Gå til innhold

44 år og aldri hatt kjæreste/noen som liker meg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nicklusheletida
På 13.7.2017 den 23.29, Mina1 skrev:

Jeg har det som deg, trådstarter. Eneste forskjellen er at jeg har hatt et langt samboerskap, har barn, men etter samboerskapet røk, så ble jeg avvist mange ganger. Avvisningene var så såre og vonde at det var helt grusomt.

Jeg har ikke orket å date siden mai måned.  Det er uansett svært sjelden at noen menn tar kontakt med meg og spør om jeg vil på date. Det er kun via nettet det skjedde som oftest. 

Så ja trådstarter : jeg er livredd avvisninger. Og ja,  jeg har opplevd noen grusomt vonde avvisninger. Og har det ganske likt som deg. 

Hva er det verste som skjer ved en avvisning? Det skjer vel ikke annet enn at du er i samme situasjon som nå ?

Har du aldri selv avvist noen ?

Endret av Nicklusheletida
.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Mina1
8 timer siden, Nicklusheletida skrev:

Hva er det verste som skjer ved en avvisning? Det skjer vel ikke annet enn at du er i samme situasjon som nå ?

Har du aldri selv avvist noen ?

Jeg har avvist noen selv. Men har forsøkt å gjort det skånsomt. Selv har jeg opplevd å blitt avvist på noe jeg kaller brutalt sett. Det har skremt meg veldig. Noen ganger har jeg blitt avvist på en måte jeg har satt mer pris på. 

Det som skjer er at jeg blir litt deprimert og stresset ved avvisninger. Men hovedsaken til at jeg ikke orker å date er nok at jeg har dårlig tro på å finne kjærligheten og at jeg føler meg skadeskutt etter siste brudd. 

Jeg kunne ønske at jeg tenkte lettere på det. De anvisningene som har vært vondeste er ikke avvisningene på date. Det er avvisningene når jeg har vært i lang tid sammen med en. Jeg ligger ikke følelser i dating. Men når jeg har møtt personen lenge kommer det automatisk følelser. 

Det kan virke som om mange ser langt lettere på å bli avvist enn meg.. Jeg ble utstøtt og mobbet som barn. Det kan være at avvisninger får meg til å bli dårligere enn de fleste av den årsak? Jeg vet ikke. Men det er ikke garantert. Jeg tror mer på at jeg ikke helt er over siste brudd. Et meget spesiellt brudd som har preget meg hardt. Men jeg jobber meg fremover. Og ut av det. Er viljesterk :). Klarer jeg å ligge fortiden om eksen min bak meg så vil alt bli mye lettere. Jeg føler at det går sakte men sikkert fremover. 

"Etter å ha skrevet dette her, så kommer jeg selv frem til at det er ikke redsel for nye avvisninger som gjør at jeg ikke dater. Årsaken er bruddet med eksen som var ganske spesiellt og forvirrende brudd. Jeg gjør fremskritt og føler at det går fremover."

 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Mina1 skrev:

Jeg har avvist noen selv. Men har forsøkt å gjort det skånsomt. Selv har jeg opplevd å blitt avvist på noe jeg kaller brutalt sett. Det har skremt meg veldig. Noen ganger har jeg blitt avvist på en måte jeg har satt mer pris på. 

Det som skjer er at jeg blir litt deprimert og stresset ved avvisninger. Men hovedsaken til at jeg ikke orker å date er nok at jeg har dårlig tro på å finne kjærligheten og at jeg føler meg skadeskutt etter siste brudd. 

Jeg kunne ønske at jeg tenkte lettere på det. De anvisningene som har vært vondeste er ikke avvisningene på date. Det er avvisningene når jeg har vært i lang tid sammen med en. Jeg ligger ikke følelser i dating. Men når jeg har møtt personen lenge kommer det automatisk følelser. 

Det kan virke som om mange ser langt lettere på å bli avvist enn meg.. Jeg ble utstøtt og mobbet som barn. Det kan være at avvisninger får meg til å bli dårligere enn de fleste av den årsak? Jeg vet ikke. Men det er ikke garantert. Jeg tror mer på at jeg ikke helt er over siste brudd. Et meget spesiellt brudd som har preget meg hardt. Men jeg jobber meg fremover. Og ut av det. Er viljesterk :). Klarer jeg å ligge fortiden om eksen min bak meg så vil alt bli mye lettere. Jeg føler at det går sakte men sikkert fremover. 

"Etter å ha skrevet dette her, så kommer jeg selv frem til at det er ikke redsel for nye avvisninger som gjør at jeg ikke dater. Årsaken er bruddet med eksen som var ganske spesiellt og forvirrende brudd. Jeg gjør fremskritt og føler at det går fremover."

 

Hvis du er livredd for å bli avvist i møte med noen, så vil det kanskje resultere i en type atferd fra deg som nettopp gjør at du blir avvist? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mina1
3 timer siden, cilie skrev:

Hvis du er livredd for å bli avvist i møte med noen, så vil det kanskje resultere i en type atferd fra deg som nettopp gjør at du blir avvist? 

Jeg tror at jeg har møtt en del menn som ikke var ute etter forhold. En av hadde kontakt med en dame i hjembygda hele tiden. Hun var hans tidligere samboer. Men han bodde her pga jobb. De dro på ferie sammen rett etter vårt brudd. De møttes alene gjennom hele kontakten. Så tror det har litt med at jeg gikk etter feile menn. Jeg er 40 år. Og det er nok en del menn i den alderen som ikke har rast i fra seg. Møtte dem på nettet

Jeg har ikke bare blitt avvist. Men når jeg ikke har blitt så har det ofte vært et eller annet  psykisk problem hos vedkommende som jeg ikke tør å innvolverer meg med. 

Jeg har vært usikker men jeg tror ikke at det er usikkerheten i seg selv som gjør anvisningene. Men du har et poeng: det kan føre til avvisninger. 

Det skal ikke være lett :)

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...