Gå til innhold

Til gynekologen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei! Jeg har slitt med svie i urinrøret i tre måneder. Hadde positivt utslag på uvi-test og fikk antibiotika. Etter kuren ble det litt bedre, men det svir fortsatt i urinrøret daglig. Ny uvi-test negativ. Legen snakket om at det kunne være klamydia, mykoplasma eller gonore. Tenker det er ganske usannsynlig. Det eneste er at jeg hadde mykoplasma-lungebetennelse selv for et par år siden. Kan jeg potensielt ha smittet meg selv med mykoplasma i underlivet via spytt? Ingen plager fra skjeden, men har støtsmerter ved sex. Vondt når livmormunnen blir truffet av penis og dytter livmoren oppover... 

Anonymkode: 5c06a...9b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Jeg går ut fra at legen har tatt nødvendige undersøkelser for nevnte infeksjoner? Det er usannsynlig at du kan ha smittet deg selv. Jeg synes at du skal be din fastlege om henvisning til gynekolog for en grundig undersøkelse og for å utelukke forandringer ved skjede og urinveier.

Jeg har ingen opplysninger om din alder, evt prevensjon etc. Så jeg har ikke så mange forslag å komme med.

 

Vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
39 minutter siden, Mette Moen, Gynekolog skrev:

Jeg går ut fra at legen har tatt nødvendige undersøkelser for nevnte infeksjoner? Det er usannsynlig at du kan ha smittet deg selv. Jeg synes at du skal be din fastlege om henvisning til gynekolog for en grundig undersøkelse og for å utelukke forandringer ved skjede og urinveier.

Jeg har ingen opplysninger om din alder, evt prevensjon etc. Så jeg har ikke så mange forslag å komme med.

 

Vennlig hilsen Mette

Jeg er 27. Hatt fast partner i ni år. Kun hatt sex med han, og han kun med meg. Hadde ingen kjønnssykdommer for et år siden, og har heller aldri hatt det tidligere. Siden jeg faktisk hadde UVI, så tror jeg svien i urinrøret må være noe som henger igjen etter denne. Symptomene kom jo samtidig. Bruker kun kondom. Alltid vært forsiktig rundt sex. Har gynekologer med urinveier å gjøre? Bør jeg be om henvisning til gynekolog fremfor urolog? Takk for svar.

Anonymkode: 5c06a...9b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Det kan være både gynekologer og urologer som ser på det, men prøve først gynekolog.

Hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...