Gå til innhold

Ritalin fungerer ikke. Prøve Strattera eller Elvanse først?


omesr

Anbefalte innlegg

Hei!

Har nylig startet medikamentell behandling av ADHD. Startet med Ritalin, men det har ikke hatt en positiv effekt på symptomene, og jeg fikk i tillegg en del bivirkninger. 

Skal derfor forsøke en annen medisin. Slik jeg forstår det er det Strattera eller Elvanse som er naturlig å forsøke. Men etter det jeg har lest virker det som man må gå noen uker før man vet om Strattera har effekt, mens med Elvanse merker man etter noen dager. Er dette riktig? Er det da lurest å prøve Elvanse først? 

Er en voksen normalvektig kvinne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man må vel uansett trappe opp, så virkning kommer ikke nødvendigvis fort. Jeg bruker Attentin (Metamina) og tok meg et halvt år før den fungerte optimalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

yellow ledbetter

Jeg fikk beskjed om at Elvanse var neste alternativ hvis jeg ikke fikk ønsket effekt eller fikk for store bivirkninger av Ritalin. Heldigvis virker Ritalin bra på meg, så det ble ikke aktuelt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...