende heller. Jeg har røtter i jorden nå. 

Det er den balansen jeg må lære meg/finne, andre klarer det jo. Ja det er meg det er noe i veien med når jeg ikke klarer det, og blir skuffet over meg selv hver gang. Men mitt mål er jo å klare det. 

Jo jeg kan jo snakke med fact team, men forstår de egentlig meg? 

Hvis du mener om de tror du har "evner", gjør de nok ikke det.

Anonymkode: aba17...427

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 time siden, laban skrev:

Jeg vet omtrent ingenting om hvordan systemet virker og hvem som har ansvar for hva, men jeg synes det virker som om det er mye tilfeldigheter, prøving og feiling fram og tilbake rundt deg.  Årsakene kan være sammensatte, og dem skal jeg ikke spekulere i.  Men jeg er rimelig sikker på at hvis du bare ønsker å få besøket overstått og sier til dem at ting går stort sett bra, så kommer denne lite tilfredsstillende runddansen til å fortsette.   

Så jeg tror det viktigste er at du får fram at du opplever liten framgang og at du vil ha en plan for behandling og oppfølging. Skriv ned noen punkter, så har du dem klare til fredag. 

Ja jeg skal få frem at det er lite fremgang og at jeg ikke er bedre, føler meg frekk om jeg spør om IP. Bestilte et hefte om IP via Arnhild Lauvengs side på FB, der stod det at de var pliktige til å informere meg om det. Men det har ingen gjort, ikke siden mange år tilbake og det fungerte ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du mener om de tror du har "evner", gjør de nok ikke det.

Anonymkode: aba17...427

Det er det jeg mener, de tror det er sykdom og treng og medisineres bort. Der er vi jo uenige. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...