Gå til innhold

44 år og aldri hatt kjæreste/noen som liker meg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei alle der ute... Noen som har det som meg?  Og hva gjør jeg??

Jeg er ei jente på 44 år, som aldri har hatt noen nær relasjon/kjærlighetsforhold til en gutt/mann. Jeg aner ikke hvordan andre hele tiden får seg kjæreste, mann, elsker osv. Har prøvd å gå ut på byen og jeg har prøvd nett-sider, men jeg er liksom veldig dårlig på å prate med fremmede. Hva skal man snakke om?? Jeg har heller aldri blitt kontaktet av gutter/menn, annet enn merkelige meldinger på nettet...,, som er interessert i å bli kjent med meg. Andre får henvendelser/SMS osv, men jeg har aldri fått noen.  Jeg har heller aldri vært på kafe/kino/restaurant- date o.l.  Jeg er den eneste i venne-gjengen som er enslig, og blir mye alene. Ferier og kinobesøk blir gjort alene og jeg kjenner at det nå har gått så mye tid til å være "uelsket", at jeg blir bare trist. Jeg tror jeg ser "normal" ut, er kanskje ikke noe fruktfat...,men har "normal" jobb, "normalt" hus osv.....

Det som sikkert gjør at jeg lurer, er at jeg er en håpløs romantiker. Jeg elsker kjærlighet !!!  (tror jeg?! ) Jeg syns kjærlighet mellom 2 mennesker der det er gjensidig kjærlighet, ser helt fantastisk ut !!!! Har sett det på film og blant mine mange venner i par-forhold...  Ååååå for en deiilig følelse det må være, å være 2 !!! Å ha noen å dele livet med, sorger og  gleder, hverdagslige ting og ikke minst sove sammen med og våkne opp med...... Isteden ligger jeg der da, i en altfor stor seng... Aner egentlig ikke hvorfor jeg har dobbelseng..... Og nå nærmer sommeren seg, og ferie er det store samtale-emnet... Jeg kjenner jeg blir helt tom av å sitte å planlegge spennende ferier alene.. -igjen... Og jeg er ikke typen som reiser på ferie med fremmede.....

Er der noen voksne, over 40.. som har det som meg?  Og hvordan forsoner dere dere med at slik er det??  Og hva med dere godt voksne??  Noen som kan si hvordan man "overlever" som enslig livet ut?? 

Anonymkode: 126da...28c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er der noen voksne, over 40.. som har det som meg?  Og hvordan forsoner dere dere med at slik er det??  Og hva med dere godt voksne??  Noen som kan si hvordan man "overlever" som enslig livet ut?? 

Anonymkode: 126da...28c

Har du ingen interesser? Slik at du kan melde deg inn i en interesseforening eller klubb og treffe noen likesinnede der?  Da får man jo gjerne noe å snakke om som interesserer begge også. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Lillemus skrev:

Har du ingen interesser? Slik at du kan melde deg inn i en interesseforening eller klubb og treffe noen likesinnede der?  Da får man jo gjerne noe å snakke om som interesserer begge også. :) 

Hei Lillemus... Nei, egentlig ikke... Jeg har klubb med venninner og jeg møter masse mennesker gjennom jobb og venner, men jeg har nok ingen hobby som gjør at jeg kan melde meg inn i interesseforening og slikt...  Venner foreslår mye forskjellig, men jeg føler det er vanskelig å finne en hobby også.....Jeg er veldig glad i mat og vin, og er ofte ute og spiser med venner og bekjente,. Men kanskje der er noe kurs i slikt?? :)  Skal jeg faktisk sjekke opp.... :)  Der jeg bor, medium stor by,  tror jeg ikke det er noen singel-klubb eller noe for enslige.. Jeg har googlet og kikket på alle medier, men jeg kan ikke se at der er noe... Husker en gang det var singel-treff på et utested,, men jeg ble ikke kontaktet av noen og satt der pent og pyntelig med vinen min... Må vel innrømme at jeg ikke er den som roper "her er jeg", burde vel kanskje ta litt mer initiativ..... men er liv-redd for å bli avvist... Jeg har nemlig prøvd å sende sms til 2 menn nå siste årene, men jeg fikk avslag......

Tusen takk for forslag.. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Det er litt vanskelig å skjønne at du aldri har hatt kjæreste ut i fra det du skriver om deg selv. Jeg trodde ikke det var et så stort handicap for kvinner å være sjenert. Det er nok vanlig at menn tar initiativ, men gjerne etter at damen har vist litt interesse.

Tør du å vise at du er interessert? Kan det hende du fremstår som kald og avvisende selv om du ikke er det? Er du kresen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har du snakket med noen nære venninner om dette? Jeg tenker at de, langt bedre enn oss, kan finne en eller flere forklaringer på at ingen av det motsatte kjønn henvender seg til deg, Alt du skriver skulle jo tilsi at en eller annen gang i løpet av dine leveår burde en eller annen vist interesse om det du skriver om deg selv stemmer med hvordan du oppfattes av andre rundt deg. 

Mat/vinkurs finnes. Men om det hjelper på å komme i kontakt med det motsatte kjønn når du ikke evner dialogen det vet jeg ikke. Finnes det kurs i smalltalk, slippe seg løs o.l? Jeg hadde selv meldt meg på en eller annen form for dans. Der må man nærme seg hverandre og kommunisere for ikke å tråkke hverandre på tærne haha. Er man klønete, ler man sammen osv. 

Anonymkode: e6883...3e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Gargamel skrev:

Det er litt vanskelig å skjønne at du aldri har hatt kjæreste ut i fra det du skriver om deg selv. Jeg trodde ikke det var et så stort handicap for kvinner å være sjenert. Det er nok vanlig at menn tar initiativ, men gjerne etter at damen har vist litt interesse.

Tør du å vise at du er interessert? Kan det hende du fremstår som kald og avvisende selv om du ikke er det? Er du kresen? 

Vel, jeg har tenkt over ordet sjenert.... og kanskje det er det jeg er? Jeg tror ikke jeg er kald og avvisende, men jeg har prøvd å registrere kroppsspråk og sammenlignet meg med andre, og det er kanskje noe i det.  Mest at jeg ikke har utviklet selvtillit heller, med så mye alene-tid...Og de jeg har truffet, har heller trukket meg ned, enn opp.  Så jeg er muligens inne i en dårlig sirkel. Og føler meg gammel og utgått på dato. Og som jeg nevnte i mitt første spørsmål, så har jeg kanskje forsonet meg med at jeg blir gammel alene. Og det skal jeg klare, men hvordan??  Har alle her inne også alltid vært i forhold og har partnere?? Er det virkelig bare meg??  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du snakket med noen nære venninner om dette? Jeg tenker at de, langt bedre enn oss, kan finne en eller flere forklaringer på at ingen av det motsatte kjønn henvender seg til deg, Alt du skriver skulle jo tilsi at en eller annen gang i løpet av dine leveår burde en eller annen vist interesse om det du skriver om deg selv stemmer med hvordan du oppfattes av andre rundt deg. 

Mat/vinkurs finnes. Men om det hjelper på å komme i kontakt med det motsatte kjønn når du ikke evner dialogen det vet jeg ikke. Finnes det kurs i smalltalk, slippe seg løs o.l? Jeg hadde selv meldt meg på en eller annen form for dans. Der må man nærme seg hverandre og kommunisere for ikke å tråkke hverandre på tærne haha. Er man klønete, ler man sammen osv. 

Anonymkode: e6883...3e4

Ja, det er alltid et tema når vi venninner møtes... Når SKAL du møte noen??? Men de vet også nå at jeg syns det begynner å bli bare trist heile greia, og det blir mindre og mindre snakk om temaet. Jeg har aldri noen spennende historie på lager, slik som de andre har hatt når de er single... .. Men de syns nok at jeg er litt for forsiktig.. I krig og kjærlighet er alt tillatt sies .. :) Kanskje jeg burde "øve" meg på å snakke med fremmede....??  Må innrømme at jeg har snakket med meg selv etter at jeg skrev dette innlegget, og lurt på hvorfor jeg gjorde det.... Og kanskje trenger jeg et spark bak?? Kanskje trenger jeg ordene fra dere som jeg ikke kjennner, om at jeg bare skal stå på og prøve noe nytt??  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Annonnyymm skrev:

Ja, det er alltid et tema når vi venninner møtes... Når SKAL du møte noen??? Men de vet også nå at jeg syns det begynner å bli bare trist heile greia, og det blir mindre og mindre snakk om temaet. Jeg har aldri noen spennende historie på lager, slik som de andre har hatt når de er single... .. Men de syns nok at jeg er litt for forsiktig.. I krig og kjærlighet er alt tillatt sies .. :) Kanskje jeg burde "øve" meg på å snakke med fremmede....??  Må innrømme at jeg har snakket med meg selv etter at jeg skrev dette innlegget, og lurt på hvorfor jeg gjorde det.... Og kanskje trenger jeg et spark bak?? Kanskje trenger jeg ordene fra dere som jeg ikke kjennner, om at jeg bare skal stå på og prøve noe nytt??  

Rett blikket opp og frem, se andre mennesker i øynene, ikke vik unna, men smil og vær blid - hils og si hei! :) Jeg er helt elendig på smalltalk, men finn noen teamer i nyhetene f.eks. som du kan snakke om, nå kan man jo også veksle noen ord om været, om hvor fint det er nå krokusen blomstrer, om trekkfuglene som kommer tilbake.... Det viktigste tror jeg er å være blid og åpen slik at folk kan få lyst til å snakke mer med deg. :) Jeg synes en vinklubb var et kjempegodt forslag! Kjør på - du har jo ingenting å tape!

Man trenger ikke se ut som en fotomodell, det kan vel heller skremme mange bort, men vær velstelt og normalt velkledd og "ren og pen" så holder det i lange baner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
21 minutter siden, Lillemus skrev:

Rett blikket opp og frem, se andre mennesker i øynene, ikke vik unna, men smil og vær blid - hils og si hei! :) Jeg er helt elendig på smalltalk, men finn noen teamer i nyhetene f.eks. som du kan snakke om, nå kan man jo også veksle noen ord om været, om hvor fint det er nå krokusen blomstrer, om trekkfuglene som kommer tilbake.... Det viktigste tror jeg er å være blid og åpen slik at folk kan få lyst til å snakke mer med deg. :) Jeg synes en vinklubb var et kjempegodt forslag! Kjør på - du har jo ingenting å tape!

Man trenger ikke se ut som en fotomodell, det kan vel heller skremme mange bort, men vær velstelt og normalt velkledd og "ren og pen" så holder det i lange baner.

LOL til krokuser og trekkfugler :D

Den daten ser jeg levende for meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
3 timer siden, Annonnyymm skrev:

  Har alle her inne også alltid vært i forhold og har partnere?? Er det virkelig bare meg??  

Det er flere her som er enslige og har lite eller ingen forhistorie med partnere.

Jeg kjenner også folk i det virkelige liv som jeg mener kunne blitt bra partnere for noen,  men som har vært single så lenge jeg har kjent dem. Du er absolutt ikke den eneste i verden:-). Det skjer ikke av seg selv, og spesielt ikke i voksen alder. Du kan ikke gi opp pga to avvisninger i løpet av flere år.

Jeg er feil person til å gi råd om sjekking, men kan i alle fall si at litt "tilfeldig", uskyldig kroppskontakt virker på meg :-) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Gargamel skrev:

 

Jeg er feil person til å gi råd om sjekking, men kan i alle fall si at litt "tilfeldig", uskyldig kroppskontakt virker på meg :-) 

 

Så det var DU som stod bak meg i køen på Rema! :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
6 minutter siden, Xtra skrev:

Så det var DU som stod bak meg i køen på Rema! :o

:D. Nei, dessverre. Jeg driver ikke å tafser på tilfeldige kvinnfolk. Alt for veloppdragen. Jeg er ikke for veloppdragen til å få hormonrush hvis en tilfeldig person av rett kjønn setter seg på fanget mitt. 

Jeg snakker altså om hva som virker *på* meg, ikke hva som virket *for* meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei alle der ute... Noen som har det som meg?  Og hva gjør jeg??

Jeg er ei jente på 44 år, som aldri har hatt noen nær relasjon/kjærlighetsforhold til en gutt/mann. Jeg aner ikke hvordan andre hele tiden får seg kjæreste, mann, elsker osv. Har prøvd å gå ut på byen og jeg har prøvd nett-sider, men jeg er liksom veldig dårlig på å prate med fremmede. Hva skal man snakke om?? Jeg har heller aldri blitt kontaktet av gutter/menn, annet enn merkelige meldinger på nettet...,, som er interessert i å bli kjent med meg. Andre får henvendelser/SMS osv, men jeg har aldri fått noen.  Jeg har heller aldri vært på kafe/kino/restaurant- date o.l.  Jeg er den eneste i venne-gjengen som er enslig, og blir mye alene. Ferier og kinobesøk blir gjort alene og jeg kjenner at det nå har gått så mye tid til å være "uelsket", at jeg blir bare trist. Jeg tror jeg ser "normal" ut, er kanskje ikke noe fruktfat...,men har "normal" jobb, "normalt" hus osv.....

Det som sikkert gjør at jeg lurer, er at jeg er en håpløs romantiker. Jeg elsker kjærlighet !!!  (tror jeg?! ) Jeg syns kjærlighet mellom 2 mennesker der det er gjensidig kjærlighet, ser helt fantastisk ut !!!! Har sett det på film og blant mine mange venner i par-forhold...  Ååååå for en deiilig følelse det må være, å være 2 !!! Å ha noen å dele livet med, sorger og  gleder, hverdagslige ting og ikke minst sove sammen med og våkne opp med...... Isteden ligger jeg der da, i en altfor stor seng... Aner egentlig ikke hvorfor jeg har dobbelseng..... Og nå nærmer sommeren seg, og ferie er det store samtale-emnet... Jeg kjenner jeg blir helt tom av å sitte å planlegge spennende ferier alene.. -igjen... Og jeg er ikke typen som reiser på ferie med fremmede.....

Er der noen voksne, over 40.. som har det som meg?  Og hvordan forsoner dere dere med at slik er det??  Og hva med dere godt voksne??  Noen som kan si hvordan man "overlever" som enslig livet ut?? 

Anonymkode: 126da...28c

Om jeg var i din situasjon, ville jeg gjort det slik :

Gjør til det til en jobb. «  Prosjekt finne kjæreste » 

Tenk godt gjennom hva som er viktig for deg i et forhold og fremfor alt hva du ikke ønsker deg.

Meld deg inn på datingsider. Ser du har forsøkt dette før, men sørg for at det ender med kaffedater eller vin/ øl dater. Litt letere å få tunga til å gli ved det siste.

Gå bredt ut og vær forberedt på kjedelige, traurige møter og møter hvor du kanskje helst vil snu før du setter deg. Det er dessverre en del rart der ute, men gi f... i det og  ikke gi opp. 

Sikker på at du vil møte en det blir full klaff med, men vær aktiv. Ikke forvent at han kommer dalende i fanget ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
14 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Det er dessverre en del rart der ute,

Hva mener du med rart?

Anonymkode: a8a8c...b18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hva mener du med rart?

Anonymkode: a8a8c...b18

Er ikke det opplagt? Uteligggere, lommetyver, blottere, scientologer etc. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
15 minutter siden, Gargamel skrev:

Er ikke det opplagt? Uteligggere, lommetyver, blottere, scientologer etc. 

Og trygde-lassiser?

Anonymkode: a8a8c...b18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Gargamel skrev:

Er ikke det opplagt? Uteligggere, lommetyver, blottere, scientologer etc. 

Jeg ville tolke "rart" mer som useriøse mannfolk; menn som først og fremst er på nettdatingsider for å få seg et ligg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og trygde-lassiser?

Anonymkode: a8a8c...b18

Det er kanskje greit å si at man går på trygd, men man bør nok vente til tredje date før man avslører at man er lassis. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, Gargamel skrev:

Det er kanskje greit å si at man går på trygd, men man bør nok vente til tredje date før man avslører at man er lassis. 

Det tror jeg man ser umiddelbart. :ph34r:

Anonymkode: a8a8c...b18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva mener du med rart?

Anonymkode: a8a8c...b18

Mangel på sosiale antenner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...